Wurz: Dzięki poprawie bezpieczeństwa bolidy mogą stać się jeszcze szybsze
Prezes GPDA sądzi, że fani szybko przestaną zwracać uwagę na system Halo.
19.03.1809:08
1912wyświetlenia
Embed from Getty Images
Zdaniem Alexa Wurza dążenia do poprawy bezpieczeństwa mogą wywrzeć pozytywne skutki na F1.
Prezes Stowarzyszenia Kierowców Grand Prix dał jasno do zrozumienia, że nie jest zadowolony z wyglądu systemu ochrony kokpitu. Podkreślił jednak znacznie odpowiedzialności, jaka ciąży na organie zarządzającym w zakresie poprawy bezpieczeństwa.
Zdaniem Austriaka fani szybko przestaną zwracać uwagę na pałąk ochronny.
Wurz uważa, że rozwój bezpieczeństwa może przyczynić się do poprawy prędkości występujących w Formule 1.
Zdaniem Alexa Wurza dążenia do poprawy bezpieczeństwa mogą wywrzeć pozytywne skutki na F1.
Prezes Stowarzyszenia Kierowców Grand Prix dał jasno do zrozumienia, że nie jest zadowolony z wyglądu systemu ochrony kokpitu. Podkreślił jednak znacznie odpowiedzialności, jaka ciąży na organie zarządzającym w zakresie poprawy bezpieczeństwa.
Ze względu na obecną sytuację społeczną i prawną nie ma mowy o tym, aby organ taki jak FIA ignorował kwestie związane z poprawą bezpieczeństwa tylko dlatego, że komuś nie podobają się aspekty wizualno-estetyczne. Doszło do zmian społecznych i światowy przemysł musi robić wszystko co tylko można, aby chronić ludzi przed obrażeniami lub śmiercią- cytuje Wurza gazeta Der Standard.
Zdaniem Austriaka fani szybko przestaną zwracać uwagę na pałąk ochronny.
Jeśli akcja na torze będzie ekscytująca, jeśli będziemy mieli różnych zwycięzców i wyrównaną stawkę, 99,9% kibiców nie będzie obchodziło to, czy w bolidach jest zamontowany system Halo.
Wurz uważa, że rozwój bezpieczeństwa może przyczynić się do poprawy prędkości występujących w Formule 1.
Jeśli zagwarantujemy, że bolidy są bezpieczne, to w przyszłości będziemy mogli jeździć po torze w Monako z prędkościami 400 lub 450 kilometrów na godzinę i nie będziemy musieli przerywać wyścigów czerwonymi flagami.
KOMENTARZE