Tanabe: Nowy silnik Hondy był kluczowy dla aerodynamiki Red Bulla

Japoński producent zastosował jeszcze bardziej radykalną odmianę konceptu "size-zero".
06.04.2110:20
Mateusz Szymkiewicz
1621wyświetlenia
Embed from Getty Images

Toyoharu Tanabe przyznał, że architektura tegorocznej jednostki napędowej Hondy była kluczowa dla projektu Red Bulla RB16B.

Japoński producent zdecydował się powrócić do konceptu „size-zero”, który został po raz pierwszy zastosowany w 2015 roku. Wówczas jednak układ napędowy charakteryzował się wysokim poziomem zawodności oraz niską mocą, za co odpowiadały odpowiednio problemy z chłodzeniem i zbyt mała turbina.

W tym roku Honda zastosowała jeszcze bardziej radykalną koncepcję jednostki, dzięki której Red Bull miał większe pole do popisu przy projektowaniu pakietu aerodynamicznego bolidu. Przeanalizowaliśmy każdy element zeszłorocznego układu napędowego i na ten rok przygotowaliśmy zupełną nowość. Naszym celem była poprawa osiągów w obszarze silnika spalinowego oraz ERS. Poza tym całość jest dużo bardziej kompaktowa. Miało to przełożenie na samochód oraz jego osiągi - powiedział Toyoharu Tanabe, dyrektor techniczny Hondy.

Obniżyliśmy wałek rozrządu, a także zmniejszyliśmy cały silnik. Mamy bardzo kompaktowy pakiet. W rezultacie udało nam się poprawić również przepływ powietrza przez samochód. Mówiąc inaczej, ma to pozytywny wpływ na aerodynamikę. Trudno mi o konkretne liczby jak duża jest poprawa docisku, a także ile zyskaliśmy czasu, ale Newey był nam wdzięczny za nowy projekt jednostki.