GP Węgier: wybrane wypowiedzi po kwalifikacjach (3)
BMW Sauber, Red Bull, Spyker
04.08.0718:39
8841wyświetlenia
BMW Sauber F1 Team
Nick Heidfeld (P2 po karze nałożonej na Alonso):
Jestem bardzo zadowolony z trzeciej pozycji startowej, zwłaszcza że jak dotąd weekend nie był łatwy. Bardzo trudny okazał się dobór opon, ale nie my jedyni mieliśmy ten problem. Wczoraj było całkiem nieźle, lecz dzisiaj podczas drugiej sesji testowej niespecjalnie nam poszło i zająłem dopiero szóstą pozycję. Jak widać, powodem tego były miękkie opony. Podczas ostatniego okrążenia trzeciej sesji kwalifikacyjnej zdecydowaliśmy się więc wykorzystać opony o twardej mieszance. Myślę, że będą odpowiednie na wyścig. Chciałbym podziękować zespołowi za doskonałą pracę. Trzecia pozycja startowa oznacza dla mnie możliwość zajęcia miejsca na podium. To stanowi teraz mój cel. Ogólnie uważam, że jesteśmy trzecim najsilniejszym zespołem, ale Ferrari wydaje się nie być tak silne jak zwykle. Felippe Massa startuje z dalekiej pozycji.
Robert Kubica (P7):
Dzień nie był zbyt udany. Bolid nie przyspiesza tak jak powinien. Tracimy zbyt wiele czasu z każdym przełożeniem biegu. Musimy teraz przeanalizować dane i zobaczyć co możemy zrobić na jutro, co będzie trudne jako że bolid jest teraz w Parc Fermé. Siódma pozycja była najlepszą jaką mogłem zdobyć w takich okolicznościach.
Mario Theissen, szef BMW Motorsport:
Warunki podczas kwalifikacji były wymagające. Dwa czynniki, które nie były stałe tj. silny i porywisty wiatr i zmieniającą się charakterystykę opon. Po raz pierwszy zdecydowaliśmy się na wykorzystanie opon o twardszej mieszance - zakładając że będą bardziej stabilne - podczas trzeciej sesji kwalifikacyjnej. Biorąc pod uwagę te warunki, trzecie miejsce Nicka jest fantastyczne, siódme Roberta też jest dobre. Niestety, błąd oprogramowania zniweczył szanse na lepszy wynik.
Willy Rampf, dyrektor techniczny:
Jesteśmy zadowoleni. Mamy obiecujące pozycje startowe. Trzecie miejsce Nicka, było tym na co potajemnie mieliśmy nadzieje. Robert jest nieco dalej na starcie niż oczekiwaliśmy, miał jednak problem techniczny. Kwalifikacje były ekscytujące, było wiele zmian pozycji. Było też sporo zgadywania z oponami. Decyzje czy jechać na twardej czy miękkiej mieszance opon podejmowane były dopiero podczas każdej z sesji kwalifikacyjnych.
_
Red Bull Racing
Mark Webber (P9 po karze nałożonej na Fisichellę):
Nie jest idealnie być tutaj dziesiątym na starcie, tak naprawdę to jedna z najgorszych pozycji, ponieważ wyprzedzanie jest takie trudne! Wolałbym być jedenasty. Przy obecnych przepisach kwalifikacyjnych możesz pokonać wszystkich przed wejściem do Q3, ale tam kończysz na dziesiątym miejscu i tak naprawdę nie możesz zyskać niczego, ponieważ nie można zmienić ilości paliwa przed wyścigiem, a samochody za tobą mogą. Jednak sądzę, że mamy rozsądną strategię i zobaczymy co jutro da się zrobić.
David Coulthard (P10 po karze nałożonej na Fisichellę):
Oczywiście, celem jest zawsze dostanie się do pierwszej dziesiątki i jestem rozczarowany, że nie udało mi się tego osiągnąć, ale w porównaniu do porannej sesji, gdzie każda opona ulegała łuszczeniu, myślę, że po południu wykonaliśmy krok naprzód. Teraz musimy podjąć decyzję, z jaką ilością paliwa wystartujemy. Poza tym jutro startuję z czystej strony toru i to jest dobre.
_
Etihad Aldar Spyker F1 Team
Adrian Sutil (P21):
Dzisiejsze popołudnie było znacznie lepsze od poranka, kiedy to mieliśmy pewne kłopoty z ustawieniem bolidu. Wtedy zdecydowaliśmy się wrócić do ustawień z wczoraj i uzyskaliśmy dobry balans samochodu z lekką nadsterownością. Moje najszybsze okrążenie było niezłe, pomimo że wystąpiły pewne kłopoty z oponami. Nawet na twardszej mieszance mogłem zrobić dwa okrążenia i uzyskałem rozsądny czas. Miejmy nadzieję, że będziemy mieli dobre ustawienia na wyścig.
Sakon Yamamoto (P22):
Od wczoraj wiem więcej na temat tego jak pracuje samochód i opony, więc dałem z siebie 100% w tych kwalifikacjach. Szkoda, że na ostatnim okrążeniu utknąłem w korku i nie mogłem uzyskać lepszego czasu. Jestem jednak zadowolony, ponieważ wszystko poszło nieźle i doceniam całą pracę zespołu. Jutro chcę mocno cisnąć, ale ukończenie wyścigu będzie najważniejszym celem.
KOMENTARZE