Hamilton najszybszy w drugim treningu w Austin
Anglik skorzystał z cienia aerodynamicznego na najszybszym kółku
01.11.1922:31
3915wyświetlenia
Amerykański dublet swoją drugą odsłonę ma na torze w Austin. Praktycznie co roku obiekt ten zapewnia nam niespodziewane emocje. Tym razem z pewnością mało kto spodziewał się aż tak pofałdowanej nawierzchni, ale również przyszłoroczna mieszanka opon zapewniła nieco niespodziewanych incydentów.
Czołówka rozpoczęła drugą sesję od przejazdów na pośredniej mieszance. Gdy na czele tabeli meldował się Leclerc, wspomniana nierówność nawierzchni zaskoczyła w "eskach" Romaine Grosjeana, który wypadł z toru i rozbił swój samochód. Kierowca nie ucierpiał, jednak sędziowie postanowili o wywieszeniu czerwonej flagi, by bezpiecznie usunąć Haasa na pobocza.
Po kilku minutach sesja została wznowiona i zawodnicy wrócili na tor, tym razem w większości na twardych oponach. Spodziewane spore zużycie ogumienia w niedzielę powodowało intensywne badanie twardszych mieszanek, jednak niskie temperatury nie ułatwiały zadania i kolejną ofiarą niskiej przyczepności był Antonio Giovinazzi, aczkolwiek udało mu się uniknąć kraksy.
Dopiero na 50 minut przed zakończeniem treningu Vettel zdecydował się na założenie miękkich opon, dzięki czemu poprawił początkowy czas Leclerca i wskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 1:33,890. Za Niemcem meldował się Bottas jadący na tej samej mieszance. Monakijczyk nie pozostał dłużny i na swoim przejeździe poprawił czas partnera zespołowego o 0,3 sekundy, choć w ostatnim sektorze było miejsce na lepszy wynik.
Niezbyt czyste przejazdy kierowców Ferrari pozwoliły Hamiltonowi wysunąć się na prowadzenie, choć Anglik mocno posiłkował się cieniem aerodynamicznym na długiej prostej. Całkiem niezły czas wykręcił Verstappen, wskakując na trzecie miejsce ze stratą 0,3 sekundy do Hamiltona. Za plecami czołowych zespołów meldował się tymczasem Gasly, który również pojechał bardzo dobre kółko.
Kolejnym etapem treningu były długie przejazdy symulujące wyścig. Nie doszło podczas nich do wielu incydentów, choć na twardych oponach obrócił się Vettel - bez większych konsekwencji.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 22%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W10 EQ Power+ | 1:33,232 | 34 | |||
2 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF90 | 1:33,533 | 0,301 | 0,301 | 33 | |
3 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB15 | 1:33,547 | 0,315 | 0,014 | 28 | |
4 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF90 | 1:33,890 | 0,658 | 0,343 | 35 | |
5 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W10 EQ Power+ | 1:34,045 | 0,813 | 0,155 | 34 | |
6 | Alexander Albon (23) | Red Bull RB15 | 1:34,434 | 1,202 | 0,389 | 32 | |
7 | Pierre Gasly (10) | Toro Rosso STR14 | 1:34,509 | 1,277 | 0,075 | 31 | |
8 | Carlos Sainz (55) | McLaren MCL34 | 1:34,667 | 1,435 | 0,158 | 34 | |
9 | Lance Stroll (18) | Racing Point RP19 | 1:34,744 | 1,512 | 0,077 | 29 | |
10 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C38 | 1:34,839 | 1,607 | 0,095 | 29 | |
11 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.19 | 1:34,924 | 1,692 | 0,085 | 29 | |
12 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR14 | 1:34,975 | 1,743 | 0,051 | 36 | |
13 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.19 | 1:34,988 | 1,756 | 0,013 | 32 | |
14 | Lando Norris (4) | McLaren MCL34 | 1:35,025 | 1,793 | 0,037 | 30 | |
15 | Sergio Perez (11) | Racing Point RP19 | 1:35,109 | 1,877 | 0,084 | 26 | |
16 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C38 | 1:35,387 | 2,155 | 0,278 | 34 | |
17 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-19 | 1:35,442 | 2,210 | 0,055 | 28 | |
18 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-19 | 1:35,789 | 2,557 | 0,347 | 4 | |
19 | George Russell (63) | Williams FW42 | 1:36,749 | 3,517 | 0,960 | 37 | |
20 | Robert Kubica (88) | Williams FW42 | 1:37,283 | 4,051 | 0,534 | 33 |
107% najlepszego czasu: 1:39,758