Lewis Hamilton z najlepszym czasem przed czasówką w Austin
Za Brytyjczykiem, ze stratą 0,1s trzecią sesję treningową zakończył Sebastian Vettel.
21.10.1719:03
5678wyświetlenia
Embed from Getty Images
Lewis Hamilton potwierdził konkurencyjne tempo z piątku i uzyskał najlepszy czas w trakcie finałowego treningu przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Stanów Zjednoczonych.
Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Max Verstappen. Stoffel Vandoorne, który od samego początku korzystał z ultramiękkiego ogumienia nie zdecydował się na pokonanie pomiarowego okrążenia i powrócił do swojego garażu. Pierwszy rezultat uzyskał w sobotę Brandon Hartley z Toro Rosso - 1:41,499s, mający w swoim bolidzie miękką mieszankę. Chwilę później Carlos Sainz wskoczył na czoło klasyfikacji, uzyskując 1:41,499s na ultramiękkich oponach. Pół sekundy gorszym wynikiem popisał się za to zespołowy partner Hiszpana z Renault - Nico Hulkenberg, także na "różowych" w ten weekend Pirelli PZero.
Po kwadransie do głosu doszli kierowcy Ferrari - najpierw na pierwsze miejsce awansował Sebastian Vettel, a chwilę później lepszym czasem - dokładnie 1:35,562s na ultramiękkich oponach - błysnął Kimi Raikkonen. Niedługo po tym duet stajni z Maranello rozdzielił Daniel Ricciardo. Pierwsze tego poranka szybkie kółka przejechali także reprezentanci Mercedesa - Lewis Hamilton był drugi, a Valtteri Bottas trzeci. Brytyjczyk i Fin podkręcili tempo i kilka minut po tym znajdowali się już na na pierwszym i trzecim miejscu. Przed Finem, z przewagą zaledwie 0,002s znajdował się Vettel.
Po 25 minutach od startu zajęć okrążenia pomiarowego wciąż nie miał na swoim koncie Max Verstappen, w którego bolidzie dokonano wymiany podzespołów jednostki napędowej. Tymczasem kierowca juniorskiej ekipy Red Bulla - Daniił Kwiat zgłaszał swojemu inżynierowi ciężką pracę kierownicy. Dokładnie na półmetku sesji na torze zarządzono wirtualną neutralizację w związku z incydentem, w jakim wziął udział Romain Grosjean. Francuz stracił kontrolę nad swoim bolidem pokonując siódmy zakręt i ślizgając się po asfaltowym poboczu wpadł w żwirową pułapkę. Bolid VF-17 został unieruchomiony, a sesja byłego zawodnika takich teamów jak Renault i Lotus przedwcześnie dobiegła końca.
Po sześciu minutach porządkowi ściągnęli z toru bolid Haasa, umożliwiając kierowcom jazdę wyścigowym tempem. Verstappen, któremu żółte flagi przeszkodziły w ukończeniu szybkiego kółka, rozpoczął przejazd od awansu na drugie miejsce, ze stratą 0,092s do Hamiltona. Niedługo po tym jednak punktem odniesienia był już Vettel z rekordowym czasem 1:34,570s. Niemiec nie spędził zbyt wiele czasu na fotelu lidera, gdyż w przeciągu minuty Hamilton uzyskał wynik 1:34,478s. Na trzecim miejscu widniało nazwisko Bottasa, a pozycję niżej plasował się Raikkonen. Dalsze lokaty należały do Verstappena, Ricciardo, Massy, Alonso, Strolla i Ocona. W tym samym czasie w garażu STR trwały prace nad bolidem Kwiata.
Na dziesięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę poza pit lane znajdowali się wyłącznie Alonso, Vandoorne i Magnussen. Opisując swój ostatni przejazd w rozmowie z inżynierem, Hamilton zwracał uwagę na zbyt dużą podsterowność, jaka przyczyniła się do jego szerszego wyjazdu w dziewiątym zakręcie. W międzyczasie Vandoorne znalazł się w najlepszej dziesiątce, legitymując się czasem lepszym o 0,2s od Alonso. Dwukrotny mistrz świata odpowiedział jednak wynikiem, jaki pozwolił mu powrócić na P7, przed Massę. W dole TOP10 znajdowali się reprezentanci Renault i Force India: Hulkenberg i Sainz oraz Perez i Ocon. W czołówce nie doszło już do większych zmian: Hamilton i Bottas nie pojawili się na torze w końcowych minutach treningu. Kierowcy Ferrari opuścili co prawda swoje garaże, ale pozostali na drugiej i czwartej pozycji.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,9 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho
Lewis Hamilton potwierdził konkurencyjne tempo z piątku i uzyskał najlepszy czas w trakcie finałowego treningu przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Stanów Zjednoczonych.
Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Max Verstappen. Stoffel Vandoorne, który od samego początku korzystał z ultramiękkiego ogumienia nie zdecydował się na pokonanie pomiarowego okrążenia i powrócił do swojego garażu. Pierwszy rezultat uzyskał w sobotę Brandon Hartley z Toro Rosso - 1:41,499s, mający w swoim bolidzie miękką mieszankę. Chwilę później Carlos Sainz wskoczył na czoło klasyfikacji, uzyskując 1:41,499s na ultramiękkich oponach. Pół sekundy gorszym wynikiem popisał się za to zespołowy partner Hiszpana z Renault - Nico Hulkenberg, także na "różowych" w ten weekend Pirelli PZero.
