Wolff: Jednostki Mercedesa nie mają odpowiedniej wytrzymałości
Austriak zdementował przy okazji medialne plotki dotyczące problemów z silnkami z Brixworth.
22.10.2120:21
1692wyświetlenia
Embed from Getty Images
Toto Wolff otwarcie przyznał, że silniki Mercedesa nie mają odpowiednio wysokiej wytrzymałości, po tym jak przy okazji GP USA Valtteri Bottas został zmuszony do skorzystania z kolejnego w tym sezonie ICE.
Fin wystartuje do niedzielnego pięć pozycji niżej względem miejsca wywalczonego w kwalifikacjach. Wcześniej wymiana jednostek napędowych u kierowcy Mercedesa następowała przy okazji wrześniowych wyścigów we Włoszech i Rosji.
Zapytany o to, czy Mercedes eksperymentował z nowymi częściami w bolidzie różnych kierowców, aby stworzyć optymalną konfigurację dla walczącego o tytuł Lewisa Hamiltona, Wolff jednoznacznie zaprzeczył.
Odnosząc się do spekulacji o tym, że problemy Mercedesa mają związek z zaworami powietrza znajdującymi się głęboko wewnątrz konstrukcji zespołu napędowego, Austriak skwitował:
Toto Wolff otwarcie przyznał, że silniki Mercedesa nie mają odpowiednio wysokiej wytrzymałości, po tym jak przy okazji GP USA Valtteri Bottas został zmuszony do skorzystania z kolejnego w tym sezonie ICE.
Fin wystartuje do niedzielnego pięć pozycji niżej względem miejsca wywalczonego w kwalifikacjach. Wcześniej wymiana jednostek napędowych u kierowcy Mercedesa następowała przy okazji wrześniowych wyścigów we Włoszech i Rosji.
Niestety od połowy tego roku mamy pewne problemy z niezawodnością, które stale powracają. Myślę, że teraz znacznie lepiej rozumiemy, co jest ich przyczyną. Niezależnie od tego nasze jednostki nie mają odpowiedniej wytrzymałości a to oznacza zwiększone ryzyko potencjalnego niedojechania do mety- wyjaśniał szef działu sportów motorowych Mercedesa w wywiadzie z telewizją Sky.
Kara nałożona w ten weekend na Valtteriego jest niższa niż wcześniejsze, ale to wciąż nic miłego - szczególnie pośrodku tak zaciętej walki. Nawet jeśli wywalczyć pole position, to po cofnięciu o pięć pozycji będzie czekał cię zupełnie inny wyścig obarczony walką o powrót do ścisłej czołówki.
Zapytany o to, czy Mercedes eksperymentował z nowymi częściami w bolidzie różnych kierowców, aby stworzyć optymalną konfigurację dla walczącego o tytuł Lewisa Hamiltona, Wolff jednoznacznie zaprzeczył.
Musisz mieć tę samą specyfikację u wszystkich kierowców. Nie można tworzyć żadnych różnic pomiędzy jednym a drugim silnikiem.
Odnosząc się do spekulacji o tym, że problemy Mercedesa mają związek z zaworami powietrza znajdującymi się głęboko wewnątrz konstrukcji zespołu napędowego, Austriak skwitował:
Jesteście karmieni wielką ilością bredni. Nie musimy rozmawiać o zaworach powietrza lub innych tego typu rzeczach, bo tak wy jak i ja nie zrozumiemy nawet, co to jest.