Lista startowa Formuły 2 na sezon 2025
 Ostatnimi potwierdzonymi kierowcami zostali Victor Martins i Rafael Villagomez. 
17.02.2520:25
1742wyświetlenia
Embed from Getty Images
Zespoły Formuły 2 - ART Grand Prix oraz Van Amersfoort Racing - potwierdziły w poniedziałek zakontraktowanie odpowiednio Victora Martinsa i Rafaela Villagomeza na sezon 2025. Tym samym znane są już nazwiska wszystkich 22 kierowców, którzy rozpoczną tegoroczne mistrzostwa FIA F2.
Dla 23-letniego Martinsa, mistrza F3 z roku 2022, tegoroczny sezon będzie już trzecim na poziomie F2 i zarazem trzecim w barwach ekipy ART. W debiutanckim roku 2023 junior Alpine zajął piąte miejsce w klasyfikacji generalnej, zostając jednocześnie najlepszym nowicjuszem tamtego sezonu. Ubiegły rok przyniósł natomiast pewne rozczarowanie - typowany do walki o tytuł Martins zakończył mistrzostwa na siódmej pozycji z pięcioma wizytami na podium, w tym jedną wygraną w sprincie.
Villagomez w swoim drugim sezonie w F2 kontynuować będzie zaś swoją współpracę z Van Amersfoort Racing, sięgającą jeszcze czasów, gdy Meksykanin startował w F3. Ubiegłoroczny, debiutancki sezon, kierowca z Leon zakończył na 24. pozycji z 13 punktami na koncie. Był on najniżej sklasyfikowanym zawodnikiem, jaki przystąpił do wszystkich czternastu eliminacji.
Martins i Villagomez uzupełniają zatem listę startową, którą otwiera duet mistrzowskiego zespołu Invicta. W jego skład wchodzą aktualny mistrz FIA F3, Leonardo Fornaroli, oraz Roman Stanek, dla którego będzie to już trzeci sezon w F2. Campos kontynuuje tymczasem współpracę z Red Bullem i w jego szeregach ponownie znajdziemy dwóch juniorów austriackiego koncernu. Obok startującego drugi rok Martiego pojawił się obiecujący debiutant, Arvid Lindblad.
Duet MP Motorsport tworzą kolejny junior Red Bulla - Oliver Goethe - oraz weteran serii, Richard Verschoor, dla którego będzie to już piąty sezon w F2. Hitech GP tymczasem nawiązał współpracę z Toyota Gazoo Racing oraz programem juniorskim Driver Challenge (TGR-DC) i do nowego sezonu przystąpi jako Hitech TGR. W szeregach brytyjskiej ekipy nie znajdziemy jednak jeszcze juniorów Toyoty - jest za to junior Williamsa (Luke Browning) oraz Ferrari (Dino Beganovic).
Uważana za najbardziej konkurencyjny zespół Prema w tym sezonie skorzysta z usług dwóch debiutantów - Sebastiana Montoyi oraz Gabriele Miniego. Najwyżej sklasyfikowany kierowca z sezonu 2024, który wciąż jest obecny w stawce - Jak Crawford - pozostał kierowcą DAMS Lucas Oil. Zespołu nie zmieniła także jedna z sensacji ubiegłorocznych mistrzostw, Joshua Durksen, który nadal będzie reprezentować ekipę AIX.
Z serią pożegnali się tymczasem Gabriel Bortoleto, Isack Hadjar, Paul Aron, Andrea Kimi Antonelli, Franco Colapinto i Oliver Bearman, którzy - w różnych rolach - awansowali do Formuły 1. Czwarty kierowca sezonu 2024, Zane Maloney, przeniósł się do Formuły E, zaś Dennis Hauger, Enzo Fittipaldi i Zak O'Sullivan przeszli odpowiednio do Indy NXT, European Le Mans Series i japońskiej Super Formuły. W sezonie 2025 zabraknie również Amaury'ego Cordeela i Taylora Barnarda.
Tegoroczne mistrzostwa F2 - podobnie jak F1 i F3 - rozpoczną się w połowie marca w Melbourne.
Zespoły Formuły 2 - ART Grand Prix oraz Van Amersfoort Racing - potwierdziły w poniedziałek zakontraktowanie odpowiednio Victora Martinsa i Rafaela Villagomeza na sezon 2025. Tym samym znane są już nazwiska wszystkich 22 kierowców, którzy rozpoczną tegoroczne mistrzostwa FIA F2.
Dla 23-letniego Martinsa, mistrza F3 z roku 2022, tegoroczny sezon będzie już trzecim na poziomie F2 i zarazem trzecim w barwach ekipy ART. W debiutanckim roku 2023 junior Alpine zajął piąte miejsce w klasyfikacji generalnej, zostając jednocześnie najlepszym nowicjuszem tamtego sezonu. Ubiegły rok przyniósł natomiast pewne rozczarowanie - typowany do walki o tytuł Martins zakończył mistrzostwa na siódmej pozycji z pięcioma wizytami na podium, w tym jedną wygraną w sprincie.
Villagomez w swoim drugim sezonie w F2 kontynuować będzie zaś swoją współpracę z Van Amersfoort Racing, sięgającą jeszcze czasów, gdy Meksykanin startował w F3. Ubiegłoroczny, debiutancki sezon, kierowca z Leon zakończył na 24. pozycji z 13 punktami na koncie. Był on najniżej sklasyfikowanym zawodnikiem, jaki przystąpił do wszystkich czternastu eliminacji.
