Lewis Hamilton z najlepszym czasem przed czasówką w Austin

Za Brytyjczykiem, ze stratą 0,1s trzecią sesję treningową zakończył Sebastian Vettel.
21.10.1719:03
Nataniel Piórkowski
5678wyświetlenia
Embed from Getty Images

Lewis Hamilton potwierdził konkurencyjne tempo z piątku i uzyskał najlepszy czas w trakcie finałowego treningu przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Stanów Zjednoczonych.

Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Max Verstappen. Stoffel Vandoorne, który od samego początku korzystał z ultramiękkiego ogumienia nie zdecydował się na pokonanie pomiarowego okrążenia i powrócił do swojego garażu. Pierwszy rezultat uzyskał w sobotę Brandon Hartley z Toro Rosso - 1:41,499s, mający w swoim bolidzie miękką mieszankę. Chwilę później Carlos Sainz wskoczył na czoło klasyfikacji, uzyskując 1:41,499s na ultramiękkich oponach. Pół sekundy gorszym wynikiem popisał się za to zespołowy partner Hiszpana z Renault - Nico Hulkenberg, także na "różowych" w ten weekend Pirelli PZero.

Po kwadransie do głosu doszli kierowcy Ferrari - najpierw na pierwsze miejsce awansował Sebastian Vettel, a chwilę później lepszym czasem - dokładnie 1:35,562s na ultramiękkich oponach - błysnął Kimi Raikkonen. Niedługo po tym duet stajni z Maranello rozdzielił Daniel Ricciardo. Pierwsze tego poranka szybkie kółka przejechali także reprezentanci Mercedesa - Lewis Hamilton był drugi, a Valtteri Bottas trzeci. Brytyjczyk i Fin podkręcili tempo i kilka minut po tym znajdowali się już na na pierwszym i trzecim miejscu. Przed Finem, z przewagą zaledwie 0,002s znajdował się Vettel.

Po 25 minutach od startu zajęć okrążenia pomiarowego wciąż nie miał na swoim koncie Max Verstappen, w którego bolidzie dokonano wymiany podzespołów jednostki napędowej. Tymczasem kierowca juniorskiej ekipy Red Bulla - Daniił Kwiat zgłaszał swojemu inżynierowi ciężką pracę kierownicy. Dokładnie na półmetku sesji na torze zarządzono wirtualną neutralizację w związku z incydentem, w jakim wziął udział Romain Grosjean. Francuz stracił kontrolę nad swoim bolidem pokonując siódmy zakręt i ślizgając się po asfaltowym poboczu wpadł w żwirową pułapkę. Bolid VF-17 został unieruchomiony, a sesja byłego zawodnika takich teamów jak Renault i Lotus przedwcześnie dobiegła końca.

Po sześciu minutach porządkowi ściągnęli z toru bolid Haasa, umożliwiając kierowcom jazdę wyścigowym tempem. Verstappen, któremu żółte flagi przeszkodziły w ukończeniu szybkiego kółka, rozpoczął przejazd od awansu na drugie miejsce, ze stratą 0,092s do Hamiltona. Niedługo po tym jednak punktem odniesienia był już Vettel z rekordowym czasem 1:34,570s. Niemiec nie spędził zbyt wiele czasu na fotelu lidera, gdyż w przeciągu minuty Hamilton uzyskał wynik 1:34,478s. Na trzecim miejscu widniało nazwisko Bottasa, a pozycję niżej plasował się Raikkonen. Dalsze lokaty należały do Verstappena, Ricciardo, Massy, Alonso, Strolla i Ocona. W tym samym czasie w garażu STR trwały prace nad bolidem Kwiata.

Na dziesięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę poza pit lane znajdowali się wyłącznie Alonso, Vandoorne i Magnussen. Opisując swój ostatni przejazd w rozmowie z inżynierem, Hamilton zwracał uwagę na zbyt dużą podsterowność, jaka przyczyniła się do jego szerszego wyjazdu w dziewiątym zakręcie. W międzyczasie Vandoorne znalazł się w najlepszej dziesiątce, legitymując się czasem lepszym o 0,2s od Alonso. Dwukrotny mistrz świata odpowiedział jednak wynikiem, jaki pozwolił mu powrócić na P7, przed Massę. W dole TOP10 znajdowali się reprezentanci Renault i Force India: Hulkenberg i Sainz oraz Perez i Ocon. W czołówce nie doszło już do większych zmian: Hamilton i Bottas nie pojawili się na torze w końcowych minutach treningu. Kierowcy Ferrari opuścili co prawda swoje garaże, ale pozostali na drugiej i czwartej pozycji.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,9 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 3

