Kraksa Kwiata nie była spowodowana problemem z ogumieniem
Do kraksy Rosjanina doprowadziła usterka mechaniczna w obrębie obręczy koła.
06.08.2019:04
853wyświetlenia
Embed from Getty Images
Incydent z udziałem Daniiła Kwiata, do którego doszło w początkowej fazie wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii był wynikiem usterki mechanicznej.
Kwiat wypadł z toru pokonując szybki zakręt Maggots. Początkowo Rosjanin uważał, iż to on sam ponosi winę za kraksę. Powtórki pokazały jednak, że w chwili utraty panowania nad kierownicą w bolidzie pękła prawa tylna opona.
Pirelli nie było w stanie przeprowadzić dokładnych badań na mobilnym stanowisku znajdującym się w padoku toru Silverstone. Opona z bolidu AlphaTauri została wysłana do Mediolanu. Tam odkryto, iż ze względu na usterkę mechaniczną bolidu opona nie była w stanie trzymać się obręczy koła.
W komunikacie prasowym Pirelli wyjaśnia:
Incydent z udziałem Daniiła Kwiata, do którego doszło w początkowej fazie wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii był wynikiem usterki mechanicznej.
Kwiat wypadł z toru pokonując szybki zakręt Maggots. Początkowo Rosjanin uważał, iż to on sam ponosi winę za kraksę. Powtórki pokazały jednak, że w chwili utraty panowania nad kierownicą w bolidzie pękła prawa tylna opona.
Pirelli nie było w stanie przeprowadzić dokładnych badań na mobilnym stanowisku znajdującym się w padoku toru Silverstone. Opona z bolidu AlphaTauri została wysłana do Mediolanu. Tam odkryto, iż ze względu na usterkę mechaniczną bolidu opona nie była w stanie trzymać się obręczy koła.
W komunikacie prasowym Pirelli wyjaśnia:
Wspólnie ze Scuderią AlphaTauri Pirelli zakończyło dochodzenie w sprawie ustalenia dokładnej przyczyny incydentu, w wyniku którego Daniił Kwiat uderzył w ścianę na dwunastym okrążeniu wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii.
Osobny problem mechaniczny doprowadził do przegrzania się wewnętrznej strony prawej tylnej obręczy koła, co spowodowało stopienie stopki opony. W rezultacie stopka nie była już w stanie utrzymywać opony na feldze. To zaowocowało z kolei ujściem powietrza z opony.
Ogumienie nie odegrało więc żadnej roli w zakresie przyczyny tego incydentu.