Gunther wygrywa pierwszy wyścig weekendu F3
Niemiec wyszedł na prowadzenie po kolizji Norrisa z Hughesem
01.07.1721:53
3622wyświetlenia
Maximilian Gunther zwyciężył w pasjonującym pierwszym wyścigu Mistrzostw Europy F3 na torze Norisring po tym, jak doszło do kolizji Jake'a Hughesa i Lando Norrisa.
Hughes kontrolował wyścig od startu z pole position i przewodził stawce ośmiu samochodów, podczas gdy Norris przebijał się po stracie pozycji na starcie. Protegowany McLarena spadł na czwarte miejsce, jednak przeskoczył na trzecie wyprzedzając Pedro Piqueta na drugim okrążeniu.
Następnie Norris zaatakował Gunthera, jednak ten obronił się i podążał za Hughesem do czasu neutralizacji na siedemnastym okrążeniu. Joey Mawson wdał się w walkę z Harrisonem Neweyem, jednak kontakt z Jehenam Deruvalą posłał go na bariery, rozbijając tym samym samochód.
Gdy wznowiono wyścig, Norris w końcu wbił się na wewnętrzną Gunthera i przeskoczył na drugie miejsce w pierwszym zakręcie. Na kilka okrążeń przed końcem atakował Hughesa w walce o prowadzenie, jednak pozwoliło to zbliżyć się do prowadzącej dwójki Guntherowi, Piquetowi i Guan Yu Zhou.
Atak Gunthera na Norrisa dał nieco spokoju Hughesowi, jednak po chwili ponownie musiał się bronić przed rywalem. Sześć okrążeń przed metą Norris zaatakował, jednak wyjechał na brudną stronę toru i uderzając w Hughesa spowodował jego obrót, który ostatecznie doprowadził do rozbicia maszyny.
Gunther i Piquet wyprzedzili walczących, jednak Norris powrócił do walki na trzecim miejscu, przed Zhou, jednak w tym czasie ogłoszono ponownie neutralizację. Wyścig wznowiono na pięć okrążeń przed metą i Gunther spokojnie dojechał do mety, przy czym Norris dał z siebie wszystko wyprzedzając samochód Piqueta.
Do mety dojechał na drugim miejscu, jednak sędziowie doliczyli do jego wyniku karę 20 sekund, co zepchnęło go na jedenaste miejsce. To dało podium Piquetowi i Zhou, podczas gdy Joel Erikkson ostatecznie przebił się na czwarte miejsce po starcie z tyłu stawki.
Szwed wiele stracił na pierwszej neutralizacji, bez tego mógłby powalczyć na podium, jednak tym samym stracił przewagę punktową nad Guntherem. Newey obronił się przed Daruvalą, a punktowane pozycje uzupełnili Schumacher, Makino, Aron i Mazepin.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Maximilian Gunther (3) | Dallara/Mercedes | 38 | 0h33m54,166 | 25 | |
2 | Pedro Piquet (5) | Dallara/Mercedes | 38 | +0:01,507 | 18 | |
3 | Guanyu Zhou (8) | Dallara/Mercedes | 38 | +0:02,134 | 15 | |
4 | Joel Eriksson (1) | Dallara/Volkswagen | 38 | +0:04,421 | 12 | |
5 | Harrison Newey (17) | Dallara/Mercedes | 38 | +0:15,640 | 10 | |
6 | Jehan Daruvala (27) | Dallara/Volkswagen | 38 | +0:15,717 | 8 | |
7 | Mick Schumacher (25) | Dallara/Mercedes | 38 | +0:16,480 | 6 | |
8 | Tadasuke Makino (11) | Dallara/Mercedes | 38 | +0:17,907 | 4 | |
9 | Ralf Aron (7) | Dallara/Mercedes | 38 | +0:18,508 | 2 | |
10 | Nikita Mazepin (99) | Dallara/Mercedes | 38 | +0:19,426 | 1 | |
11 | Lando Norris (31) | Dallara/Volkswagen | 38 | +0:20,832 | ||
12 | David Beckmann (55) | Dallara/Mercedes | 38 | +0:24,109 | ||
13 | Marino Sato (33) | Dallara/Volkswagen | 38 | +0:27,342 | ||
14 | Keyvan Soori (47) | Dallara/Volkswagen | 38 | +0:27,766 | ||
20 | Ralf Aron (7) | Dallara/Mercedes | 29 | +9 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
15 | Jake Hughes (34) | Dallara/Mercedes | 31 | |||
16 | Callum Ilott (53) | Dallara/Mercedes | 24 | |||
17 | Joey Mawson (96) | Dallara/Mercedes | 15 | |||
18 | Ferdinand Habsburg (62) | Dallara/Volkswagen | 6 |
Pole position: Jake Hughes - 0:48,231