Ocon: Alpine jest pozbawione marginesu błędu w walce o punkty
24-latek uważa, że mając lepszą pozycję startową w Bahrajnie, byłby w stanie bić się o TOP10.
06.04.2109:47
794wyświetlenia
Embed from Getty Images
Esteban Ocon przyznał, że Alpine jest
Francuska stajnia ma za sobą rozczarowujące otwarcie sezonu 2021, w którym żaden z kierowców nie zameldował się w czołowej dziesiątce. Fernando Alonso wycofał samochód po awarii hamulców, natomiast Ocon finiszował trzynasty, wcześniej angażując się w incydent z Sebastianem Vettelem.
24-latek dodał, że Alpine obecnie koncentruje się na odrobieniu strat poniesionych w związku ze zmianą przepisów ograniczających docisk z tylnej partii bolidu.
Esteban Ocon przyznał, że Alpine jest
pozbawione marginesu błęduw tegorocznej walce o punktowane pozycje.
Francuska stajnia ma za sobą rozczarowujące otwarcie sezonu 2021, w którym żaden z kierowców nie zameldował się w czołowej dziesiątce. Fernando Alonso wycofał samochód po awarii hamulców, natomiast Ocon finiszował trzynasty, wcześniej angażując się w incydent z Sebastianem Vettelem.
To jasne, że najbardziej w nas uderzyła pozycja startowa- powiedział Esteban Ocon, który ruszał szesnasty do Grand Prix Bahrajnu.
Gdybyśmy byli w pierwszej dziesiątce, na jedenastym lub dwunastym polu, to byłoby nam dużo łatwiej o punkty. Nie dysponujemy żadnym marginesem i musimy wyciskać z samochodu maksimum, by finiszować w pierwszej dziesiątce. To jasne, gdzie najwięcej tracimy i gdzie przede wszystkim musimy poprawić samochód. Teraz naszym zadaniem jest poprawa tempa, by w kolejnych wyścigach znaleźć się w lepszym położeniu.
24-latek dodał, że Alpine obecnie koncentruje się na odrobieniu strat poniesionych w związku ze zmianą przepisów ograniczających docisk z tylnej partii bolidu.
Oczywiście, zmieniło to wiele rzeczy. Wszyscy już podkreślali, że teoretycznie przepisy miały pozostać stabilne, ale kompletnie tak nie jest. Większość dysponuje nowymi samochodami. Każdy stracił sporo docisku i teraz chce go odzyskać innymi sposobami. W porównaniu do zeszłorocznego samochodu jesteśmy wolniejsi, ale wiemy jak wrócić na ten poziom czasów okrążeń. Zlokalizowaliśmy słabe strony i teraz nad tym pracujemy.