Gunther wygrywa pierwszy wyścig weekendu F3

Niemiec wyszedł na prowadzenie po kolizji Norrisa z Hughesem
01.07.1721:53
Łukasz Godula
3622wyświetlenia

Maximilian Gunther zwyciężył w pasjonującym pierwszym wyścigu Mistrzostw Europy F3 na torze Norisring po tym, jak doszło do kolizji Jake'a Hughesa i Lando Norrisa.

Hughes kontrolował wyścig od startu z pole position i przewodził stawce ośmiu samochodów, podczas gdy Norris przebijał się po stracie pozycji na starcie. Protegowany McLarena spadł na czwarte miejsce, jednak przeskoczył na trzecie wyprzedzając Pedro Piqueta na drugim okrążeniu.

Następnie Norris zaatakował Gunthera, jednak ten obronił się i podążał za Hughesem do czasu neutralizacji na siedemnastym okrążeniu. Joey Mawson wdał się w walkę z Harrisonem Neweyem, jednak kontakt z Jehenam Deruvalą posłał go na bariery, rozbijając tym samym samochód.

Gdy wznowiono wyścig, Norris w końcu wbił się na wewnętrzną Gunthera i przeskoczył na drugie miejsce w pierwszym zakręcie. Na kilka okrążeń przed końcem atakował Hughesa w walce o prowadzenie, jednak pozwoliło to zbliżyć się do prowadzącej dwójki Guntherowi, Piquetowi i Guan Yu Zhou.

Atak Gunthera na Norrisa dał nieco spokoju Hughesowi, jednak po chwili ponownie musiał się bronić przed rywalem. Sześć okrążeń przed metą Norris zaatakował, jednak wyjechał na brudną stronę toru i uderzając w Hughesa spowodował jego obrót, który ostatecznie doprowadził do rozbicia maszyny.

Gunther i Piquet wyprzedzili walczących, jednak Norris powrócił do walki na trzecim miejscu, przed Zhou, jednak w tym czasie ogłoszono ponownie neutralizację. Wyścig wznowiono na pięć okrążeń przed metą i Gunther spokojnie dojechał do mety, przy czym Norris dał z siebie wszystko wyprzedzając samochód Piqueta.

Do mety dojechał na drugim miejscu, jednak sędziowie doliczyli do jego wyniku karę 20 sekund, co zepchnęło go na jedenaste miejsce. To dało podium Piquetowi i Zhou, podczas gdy Joel Erikkson ostatecznie przebił się na czwarte miejsce po starcie z tyłu stawki.

Szwed wiele stracił na pierwszej neutralizacji, bez tego mógłby powalczyć na podium, jednak tym samym stracił przewagę punktową nad Guntherem. Newey obronił się przed Daruvalą, a punktowane pozycje uzupełnili Schumacher, Makino, Aron i Mazepin.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Maximilian Gunther (3)Dallara/Mercedes380h33m54,16625
2Pedro Piquet (5)Dallara/Mercedes38+0:01,50718
3Guanyu Zhou (8)Dallara/Mercedes38+0:02,13415
4Joel Eriksson (1)Dallara/Volkswagen38+0:04,42112
5Harrison Newey (17)Dallara/Mercedes38+0:15,64010
6Jehan Daruvala (27)Dallara/Volkswagen38+0:15,7178
7Mick Schumacher (25)Dallara/Mercedes38+0:16,4806
8Tadasuke Makino (11)Dallara/Mercedes38+0:17,9074
9Ralf Aron (7)Dallara/Mercedes38+0:18,5082
10Nikita Mazepin (99)Dallara/Mercedes38+0:19,4261
11Lando Norris (31)Dallara/Volkswagen38+0:20,832
12David Beckmann (55)Dallara/Mercedes38+0:24,109
13Marino Sato (33)Dallara/Volkswagen38+0:27,342
14Keyvan Soori (47)Dallara/Volkswagen38+0:27,766
20Ralf Aron (7)Dallara/Mercedes29+9 okr.
Niesklasyfikowani
15Jake Hughes (34)Dallara/Mercedes31
16Callum Ilott (53)Dallara/Mercedes24
17Joey Mawson (96)Dallara/Mercedes15
18Ferdinand Habsburg (62)Dallara/Volkswagen6
Pole position: Jake Hughes - 0:48,231