Neuville i Tanak kontynuują zaciętą walkę o triumf w Rajdzie Polski

Popołudniowa sobotnia pętla zaowocowała doprowadziła do przetasowań w ścisłej czołówce.
01.07.1720:38
Nataniel Piórkowski
1010wyświetlenia


Thierry Neuville zakończył przedostatni dzień Rajdu Polski na czele klasyfikacji generalnej, wychodząc obronną ręką z problemów, jakie prześladowały go podczas sobotniej popołudniowej pętli.

Neuville rozpoczął i zakończył poranną część zmagań z przewagą nieco ponad jednej sekundy nad Ottem Tanakiem. Obaj kierowcy często wymieniali się jednak prowadzeniem w tabeli, kontynuując zaciętą walkę zapoczątkowaną na etapie piątkowych oesów.

Po południu Neuville spadł na drugie miejsce w wyniku przebicia jednej z tylnych opon swojego Hyundaia. Problemy te pozwoliły powrócić Tanakowi na pierwsze miejsce z ponad 14-sekundową przewagą. Kierowca M-Sportu stracił jednak tylny spoiler swej Fiesty na jednej z długich prostych. Ze względu na pogorszenie właściwości aerodynamicznych samochodu, Tanak nie był w stanie utrzymać prowadzenia, a jutrzejszą decydującą część rajdu rozpocznie ze stratą 3,1s do Neuville'a.

Z powodu usterki technicznej na odcinku Pozezdrze z rywalizacji odpadł Jari-Matti Latvala, co zapewniło Haydenowi Paddonowi z Hyundaia awans na trzecią lokatę. Nowozelandczyk znajduje się w klasyfikacji 22 sekundy za Tanakiem, ale podkreśla, że w niedzielę nie zamierza podejmować niepotrzebnego ryzyka, za cel stawiając sobie dowiezienie do mety miejsca na najniższym stopniu podium.

Dalej z dużą stratą do czołowej trójki plasuje się Sebastien Ogier, który podczas popołudniowej pętli narzekał na drobne problemy ze swoim samochodem. Francuz cały czas budował jednak solidną przewagę nad Danim Sordo. Teemu Suninen jest na dobrej drodze do wywalczenia szóstego miejsca w debiucie za sterami Fiesty WRC i znajduje się przed Stephane'em Lefebvrem z Citroena i Madsem Ostbergiem w prywatnym Fordzie. Juho Hanninen doświadczył problemów z mocą silnika i spadł na jedenaste miejsce, za prowadzących wyrównany pojedynek Elfyna Evansa i Andreasa Mikkelsena.

Najlepszą z polskich załóg jest w dalszym ciągu duet Chuchała-Rozwadowski w Fieście R5, plasujący się na dwudziestym miejscu w klasyfikacji generalnej.

Klasyfikacja Rajdu Polski po sobotnich odcinkach specjalnych

KOMENTARZE

3
kykec
03.07.2017 06:46
@Gszegosz Trzeba zrozumieć obie strony. Z jednej - organizacja parkingów, stref do kibicowania czy dojazdów na odcinki pozostawia naprawdę sporo do życzenia, podobnie zresztą jak i kwestia zabezpieczenia rajdu tzn. ilość tzw. safeciarzy i ich przeszkolenie. Ale z drugiej strony zrozum, że organizator nie może sobie pozwolić na wyznaczenie oficjalnych stref dla publiczności w miejscach potencjalnie niebezpiecznych. Wiesz co by się rozpętało, gdyby w takim miejscu doszło do wypadku? Zostali by dosłownie zmiażdżeni przez media czy sądy. Co do zaganiania do zagrody - jeśli przychodzisz na miejsce oficjalnie wyznaczone do kibicowania to musisz się słuchać się osób odpowiedzialnych za Twoje bezpieczeństwo i to one decydują o tym gdzie możesz stać, a gdzie nie. Bo, znowu - jeśli coś się stanie to poszkodowani pierwsi polecą ze skargą, że pozwolono im tam stać i nikt nie zareagował, a oni biedni myśleli że to bezpieczne miejsce. Zawsze możesz iść tam, gdzie safeciarzy nie ma, ale też wtedy w razie tragedii nie możesz do nikogo mieć pretensji.
Gszegosz
02.07.2017 12:22
Planowałem pojawić się na tym rajdzie, jak co roku. Lecz pomyślałem że jeżeli znów mam stać 10m od drogi, za drzewami i krzakami, zaganiany jak bydło do zagrody przez safeciarzy odpuściłem sobie. Rajdy to olbrzymie emocje, ale ciężko jest je w pełni poczuć przy takiej organizacji. Kto był choć raz rok czy dwa lata temu ten wie o czym mówię, i nie ma tu ani trochę przesady. Więcej nerwów niż przyjemności z podziwiania najszybszych rajdowek świata.
maciejas512
01.07.2017 08:24
Dzieje sie niesamowicie duzo. Wielkie emocje. Mam nadzieje, ze przez te wszystkie wpadki to nie ostatni rajd Polski a organizatorzy wezmą sie w garść i podejda do tematu powaznie. Nie mamy żadnego fajnego wyścigu, to chociaż miejmy rajd.