Vettel wskazał główne wady pierwszej wersji systemu tarczy

Niemiec testował rozwiązanie na początku porannego treningu na Silverstone.
14.07.1716:18
Nataniel Piórkowski
2763wyświetlenia


Sebastian Vettel nie ocenił pozytywnie pierwszej wersji systemu tarczy, którą testował w swoim bolidzie Ferrari podczas pierwszego treningu przed Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Vettel nie spędził na torze zbyt wiele czasu oceniając rozwiązanie, które w przypadku pomyślnych testów miałoby wejść do powszechnego użytku już od sezonu 2018.

Zalety - myślę, że nie muszę się nad nimi rozwodzić, wiem jaki jest cel tego systemu. Wady -testowałem dzisiaj rano tarczę, ale byłem trochę oszołomiony. Pole widzenia przed siebie nie jest zbyt dobre. Sądzę, że ma na to wpływ wygięcie osłony - dochodzi do dość sporego zniekształcenia obrazu. W dodatku pokonując proste czujesz, że odchylenie powietrza popycha twój kask do przodu.

Czterokrotny mistrz świata zdradził, że Ferrari zdecydowało się skrócić plan testów tarczy: Mieliśmy opracowany plan jazd, ale tarcza nie spodobała mi się, więc ją zdemontowaliśmy.

Vettel nie sądzi, że osłona ogranicza możliwości kierowców z zakresie szybkiej ewakuacji z kokpitu. Na pewno nie pomaga. Jeśli chodzi o wejście do bolidu, to nie ma to żadnego znaczenia. W kontekście wyjścia z kokpitu jest to kwestia przyzwyczajenia. Nie jest to największe zmartwienie.

KOMENTARZE

3
crizz
15.07.2017 08:13
Naprawdę były potrzebne testy, by odkryć, że zakrzywione szkło zniekształca obraz... Zasłona dymna - halo miało być to i będzie.
tomciu
14.07.2017 04:19
[quote] „Mieliśmy opracowany plan jazd, ale tarcza nie spodobała mi się, więc ją zdemontowaliśmy”. [/quote] Czytaj między wierszami wyglądało to mniej więcej tak: "Ściągnijcie mi to g.wno, bo nie da się przy tym jechać"
marcelo92
14.07.2017 02:28
No i to raczej zakończy temat tarczy... z tym, że wróci temat pałąku. Tarcza ładniejsza, ale jak widać zniekształca obraz, co w sumie dyskwalifikuje ją na starcie.