Po kwadransie do głosu doszli kierowcy Ferrari - najpierw na pierwsze miejsce awansował Sebastian Vettel, a chwilę później lepszym czasem - dokładnie 1:35,562s na ultramiękkich oponach - błysnął Kimi Raikkonen. Niedługo po tym duet stajni z Maranello rozdzielił Daniel Ricciardo. Pierwsze tego poranka szybkie kółka przejechali także reprezentanci Mercedesa - Lewis Hamilton był drugi, a Valtteri Bottas trzeci. Brytyjczyk i Fin podkręcili tempo i kilka minut po tym znajdowali się już na na pierwszym i trzecim miejscu. Przed Finem, z przewagą zaledwie 0,002s znajdował się Vettel.
Po 25 minutach od startu zajęć okrążenia pomiarowego wciąż nie miał na swoim koncie Max Verstappen, w którego bolidzie dokonano wymiany podzespołów jednostki napędowej. Tymczasem kierowca juniorskiej ekipy Red Bulla - Daniił Kwiat zgłaszał swojemu inżynierowi ciężką pracę kierownicy. Dokładnie na półmetku sesji na torze zarządzono wirtualną neutralizację w związku z incydentem, w jakim wziął udział Romain Grosjean. Francuz stracił kontrolę nad swoim bolidem pokonując siódmy zakręt i ślizgając się po asfaltowym poboczu wpadł w żwirową pułapkę. Bolid VF-17 został unieruchomiony, a sesja byłego zawodnika takich teamów jak Renault i Lotus przedwcześnie dobiegła końca.
Po sześciu minutach porządkowi ściągnęli z toru bolid Haasa, umożliwiając kierowcom jazdę wyścigowym tempem. Verstappen, któremu żółte flagi przeszkodziły w ukończeniu szybkiego kółka, rozpoczął przejazd od awansu na drugie miejsce, ze stratą 0,092s do Hamiltona. Niedługo po tym jednak punktem odniesienia był już Vettel z rekordowym czasem 1:34,570s. Niemiec nie spędził zbyt wiele czasu na fotelu lidera, gdyż w przeciągu minuty Hamilton uzyskał wynik 1:34,478s. Na trzecim miejscu widniało nazwisko Bottasa, a pozycję niżej plasował się Raikkonen. Dalsze lokaty należały do Verstappena, Ricciardo, Massy, Alonso, Strolla i Ocona. W tym samym czasie w garażu STR trwały prace nad bolidem Kwiata.
Na dziesięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę poza pit lane znajdowali się wyłącznie Alonso, Vandoorne i Magnussen. Opisując swój ostatni przejazd w rozmowie z inżynierem, Hamilton zwracał uwagę na zbyt dużą podsterowność, jaka przyczyniła się do jego szerszego wyjazdu w dziewiątym zakręcie. W międzyczasie Vandoorne znalazł się w najlepszej dziesiątce, legitymując się czasem lepszym o 0,2s od Alonso. Dwukrotny mistrz świata odpowiedział jednak wynikiem, jaki pozwolił mu powrócić na P7, przed Massę. W dole TOP10 znajdowali się reprezentanci Renault i Force India: Hulkenberg i Sainz oraz Perez i Ocon. W czołówce nie doszło już do większych zmian: Hamilton i Bottas nie pojawili się na torze w końcowych minutach treningu. Kierowcy Ferrari opuścili co prawda swoje garaże, ale pozostali na drugiej i czwartej pozycji.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,9 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W08 EQ Power+ | 1:34,478 | 15 | |||
2 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF70H | 1:34,570 | 0,092 | 0,092 | 19 | |
3 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W08 EQ Power+ | 1:34,692 | 0,214 | 0,122 | 17 | |
4 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF70H | 1:34,755 | 0,277 | 0,063 | 17 | |
5 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB13 | 1:35,103 | 0,625 | 0,348 | 14 | |
6 | Felipe Massa (19) | Williams FW40 | 1:35,346 | 0,868 | 0,243 | 11 | |
7 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.17 | 1:35,608 | 1,130 | 0,262 | 21 | |
8 | Carlos Sainz (55) | Renault R.S.17 | 1:35,650 | 1,172 | 0,042 | 16 | |
9 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB13 | 1:35,723 | 1,245 | 0,073 | 17 | |
10 | Sergio Perez (11) | Force India VJM10 | 1:35,802 | 1,324 | 0,079 | 16 | |
11 | Esteban Ocon (31) | Force India VJM10 | 1:35,965 | 1,487 | 0,163 | 17 | |
12 | Lance Stroll (18) | Williams FW40 | 1:36,118 | 1,640 | 0,153 | 12 | |
13 | Fernando Alonso (14) | McLaren MCL32 | 1:36,239 | 1,761 | 0,121 | 15 | |
14 | Stoffel Vandoorne (2) | McLaren MCL32 | 1:36,599 | 2,121 | 0,360 | 14 | |
15 | Brendon Hartley (39) | Toro Rosso STR12 | 1:36,818 | 2,340 | 0,219 | 26 | |
16 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-17 | 1:37,271 | 2,793 | 0,453 | 16 | |
17 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C36 | 1:37,319 | 2,841 | 0,048 | 17 | |
18 | Pascal Wehrlein (94) | Sauber C36 | 1:37,807 | 3,329 | 0,488 | 15 | |
19 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-17 | 1:37,891 | 3,413 | 0,084 | 9 | |
20 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR12 | 1:38,500 | 4,022 | 0,609 | 6 |
107% najlepszego czasu: 1:41,091
KOMENTARZE