Famin: Zmiany w Alpine nie są ukierunkowane na sprzedaż zespołu

Spekuluje się, iż General Motors skierowało zapytanie do Renault o zakup projektu silnika.
27.07.2410:45
Mateusz Szymkiewicz
346wyświetlenia
Embed from Getty Images

Obecny szef Alpine - Bruno Famin, zaprzeczył sugestiom, jakoby ostatnie zmiany w zespole były przeprowadzane pod kątem sprzedaży.

Stajnia z Enstone od 2026 roku stanie się klienckim zgłoszeniem, rezygnując z fabrycznych silników Renault. Porzucenie projektu jednostki kolejnej generacji nie zostało jeszcze oficjalnie potwierdzone, ze względu na restrykcyjne francuskie prawo. Jasne jest jednak, iż Alpine prowadzi już rozmowy między innymi z Mercedesem oraz Red Bullem w sprawie dostaw silników.

Kolejna zmiana dotyczy stanowiska szefa zespołu, które pod koniec sierpnia zwolni Bruno Famin. Na jego następcę typowany jest Oliver Oakes z HitechGP, które konkuruje na poziomie Formuły 2 oraz Formuły 3. Brytyjczyk ma za sobą nieudaną próbę dostania się do F1 z własnym zespołem i sugeruje się, że funkcja szefa Alpine będzie preludium do przejęcia stajni z Enstone.

Sugestiom tym zdecydowanie zaprzeczył Famin, który podkreśla, iż Alpine pozostanie w Formule 1 na kolejne lata. Nie, to nieprawda. Projekt Formuły 1 jest kluczowy dla Alpine. Dzięki mistrzostwom chcemy, by nasza marka stała się globalnie rozpoznawalna.

Francuz dodał, iż jego odejście ze stajni z Enstone nie jest pokłosiem rzekomego konfliktu z doradcą zespołu - Flavio Briatore. Nie mam żadnego problemu z Flavio. Spędziliśmy ze sobą niedużo czasu i nie doszło między nami do żadnych spięć. Realizował swoje zadania. Wydaje mi się jednak, że sytuacja będzie bardziej przejrzysta, jeżeli ustąpię z funkcji szefa.

Według spekulacji z toru Spa-Francorchamps, koncern General Motors skierował już zapytanie do Renault o możliwość przejęcia projektu jednostki napędowej na sezon 2026. Amerykański gigant zamierza dołączyć do Formuły 1 wspólnie z Andrettim promując markę Cadillac. Ponadto ze strony GM padła deklaracja o przygotowaniu własnego silnika od 2028 roku.

Famin komentując dotychczasowe postępy nad pakietem Renault szykowanym na 2026 rok, odparł: Praca wykonana w Viry była niesamowita. Zrealizowaliśmy wysoko postawione cele i jestem przekonany, że stać nas na wiele. Dane pozyskane na hamowni wyglądały naprawdę dobrze. Osoby zaangażowane w ten projekt wykazały się wysokim profesjonalizmem oraz umiejętnościami.