Martins i Villagomez uzupełniają zatem listę startową, którą otwiera duet mistrzowskiego zespołu Invicta. W jego skład wchodzą aktualny mistrz FIA F3, Leonardo Fornaroli, oraz Roman Stanek, dla którego będzie to już trzeci sezon w F2. Campos kontynuuje tymczasem współpracę z Red Bullem i w jego szeregach ponownie znajdziemy dwóch juniorów austriackiego koncernu. Obok startującego drugi rok Martiego pojawił się obiecujący debiutant, Arvid Lindblad.
Duet MP Motorsport tworzą kolejny junior Red Bulla - Oliver Goethe - oraz weteran serii, Richard Verschoor, dla którego będzie to już piąty sezon w F2. Hitech GP tymczasem nawiązał współpracę z Toyota Gazoo Racing oraz programem juniorskim Driver Challenge (TGR-DC) i do nowego sezonu przystąpi jako Hitech TGR. W szeregach brytyjskiej ekipy nie znajdziemy jednak jeszcze juniorów Toyoty - jest za to junior Williamsa (Luke Browning) oraz Ferrari (Dino Beganovic).
Uważana za najbardziej konkurencyjny zespół Prema w tym sezonie skorzysta z usług dwóch debiutantów - Sebastiana Montoyi oraz Gabriele Miniego. Najwyżej sklasyfikowany kierowca z sezonu 2024, który wciąż jest obecny w stawce - Jak Crawford - pozostał kierowcą DAMS Lucas Oil. Zespołu nie zmieniła także jedna z sensacji ubiegłorocznych mistrzostw, Joshua Durksen, który nadal będzie reprezentować ekipę AIX.
Z serią pożegnali się tymczasem Gabriel Bortoleto, Isack Hadjar, Paul Aron, Andrea Kimi Antonelli, Franco Colapinto i Oliver Bearman, którzy - w różnych rolach - awansowali do Formuły 1. Czwarty kierowca sezonu 2024, Zane Maloney, przeniósł się do Formuły E, zaś Dennis Hauger, Enzo Fittipaldi i Zak O'Sullivan przeszli odpowiednio do Indy NXT, European Le Mans Series i japońskiej Super Formuły. W sezonie 2025 zabraknie również Amaury'ego Cordeela i Taylora Barnarda.
Tegoroczne mistrzostwa F2 - podobnie jak F1 i F3 - rozpoczną się w połowie marca w Melbourne.
| Lista startowa FIA F2 na sezon 2025 | ||||
| Numer | Kierowca | Kraj | Zespół | Akademia | 
|---|---|---|---|---|
| 1 | Leonardo Fornaroli |  | Invicta Racing | - | 
| 2 | Roman Stanek |  | Invicta Racing | - | 
| 3 | Josep Maria Marti |  | Campos Racing | Red Bull | 
| 4 | Arvid Lindblad |  | Campos Racing | Red Bull | 
| 5 | Oliver Goethe |  | MP Motorsport | Red Bull | 
| 6 | Richard Verschoor |  | MP Motorsport | - | 
| 7 | Luke Browning |  | Hitech TGR | Williams | 
| 8 | Dino Beganovic |  | Hitech TGR | Ferrari | 
| 9 | Sebastian Montoya |  | Prema Racing | - | 
| 10 | Gabriele Mini |  | Prema Racing | Alpine | 
| 11 | Jak Crawford |  | DAMS Lucas Oil | Aston Martin | 
| 12 | Kush Maini |  | DAMS Lucas Oil | - | 
| 14 | Victor Martins |  | ART Grand Prix | Alpine | 
| 15 | Ritomo Miyata |  | ART Grand Prix | - | 
| 16 | Christian Mansell |  | Rodin Motorsport | - | 
| 17 | Alex Dunne |  | Rodin Motorsport | McLaren | 
| 20 | Joshua Dürksen |  | AIX Racing | - | 
| 21 | Cian Shields |  | AIX Racing | - | 
| 22 | Sami Meguetounif |  | Trident | - | 
| 23 | Max Esterson |  | Trident | - | 
| 24 | John Bennett |  | Van Amersfoort Racing | - | 
| 25 | Rafael Villagomez |  | Van Amersfoort Racing | - | 
| Kalendarz F2 na sezon 2025 | |||
| Data | Runda | Flaga | Tor | 
|---|---|---|---|
| 15-16 marca | Australia |  | Albert Park | 
| 12-13 kwietnia | Bahrajn |  | Sakhir | 
| 19-20 kwietnia | Arabia Saudyjska |  | Dżudda | 
| 17-18 maja | Emilia-Romania |  | Imola | 
| 24-25 maja | Monako |  | Monte Carlo | 
| 31 maja - 1 czerwca | Hiszpania |  | Catalunya | 
| 28-29 czerwca | Austria |  | Red Bull Ring | 
| 5-6 lipca | Wielka Brytania |  | Silverstone | 
| 26-27 lipca | Belgia |  | Spa-Francorchamps | 
| 2-3 sierpnia | Węgry |  | Hungaroring | 
| 6-7 września | Włochy |  | Monza | 
| 20-21 września | Azerbejdżan |  | Baku | 
| 29-30 listopada | Katar |  | Lusail | 
| 6-7 grudnia | Abu Zabi |  | Yas Marina | 
 Maciej Wróbel
 Maciej Wróbel 