F1 porzuci obowiązek użycia opon z Q2 na starcie wyścigów w 2022
Swoje zadowolenie z wprowadzanych zmian wyraził już George Russell.
13.11.2113:00
965wyświetlenia
Embed from Getty Images
Od przyszłego sezonu czołowa dziesiątka zostanie zwolniona z obowiązku korzystania na starcie Grand Prix z opon, na których uzyskała najlepszy rezultat w drugim segmencie kwalifikacji.
Zmiana ta oznacza, iż cała stawka będzie miała wolną rękę w wyborze mieszanki na start wyścigu. Zadowolenia z takiego rozwiązania nie kryje George Russell.
Jeden z szefów zespołów potwierdził w padoku na Interlagos w rozmowie z Auto Motor und Sport, iż zasada ta została porzucona w wyniku zwykłego głosowania większościowego, do którego doszło jeszcze w roku 2019.
Mario Isola z Pirelli ujawnił również, że rozważane jest zmniejszenie ilości dostępnych kompletów ogumienia dla zespołów na weekend.
Wśród nowych rozwiązań szykowanych na rok 2022, jest również rozszerzenie roli wyścigów sprinterskich, które mają być częścią sześciu weekendów wyścigowych w przyszlym sezonie. Trwają również dyskusje nt. odwracania kolejności startowej, jednak przeciwko tego typu
Od przyszłego sezonu czołowa dziesiątka zostanie zwolniona z obowiązku korzystania na starcie Grand Prix z opon, na których uzyskała najlepszy rezultat w drugim segmencie kwalifikacji.
Zmiana ta oznacza, iż cała stawka będzie miała wolną rękę w wyborze mieszanki na start wyścigu. Zadowolenia z takiego rozwiązania nie kryje George Russell.
Bogaci stawali się bogatsi, a biedni biedniejsi, gdy szybkie samochody mają prędkość, by dostać się do Q3 na twardszej mieszance- powiedział kierowca Williamsa.
Myślę, że najlepiej będzie pozbyć się tego przepisu.
Jeden z szefów zespołów potwierdził w padoku na Interlagos w rozmowie z Auto Motor und Sport, iż zasada ta została porzucona w wyniku zwykłego głosowania większościowego, do którego doszło jeszcze w roku 2019.
Mario Isola z Pirelli ujawnił również, że rozważane jest zmniejszenie ilości dostępnych kompletów ogumienia dla zespołów na weekend.
Odbyliśmy już kilka rozmów z zespołami, F1 i FIA- powiedział Isola.
Mamy na stole kilka propozycji, które mogłyby mieć pozytywny wpływ na środowisko, ponieważ nie trzeba by było produkować i przewozić tak wielu opon.
Jest kilka pomysłów, które możemy wypróbować w niektórych wyścigach w przyszłym roku. Zdecydowanie chcemy wnieść swój wkład, jeśli chodzi o uczynienie Formuły 1 bardziej zrównoważoną serią wyścigową- dodaje Włoch.
Wśród nowych rozwiązań szykowanych na rok 2022, jest również rozszerzenie roli wyścigów sprinterskich, które mają być częścią sześciu weekendów wyścigowych w przyszlym sezonie. Trwają również dyskusje nt. odwracania kolejności startowej, jednak przeciwko tego typu
kombinacjomopowiada się Andreas Seidl z McLarena.
Standardowy format jest dla mnie w porządku i jestem całkiem zadowolony z tego, co udało się zrobić podczas tych weekendów z wyścigami sprinterskimi. Zdecydowanie nie popieram wprowadzania kolejnych kombinacji- stwierdził Seidl.