Lewis Hamilton z najlepszym czasem w trzecim treningu
Dobra pogoda i sucha nawierzchnia zaowocowały intensywną sesją z dużym ruchem na torze.
08.06.2419:37
1544wyświetlenia
Embed from Getty Images
Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas pojedynczego kółka podczas ostatniej sesji treningowej przed Grand Prix Kanady. Brytyjczyk okazał się o niemal cztery dziesiąte sekundy szybszy od Maksa Verstappena. Czołową trójkę uzupełnił drugi z kierowców Mercedesa, George Russell.
Sobota w Montrealu przywitała kierowców korzystnymi warunkami pogodowymi, zatem nie było zaskoczenia, gdy na samym początku trzeciej sesji treningowej w alei serwisowej ustawił się istny sznur samochodów - na tor wyjechali niemal wszyscy, z wyjątkiem duetu Haasa. Każdy chciał wreszcie przekonać się, na co ich stać na suchym torze. Zdecydowana większość kierowców założone miała w swoich bolidach opony pośrednie. Na twarde ogumienie zdecydowali się natomiast kierowcy RB oraz McLarena.
Już na pierwszym kółku problemy z zachowaniem bolidu zgłosił Max Verstappen, który nie zmieścił się w ostatniej szykanie. Na czele tabeli krótko znajdował się jego zespołowy partner, Sergio Perez, którego wkrótce zdetronizował Pierre Gasly z czasem 1:16,412. Już po sześciu minutach wywieszono jednak czerwoną flagę, a winowajcą był Guanyu Zhou. Kierowca Saubera obrócił swój samochód na wyjściu z pierwszego zakrętu i uderzył tyłem w bandy, przedwcześnie kończąc swój występ.
Po upływie nieco ponad czterech minut pozostali kierowcy mogli powrócić na tor. Czas Gasly'ego wkrótce o 0,917 sekundy poprawił Max Verstappen i to Holender znajdował się teraz na czele tabeli. Tor był zielony, a na pozycjach za kierowcą Red Bulla panował niebywały ruch. Czas Verstappena poprawił dopiero Alonso, który wykręcił 1:14,870 na twardych oponach. Wycieczkę poza tor w ósmym zakręcie zaliczył w międzyczasie Albon, w którego przypadku skończyło się tylko na strachu.
Na kolejnym kółku Alonso potwierdził dobrą formę i poprawił się o kolejnych 0,425 sekundy. Hiszpan utrzymał się na czele do półmetka sesji, kiedy to po raz pierwszy w ruch poszły miękkie opony. Dobry użytek z softów jako pierwszy zrobił Logan Sargeant - Amerykanin o 0,09 sekundy wyprzedził Alonso i niespodziewanie znalazł się na szczycie tabeli. Na miękkim ogumieniu wyjechał także Carlos Sainz, jednak kierowca Ferrari uzyskał jedynie trzeci czas.
Sargeanta wyprzedził dopiero George Russell, lecz nieznacznie, bo tylko o 0,076 sekundy. Kolejnym liderem został Lewis Hamilton (1:13,464), który o 0,117 sekundy pokonywał Leclerca. Trzeci był Albon, którego jednak po chwili ponownie - uzyskując po drodze rekord w trzecim sektorze - wyprzedził Sargeant. Do walki włączył się także Norris, który uzyskał drugi czas, gorszy o zaledwie 0,011 sekundy od Hamiltona. Dopiero po ponad dziesięciu minutach czas Brytyjczyka przebił o 0,19 sekundy jego zespołowy partner, George Russell.
Na dwanaście minut przed końcem treningu kolejny błąd popełnił Albon, który uderzył w "ścianę mistrzów". Kierowca Williamsa uszkodził tylne zawieszenie w swoim bolidzie i wkrótce zjechał do garażu. Świetną próbą popisał się tymczasem Hamilton, który odpowiedział Russellowi czasem lepszym aż o 0,725 sekundy. Na ostatnie minuty na tor wyjechała cała stawka - z wyjątkiem Zhou i Albona - która zgodnie postanowiła pokonać szybkie kółka na miękkim ogumieniu.