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lewis Hamilton (44)Mercedes W08 EQ Power+1:34,47815
2Sebastian Vettel (5)Ferrari SF70H1:34,5700,0920,09219
3Valtteri Bottas (77)Mercedes W08 EQ Power+1:34,6920,2140,12217
4Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF70H1:34,7550,2770,06317
5Max Verstappen (33)Red Bull RB131:35,1030,6250,34814
6Felipe Massa (19)Williams FW401:35,3460,8680,24311
7Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.171:35,6081,1300,26221
8Carlos Sainz (55)Renault R.S.171:35,6501,1720,04216
9Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB131:35,7231,2450,07317
10Sergio Perez (11)Force India VJM101:35,8021,3240,07916
11Esteban Ocon (31)Force India VJM101:35,9651,4870,16317
12Lance Stroll (18)Williams FW401:36,1181,6400,15312
13Fernando Alonso (14)McLaren MCL321:36,2391,7610,12115
14Stoffel Vandoorne (2)McLaren MCL321:36,5992,1210,36014
15Brendon Hartley (39)Toro Rosso STR121:36,8182,3400,21926
16Kevin Magnussen (20)Haas VF-171:37,2712,7930,45316
17Marcus Ericsson (9)Sauber C361:37,3192,8410,04817
18Pascal Wehrlein (94)Sauber C361:37,8073,3290,48815
19Romain Grosjean (8)Haas VF-171:37,8913,4130,0849
20Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR121:38,5004,0220,6096
107% najlepszego czasu: 1:41,091

KOMENTARZE

11
misiek3510
21.10.2017 09:22
Czy poza argumentami finansowymi jest coś innego co nakazuje Williamsowi zatrudnić Strola na nowy sezon? Ten koleś to jest jakieś mega nieporozumienie nawet na tle słabego Massy.
marios76
21.10.2017 08:21
Panowie z redakcji- blokada GPM JEST NIEPOWAZNA. :/
tifosi
21.10.2017 07:12
Dlaczego Grand Prix Manager już zablokowany? :(
Lolek
21.10.2017 07:11
@piwo Tylko zauważyłem, że jakoś mało ludzi o tym pamięta, czytając komentarze w ostatnich miesiącach. Moim zdaniem, obaj są świetni.
piwo
21.10.2017 07:09
No i Hulk i sainz wyrobili już sobie renomę. Sainz walczył z maxem w Toro jak równy z równym często z nim wygrywając. Obaj też są bardzo równi w wyścigu tzn przez cały sezon jeżdżą blisko punktów lub w punktach nie popełniając błędów ze swojej winy.
Lolek
21.10.2017 07:05
Tak naprawdę obaj obecni kierowcy Renault są niedoceniani i zresztą dalej będą niedoceniani, bo jak jeden wyraźnie będzie pokonywał drugiego, to pojawią się teksty "ale ten to jednak miernota, nawet taki zwykły przeciętniak go masakruje", a jak będą szli w łeb w łeb to będzie pisane "Renault ma dwóch przeciętniaków, którzy nie wyciągają z tego bolidu wszystkiego, potrzebny im klasowy kierowca". No i oczywiście niezależnie od wszystkiego co weekend będzie tekst "Kubica tym bolidem walczyłby o majstra".
piwo
21.10.2017 06:59
.tak źle się wyraziłem Hulk szybszy od sainza w trzecim treningu.
kykec
21.10.2017 06:48
@piwo - jeśli zdanie o kierowcach Renault jest na podstawie wyników trzeciego treningu, to nie mam pytań...
piwo
21.10.2017 06:30
Szczerze dla wiliamsa najlepsza opcja byłaby Kubica masa. Szkoda że kasa ma dla wiliamsa aż takie znaczenie. Hulk szybszy od sainza. No i widać testy Kubicy na symulatorze całkiem nieźle wpłynęły na ustawienia wiliamsa.
RY2N
21.10.2017 06:05
prawdopodobnie wymontował parę częsci żeby bolid był lżejszy ... :-)
Slimmy
21.10.2017 05:22
Widzę Massa robi ponad wszystko, żeby został w Williamsie, ot wojownik :)