Informacja Pirelli przed GP Bahrajnu
W Bahrajnie wykorzystany zostanie taki sam przydział mieszanek jak w Chinach.
10.04.1720:24
880wyświetlenia
Mediolan, 10 kwietnia 2017 - W Bahrajnie wykorzystany zostanie taki sam przydział mieszanek jak w Chinach: to pierwsza tegoroczna para wyścigów rozgrywanych w sąsiadujące weekendy. Na torze Sakhir przede wszystkim sprawdzana jest trakcja, a ponadto jest to pierwszy nocny wyścig sezonu, którego początek i koniec odbywają się po zmroku, w świetle reflektorów. Z tego powodu zachowanie ogumienia oraz ewolucja nawierzchni są inne niż podczas normalnego wyścigu, rozgrywanego po południu. W zeszłym roku zwycięzca trzy razy zjeżdżał na pit stop, a w użyciu były takie same trzy mieszanki jak w tym sezonie.
TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”
• Pośrednia „biała”
TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• Tor jest dobrze znany Pirelli, bo często odbywają się tu sesje testowe różnych serii wyścigowych.
• Taktyka może być zróżnicowana: rok temu pierwsza dziesiątka zastosowała 9 różnych strategii.
• Nawierzchnia nie jest zbyt szorstka, większą rolę odgrywa degradacja termiczna.
• Opadająca temperatura nawierzchni podczas każdej sesji oznacza, że nawierzchnia staje się coraz szybsza.
• Ze względu na trakcję, najważniejszą rolę odgrywają tylne opony.
• To jeden z trzech nocnych wyścigów w tym roku, obok Singapuru i Abu Zabi.
MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Na torze Sakhir największe zyski daje trakcja. Tor ma charakterystykę start-stop, więc odpowiednie wykorzystanie mocy na wyjściach z zakrętów oraz utrzymanie tylnych opon we właściwym stanie jest bardzo ważne. W zeszłym roku odnotowaliśmy dość wysokie poziomy zużycia i degradacji, więc ciekawie będzie sprawdzić, jak to się zmieni po wprowadzeniu naszych opon w specyfikacji 2017. Szczególnie ważny będzie drugi trening, bo jako jedyny odbędzie się w warunkach reprezentatywnych dla kwalifikacji i wyścigu.
CO NOWEGO?
• Na pierwsze pięć wyścigów zespoły mają po siedem zestawów opon z najmiększej mieszanki na dany weekend, cztery z środkowej i dwa z najtwardszej.
• Bahrajn to także pierwsza runda inauguracyjnego sezonu mistrzostw FIA Formuły 2. To nowa nazwa serii GP2, do której ogumienie także dostarcza firma Pirelli.
MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA BAHRAJN (SLICKI)
21,5 psi (przód) | 20,5 psi (tył)
MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-3,75° (przód) | -2,00° (tył)
KOMENTARZE