Na czołowe pozycje awansowali Russell, Verstappen i Piastri, ale żaden z nich nie był w stanie zagrozić Hamiltonowi, który pozostał na czele tabeli już do samego końca sesji. Do groźnej sytuacji doszło jeszcze na dojeździe do ostatniej szykany, gdzie szybko jadący Logan Sargeant w ostatniej chwili uniknął kontaktu z wolno poruszającym się Oscarem Piastrim, który nagle zmienił tor jazdy.
Wiele jednak wskazuje na to, że sesja, choć intensywnie wykorzystana przez zespoły, może okazać się mało pożyteczna w kontekście nadchodzących kwalifikacji - według prognoz, szanse na opady deszczu w trakcie czasówki wynoszą aż 80 procent.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38,6°C
Temperatura powietrza: 21,6°C
Prędkość wiatru: 5,4 km/h
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho
Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas pojedynczego kółka podczas ostatniej sesji treningowej przed Grand Prix Kanady. Brytyjczyk okazał się o niemal cztery dziesiąte sekundy szybszy od Maksa Verstappena. Czołową trójkę uzupełnił drugi z kierowców Mercedesa, George Russell.
Sobota w Montrealu przywitała kierowców korzystnymi warunkami pogodowymi, zatem nie było zaskoczenia, gdy na samym początku trzeciej sesji treningowej w alei serwisowej ustawił się istny sznur samochodów - na tor wyjechali niemal wszyscy, z wyjątkiem duetu Haasa. Każdy chciał wreszcie przekonać się, na co ich stać na suchym torze. Zdecydowana większość kierowców założone miała w swoich bolidach opony pośrednie. Na twarde ogumienie zdecydowali się natomiast kierowcy RB oraz McLarena.
Już na pierwszym kółku problemy z zachowaniem bolidu zgłosił Max Verstappen, który nie zmieścił się w ostatniej szykanie. Na czele tabeli krótko znajdował się jego zespołowy partner, Sergio Perez, którego wkrótce zdetronizował Pierre Gasly z czasem 1:16,412. Już po sześciu minutach wywieszono jednak czerwoną flagę, a winowajcą był Guanyu Zhou. Kierowca Saubera obrócił swój samochód na wyjściu z pierwszego zakrętu i uderzył tyłem w bandy, przedwcześnie kończąc swój występ.
Po upływie nieco ponad czterech minut pozostali kierowcy mogli powrócić na tor. Czas Gasly'ego wkrótce o 0,917 sekundy poprawił Max Verstappen i to Holender znajdował się teraz na czele tabeli. Tor był zielony, a na pozycjach za kierowcą Red Bulla panował niebywały ruch. Czas Verstappena poprawił dopiero Alonso, który wykręcił 1:14,870 na twardych oponach. Wycieczkę poza tor w ósmym zakręcie zaliczył w międzyczasie Albon, w którego przypadku skończyło się tylko na strachu.
Na kolejnym kółku Alonso potwierdził dobrą formę i poprawił się o kolejnych 0,425 sekundy. Hiszpan utrzymał się na czele do półmetka sesji, kiedy to po raz pierwszy w ruch poszły miękkie opony. Dobry użytek z softów jako pierwszy zrobił Logan Sargeant - Amerykanin o 0,09 sekundy wyprzedził Alonso i niespodziewanie znalazł się na szczycie tabeli. Na miękkim ogumieniu wyjechał także Carlos Sainz, jednak kierowca Ferrari uzyskał jedynie trzeci czas.
