Wurz: Dzięki poprawie bezpieczeństwa bolidy mogą stać się jeszcze szybsze

Prezes GPDA sądzi, że fani szybko przestaną zwracać uwagę na system Halo.
19.03.1809:08
Nataniel Piórkowski
1903wyświetlenia
Embed from Getty Images

Zdaniem Alexa Wurza dążenia do poprawy bezpieczeństwa mogą wywrzeć pozytywne skutki na F1.

Prezes Stowarzyszenia Kierowców Grand Prix dał jasno do zrozumienia, że nie jest zadowolony z wyglądu systemu ochrony kokpitu. Podkreślił jednak znacznie odpowiedzialności, jaka ciąży na organie zarządzającym w zakresie poprawy bezpieczeństwa.

Ze względu na obecną sytuację społeczną i prawną nie ma mowy o tym, aby organ taki jak FIA ignorował kwestie związane z poprawą bezpieczeństwa tylko dlatego, że komuś nie podobają się aspekty wizualno-estetyczne. Doszło do zmian społecznych i światowy przemysł musi robić wszystko co tylko można, aby chronić ludzi przed obrażeniami lub śmiercią - cytuje Wurza gazeta Der Standard.

Zdaniem Austriaka fani szybko przestaną zwracać uwagę na pałąk ochronny. Jeśli akcja na torze będzie ekscytująca, jeśli będziemy mieli różnych zwycięzców i wyrównaną stawkę, 99,9% kibiców nie będzie obchodziło to, czy w bolidach jest zamontowany system Halo.

Wurz uważa, że rozwój bezpieczeństwa może przyczynić się do poprawy prędkości występujących w Formule 1. Jeśli zagwarantujemy, że bolidy są bezpieczne, to w przyszłości będziemy mogli jeździć po torze w Monako z prędkościami 400 lub 450 kilometrów na godzinę i nie będziemy musieli przerywać wyścigów czerwonymi flagami.

KOMENTARZE

13
yetzeev
21.03.2018 06:41
@Sasilton Ja znowu sobie nie wyobrażam grania z widokiem z kokpitu. W żadnej ścigance. Zawsze gram tylko z widokiem zza samochodu. Tak więc widzisz że są jednak takie osoby :D
bartoszcze
19.03.2018 08:58
Macie rację, ten nowy niby fan Vettela rzeczywiście strasznie nudny.
marios76
19.03.2018 04:42
Daruje sobie wypowiedz, bo albo obrazę autora, albo tlumacza tych słów :)
mbwrobel
19.03.2018 03:28
Wykopią po obu stronach toru rowy wielkości zamkowej fosy (to nic, że pół miasta trzeba będzie wyburzyć) i żaden rozbity bolid nie będzie blokował toru. Wtedy 450-500 km/h będzie można w nawrocie pod Grand Hotelem pomykać. :P
bartoszcze
19.03.2018 12:44
@rno2 Ale z tymi czerwonymi flagami to nie chodzi tylko o samo halo, tylko ogólnie o rozwój bezpieczeństwa (choć też nie bardzo rozumiem jak rozwalony na barierze bolid ma nie zmniejszać bezpieczeństwa). 400 km/h... kompletnie się pogubił Wurz, już pal licho to Monaco.
Aeromis
19.03.2018 12:29
@rno2 Zobaczyłem 400-450km/h i wyczytałem co chciałem, tj że chodzi mu o Monzę. :) Z całą reszta się jednak zgodzę. Bezpieczeństwo to mniej czerwonych flag i możliwość odkręcenia prędkości. Wurz mówił o "przyszłości" a tej w żaden sposób nie zdefiniował co znaczy że nic nie powiedział ;) Może jednak powinien napić się kawy.
rno2
19.03.2018 12:07
@Aeromis Chodzi nam o wypowiedź Alexa Wurza z ostatniego akapitu komentowanego artykułu. Po pierwsze, po co wspomina o prędkościach ponad 400km/h w Monako, skoro obecnie bolidy nie przekraczają tam bariery 300km/h i dodatkowe 100km/h to jest czyste s-f. Po drugie, co ma halo do czerwonych flag? Jeśli dobrze rozumiem Wurza, to jeśli teraz jakiś kierowca rozbije się o bariery i zablokuje tor, to nie ma podstaw do wywieszenia czerwonej flagi, bo kieorwcy mają halo i mogą się taranować?" Ostatnia część wypowiedzi jest po prostu niepotrzebna i robi z kibiców głupków.
Aeromis
19.03.2018 11:59
Wurz w obu sprawach ma rację. Poprawa bezpieczeństwa może być powodem do przyspieszenia bolidów, a same bolidy z Halo są czymś do czego się każdy przyzwyczai (co nie znaczy że polubi - ale przyzwyczai). Nie mam pojęcia o co Wam chodzi Panowie.
seb5
19.03.2018 09:32
Już za 6 dni będziemy wiedzieć jak to wygląda. Czy wyścigi będą ekscytujące czy już w Australii będziemy znać mistrza 2018. Podoba mi się motogp . Wiadomo, że w f1 nigdy nie będzie walki koło w koło do ostatniego zakrętu. Ale tam wyścigi często kończą się na ostatnim okrążeniu/zakręcie a w F1 w pierwszym zakręcie a nawet w kwalifikacjach.
Sasilton
19.03.2018 09:20
Nigdy się nie przyzwyczaję do t-cama z halo, a własnie z tej kamery widać najlepiej akcje. Ciekawe co zrobią w grze F1 2018. Granie z halo będzie strasznie irytujące, a nie znam by ktoś w F1 grał zza samochodu.
rno2
19.03.2018 09:19
Tylko 450km/h? Ja bym od razy dał z 1000, a co mi tam...
marvin
19.03.2018 08:42
Tak tak, Monako 400 km/h. W dodatku chyba nie ma pojęcia w jakich sytuacjach używa się czerwonych flag w wyścigu. Brawo, świetny wybór na prezesa GPDA :D
raafal
19.03.2018 08:20
No to chłopak popłynął. :D