Nowe przepisy dotyczące aerodynamiki zatwierdzone?
Zmiany zostały zaproponowane przez grupę pracującą nad poprawą wyprzedzania w Formule 1
26.10.0713:54
4728wyświetlenia
Jak informuje serwis Automoto365.com, w środę Światowa Rada Sportów Motorowych FIA zatwierdziła nowe przepisy dotyczące aerodynamiki bolidów na sezon 2009, które zostały zaproponowane przez grupę pracującą nad poprawą wyprzedzania w Formule 1.
Według niepotwierdzonych jeszcze doniesień, Rory Byrne z Ferrari razem z Patem Symondsem z Renault i Paddym Lowem z McLarena opracowali konfigurację, która powinna ułatwić jazdę za innym bolidem i w efekcie także wyprzedzanie.
Dyrektorzy techniczni zgodzili się na następujące propozycje:
- Szerokość przedniego skrzydła zwiększona do 180 zamiast do 140 cm.
- Wysokość przedniego skrzydła obniżona do 7,5 zamiast 15 cm.
- Środkowa sekcja o rozpiętości powyżej 40 cm musi być standardowym elementem
- Kierowca może poprawić kąt nachylania płatów przedniego skrzydła z kokpitu dwa razy na okrążeniu o maksymalnie6 stopni.
- Szerokość tylnego skrzydła 75 zamiast 100 cm.
- Wysokość tylnego skrzydła 95 zamiast 80 cm.
- Dyfuzor ma się zaczynać od środka tylnej osi, a nie od początku tylnych kół i może zostać podniesiony do 17,5 zamiast 12,5 cm.
- Karoseria musi być gładka, co oznacza brak bocznych deflektorów, skrzydełek, kominów i owiewek.
Badania w tunelu aerodynamicznym pokazują, że nowe przepisy oznaczają spadek ogólnej siły dociskowej o 50 procent w porównaniu do aerodynamiki w roku 2006. Jeśli kierowca będzie jechał za innym samochodem w odległości pół jego długości, to straci tylko 25 z 46 procent siły docisku i rozkład balansu będzie 1 procent na przód, a nie tak jak jest teraz 4 procent na tył.
Źródło: Automoto365.com
KOMENTARZE