Sargeanta wyprzedził dopiero George Russell, lecz nieznacznie, bo tylko o 0,076 sekundy. Kolejnym liderem został Lewis Hamilton (1:13,464), który o 0,117 sekundy pokonywał Leclerca. Trzeci był Albon, którego jednak po chwili ponownie - uzyskując po drodze rekord w trzecim sektorze - wyprzedził Sargeant. Do walki włączył się także Norris, który uzyskał drugi czas, gorszy o zaledwie 0,011 sekundy od Hamiltona. Dopiero po ponad dziesięciu minutach czas Brytyjczyka przebił o 0,19 sekundy jego zespołowy partner, George Russell.
Na dwanaście minut przed końcem treningu kolejny błąd popełnił Albon, który uderzył w "ścianę mistrzów". Kierowca Williamsa uszkodził tylne zawieszenie w swoim bolidzie i wkrótce zjechał do garażu. Świetną próbą popisał się tymczasem Hamilton, który odpowiedział Russellowi czasem lepszym aż o 0,725 sekundy. Na ostatnie minuty na tor wyjechała cała stawka - z wyjątkiem Zhou i Albona - która zgodnie postanowiła pokonać szybkie kółka na miękkim ogumieniu.
Na czołowe pozycje awansowali Russell, Verstappen i Piastri, ale żaden z nich nie był w stanie zagrozić Hamiltonowi, który pozostał na czele tabeli już do samego końca sesji. Do groźnej sytuacji doszło jeszcze na dojeździe do ostatniej szykany, gdzie szybko jadący Logan Sargeant w ostatniej chwili uniknął kontaktu z wolno poruszającym się Oscarem Piastrim, który nagle zmienił tor jazdy.
Wiele jednak wskazuje na to, że sesja, choć intensywnie wykorzystana przez zespoły, może okazać się mało pożyteczna w kontekście nadchodzących kwalifikacji - według prognoz, szanse na opady deszczu w trakcie czasówki wynoszą aż 80 procent.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38,6°C
Temperatura powietrza: 21,6°C
Prędkość wiatru: 5,4 km/h
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W15 | 1:12,549 | 31 | |||
2 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB20 | 1:12,923 | 0,374 | 0,374 | 32 | |
3 | George Russell (63) | Mercedes W15 | 1:12,957 | 0,408 | 0,034 | 33 | |
4 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR24 | 1:13,026 | 0,477 | 0,069 | 27 | |
5 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL38 | 1:13,266 | 0,717 | 0,240 | 32 | |
6 | Daniel Ricciardo (3) | RB VCARB 01 | 1:13,279 | 0,730 | 0,013 | 34 | |
7 | Lando Norris (4) | McLaren MCL38 | 1:13,293 | 0,744 | 0,014 | 32 | |
8 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR24 | 1:13,340 | 0,791 | 0,047 | 30 | |
9 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB20 | 1:13,342 | 0,793 | 0,002 | 29 | |
10 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-24 | 1:13,349 | 0,800 | 0,007 | 28 | |
11 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-24 | 1:13,439 | 0,890 | 0,090 | 30 | |
12 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-24 | 1:13,570 | 1,021 | 0,131 | 33 | |
13 | Valtteri Bottas (77) | Kick Sauber C44 | 1:13,642 | 1,093 | 0,072 | 32 | |
14 | Logan Sargeant (2) | Williams FW46 | 1:13,663 | 1,114 | 0,021 | 31 | |
15 | Yuki Tsunoda (22) | RB VCARB 01 | 1:13,716 | 1,167 | 0,053 | 31 | |
16 | Pierre Gasly (10) | Alpine A524 | 1:13,737 | 1,188 | 0,021 | 29 | |
17 | Nico Hulkenberg (27) | Haas VF-24 | 1:13,777 | 1,228 | 0,040 | 27 | |
18 | Alexander Albon (23) | Williams FW46 | 1:13,880 | 1,331 | 0,103 | 22 | |
19 | Esteban Ocon (31) | Alpine A524 | 1:14,075 | 1,526 | 0,195 | 31 | |
20 | Guanyu Zhou (24) | Kick Sauber C44 | 1:18,656 | 6,107 | 4,581 | 4 |
107% najlepszego czasu: 1:17,627