Kierowcy F1 domagają się usunięcia szykany z prostej Mistral
Zmiany w układzie toru Paul Ricard mogą zostać wprowadzone najwcześniej w 2019 roku.
23.06.1812:15
2824wyświetlenia
Embed from Getty Images
Kierowcy Formuły 1 poprosili FIA o rezygnację z dalszego wykorzystywania szykany na prostej Mistral.
Wiadomo, iż podczas piątkowej odprawy kilku kierowców sugerowało, że obecny układ toru Paul Ricard nie zapewni w niedzielę dobrego ścigania.
Zmiany w nitce toru nie będą mogły zostać wprowadzone w trakcie tego weekendu, gdyż obiekt został homologowany przez FIA w wersji z szykaną. Organ zarządzający musiałby wykonać szczegółowe symulacje dotyczące każdego aspektu związanego z bezpieczeństwem w szybkim zakręcie numer dziesięć (Signes), do którego kierowcy dojeżdżaliby ze zdecydowanie wyższą prędkością. Modyfikacje wymagałyby także wprowadzenia przez zespoły znaczących zmian w ustawieniach bolidów.
Kierowca Toro Rosso - Brendon Hartley, który testował prototyp LMP1 Porsche na torze bez szykany, przyznał:
Sergio Perez dodał, że kierowcy chcieli poprawić widowisko działając w interesie kibiców:
Kierowcy skrytykowali także wjazd do alei serwisowej. Obawy doprowadziły już do obniżenia limitu prędkości w pit lane z 80 do 60 kilometrów na godzinę. Whiting uważał, że kierowca który utraci kontrolę nad bolidem mógłby obrócić swój bolid w strefie garażu Mercedesa.
Kierowcy Formuły 1 poprosili FIA o rezygnację z dalszego wykorzystywania szykany na prostej Mistral.
Wiadomo, iż podczas piątkowej odprawy kilku kierowców sugerowało, że obecny układ toru Paul Ricard nie zapewni w niedzielę dobrego ścigania.
Zmiany w nitce toru nie będą mogły zostać wprowadzone w trakcie tego weekendu, gdyż obiekt został homologowany przez FIA w wersji z szykaną. Organ zarządzający musiałby wykonać szczegółowe symulacje dotyczące każdego aspektu związanego z bezpieczeństwem w szybkim zakręcie numer dziesięć (Signes), do którego kierowcy dojeżdżaliby ze zdecydowanie wyższą prędkością. Modyfikacje wymagałyby także wprowadzenia przez zespoły znaczących zmian w ustawieniach bolidów.
Kierowca Toro Rosso - Brendon Hartley, który testował prototyp LMP1 Porsche na torze bez szykany, przyznał:
Potencjalnie długa prosta poprawiłaby możliwości wyprzedzania. Nie sądzę, że zmiany uda się wprowadzić przed sobotą, ale testowałem i ścigałem się tutaj bez szykany. Taki układ jest interesujący, bo samochód ma niższy docisk. Signes staje się wtedy bardziej wymagającym zakrętem. Mamy też niższy docisk w ostatnim sektorze. Może powinniśmy to przedyskutować przed kolejnym sezonem. Dobra wiadomość jest taka, że na tym torze mamy do wyboru mnóstwo różnych opcji.
Sergio Perez dodał, że kierowcy chcieli poprawić widowisko działając w interesie kibiców:
Zapytaliśmy się o to Charliego [Whitinga], mówiąc o poprawie warunków do wyprzedzania, poprawie widowiska, sprawienia by ściganie stało się bardziej interesujące. Najlepszy wyścig jaki odbył się do tej pory rozegrany został na torze w Baku. Wszystkie tory powinny w pewnym stopniu brać z niego przykład. Obiekt jest wymagający, kierowcy popełniają na nim błędy.
Kierowcy skrytykowali także wjazd do alei serwisowej. Obawy doprowadziły już do obniżenia limitu prędkości w pit lane z 80 do 60 kilometrów na godzinę. Whiting uważał, że kierowca który utraci kontrolę nad bolidem mógłby obrócić swój bolid w strefie garażu Mercedesa.
KOMENTARZE