Ferrari przyspiesza rozwój samochodu na sezon 2009

Włosi chcą jak najlepiej przystosować się do nowego regulaminu technicznego
10.03.0811:39
Mateusz Furgał
2928wyświetlenia

Ferrari przygotowuje się do wczesnego debiutu ich samochodu na sezon 2009. Ma to umożliwić jak najlepsze przystosowanie się do nowego regulaminu technicznego.

Nowe przepisy aerodynamiczne, w połączeniu z prawdopodobnym przywróceniem opon typu slick powodują, że kilka zespołów już pracuje nad przyszłymi konstrukcjami. Dyrektor sportowy włoskiego zespołu Stefano Domenicali stwierdził, że zespół będzie musiał jednocześnie przygotowywać się do sezonu 2009, jak i poprawiać obecny pakiet.

(Nowe) przepisy pozwolą na kilka sensacyjnych rozwiązań, które znacznie zróżnicują samochody, podczas gdy dziś możliwości zmian są hamowane przez przepisy obowiązujące od wielu lat. - powiedział Domenicali dla Gazzetta dello Sport.

Od ponad miesiąca model samochodu na sezon 2009 znajduje się w tunelu aerodynamicznym. Eksperymentujemy cały czas i ponownie będziemy musieli wyjechać na tor bardzo wcześnie. Równocześnie będziemy musieli pracować nad ewolucją samochodu, który wkrótce rozpocznie starty. Jednakże rozmiar zespołu jest ten sam, nie podwoiliśmy go.

Michael Schumacher, który testował dla Włochów w ciągu zimy, może pomóc w rozwoju nowego modelu. Domenicali dał jednak jasno do zrozumienia, że siedmiokrotny mistrz świata raczej nie powróci do ścigania. Jest zbyt wiele niebezpieczeństw związanych z powrotami. - powiedział. Schumacher ma zmysł wyzwania w swoim DNA, więc obecnie walczy przeciwko swojemu DNA.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

10
mdsn
10.03.2008 08:20
Poza tym co to ma być z tymi wszystkimi ograniczeniami; żadnego rozwoju silnika, żadnej kontroli trakcji; przez to się formuła nie rozwija, a to właśnie dzięki temu, że wcześniej mogła się dynamicznie rozwijać mamy dziś w samochodach ABS, ESP itd. !! Powinny być zniesione ograniczenia techniczne; przez co bolidy były by szybsze; i zamiast wprowadzać regulacje mające zwiększyć bezpieczeństwo w F1, konstruktorzy by musieli opracowywać nowe lepsze systemy bezpieczeństwa sprawdzające się, pomimo coraz większych prędkości.
jaguar666
10.03.2008 07:18
Szumi ma nową piękną robotę. Jego doświadczenie, wiedza i umiejętność porozumienia z mechanikami są bezcenne w kontekście budowy nowego bolidu. A do tego jeszcze rozwiązanie to nie mąci w głowie obecnym kierowcom wyścigowym, bo tak to musieliby na którąś sesję treningową przestawiać się na nowy bolid, a potem znowu wracać do tegorocznego modelu. A to że już teraz robią nowy bolid - to się nazywa profesjonalizm. Nikt nie broni innym zespołom posiadania szerokiej kadry inżynierskiej oraz doświadczonego testera.
rafaello85
10.03.2008 06:29
Ferrari dobrze kombinuje z tym bolidem na 2009r:) Założę się, że na taki sam pomysł wpadły też inne czołowe zespoły;) A Schumi nie wróci już na bank:((
jędruś
10.03.2008 06:23
To logiczne , że Ferrari chce się już teraz bardzo mocno skupić nad 2009 . Ma jedno - bardzo dobrych inżynierów oraz największe doświadczenie , które może procentować w dalszych latach. Nie zdziwił bym się gdyby F2009 była czymś podobnym pod względem konkurencyjności do F2004 . Jeśli Ferrari wykorzysta wszystkie swoje asy to to jest bardzo możliwe . A jeśli będą mieli od samego początku bardzo szybki bolid to jego rozwój w dalszych latach będzie dużo łatwiejszy jeśli się ma takie doświadczenie . Co do Schumiego ... Raczej nie wróci bo nie ma po co .... Wszystko co miał osiągnąć osiągnął , a jeśli chciałby dalej jeździć to nie kończył by kariery po 2006 .
ToshibaUser
10.03.2008 05:01
Na pewno nie tylko Ferrari testuje po cichu w tunelu bolid na 2009 rok :)
haha_xd
10.03.2008 04:59
Easyrider też prawda, ale w końcu wyścig już za 5 dni 11 h i 30 min
twardy
10.03.2008 02:13
Szumi wróci - jestem pewny. Na dzień dobry ustanowi rekord kasy jaka zgarnie za kontrakt :)
Easyrider
10.03.2008 01:19
Czuje trochę niesmak, kiedy w roku 2008, jeszcze przed rozpoczęciem sezonu, mówi się o tym, że "od ponad miesiąca model samochodu na sezon 2009 znajduje się w tunelu aerodynamicznym". Jeżeli FIA chce ograniczać rozwój, to chyba najlepiej byłoby zakazać pracy w danym sezonie nad bolidami na kolejny rok, a nie wymyślać głupoty o skrzyni na 4 weekendy. Uważam, że Regulamin na kolejny rok powinno się publikować w pełni pod koniec danego sezonu i dać zespołom czas na budowę nowych bolidów tylko podczas zimowej przerwy. Przy takiej technologii w F1 daliby radę na czas.
michael85
10.03.2008 12:34
Mógłby wrócić do ścigania fajnie by było. Pozwodzenia z nowymi projektami!!! P.S "siedmiokrotny mistrz świata raczej nie powróci wrócić do ścigania" - chyba jest błąd!!! Poprawione, dzięki.
ania88
10.03.2008 12:29
więc Schumi nie jest do końca pewny, że nie chce wrócić