KERS zgodnie z planem zostanie wprowadzony do F1 w 2009

Podczas ostatniego GP toczyły się dyskusje na temat możliwego opóźnienia jego użycia
30.04.0819:18
Qnik & Maraz
7790wyświetlenia

System odzysku energii kinetycznej (KERS) zostanie wprowadzony do Formuły Jeden zgodnie z planem, czyli w przyszłym roku, mimo iż podczas ostatniego Grand Prix toczyły się dyskusje na temat możliwego opóźnienia jego użycia.

Szefowie zespołów spotkali się podczas weekendu w Barcelonie w celu przedyskutowania możliwego opóźnienia wprowadzania systemu KERS do roku 2010, ponieważ z różnych stron padały głosy, że może to wpłynąć negatywnie na bezpieczeństwo i być drogie w opracowaniu.

Jednakże zespoły Williams i Honda stwierdziły, że KERS powinien zostać wprowadzony zgodnie z planem, przez co rozmowy o odroczeniu zostały przerwane. Wszystkie zespoły zgadzają się jednak w kwestii spowolnienia nieco rozwoju systemu po tym, jak Max Mosley przedstawił swoją wizję rozwoju KERS na najbliższe lata.


Szef Honda Racing - Ross Brawn stwierdził, że powodem sprzeciwienia się Hondy wobec opóźnienia wprowadzenia tego systemu jest możliwość wykorzystania go w samochodach drogowych japońskiego producenta. System ten jest bardzo ważny dla Hondy i kilku innych producentów, ponieważ jest jedną z tych technologii, które mają związek z przemysłem motoryzacyjnym. Patrząc ogólnie na F1 trudno jednoznacznie odpowiedzieć, czy ta inwestycja ma sens, ale dla Hondy ma.

Szef McLarena - Ron Dennis, który bardzo obszernie wypowiadał się na spotkaniu powiedział otwarcie, że był poirytowany podejściem niektórych osób do dyskusji. Najbardziej denerwujący był fakt, że większość osób, które tam były, nie są ludźmi rozdającymi tu karty. Chciałem bardzo jasno dać do zrozumienia, co może oznaczać dla nas wszystkich nie znalezienie kompromisu w tej sprawie. Jednakże jestem tylko pasjonatem i wyraziłem moją opinię na ten temat. Kwestią sporną była tylko jedna rzecz, a mianowicie strona komercyjna.


Przy okazji warto dodać, że zespół Williams wykupił mniejszościowe udziały w firmie Automotive Hybrid Power Limited, która specjalizuje się w opracowywaniu wydajnych kół zamachowych z materiałów kompozytowych do systemów odzysku energii kinetycznej.

Koło zamachowe opracowane przez AHP może wykonywać maksymalnie 100.000 obrotów na minutę, a zgromadzona w ten sposób energia może zostać później zwrócona do układu napędowego samochodu. Stajnia z Grove rozważa także inne metody przechowywania energii, jednak nawiązanie współpracy z AHP niewątpliwie świadczy o tym, że koło zamachowe jest faworyzowanym rozwiązaniem.

Zobacz także: Torotrak i Xtrac pomogą w opracowaniu systemów KERS

Źródło: [url= http://www.autosport.com/news/report.php/id/66945]Autosport.com[/url]

KOMENTARZE

7
Petros
02.05.2008 10:30
posiada ktoś linki do informacji na temat systemów KERS? koło zamachowe to wątpliwa technolohia, wymaga dodatkowych sprzęgeł i przekładnii
jędruś
01.05.2008 08:50
Takie rozwiązanie ( przycisk z przyspieszeniem ) sprawdziło się w Champs Car i A1GP więc czemu nie F1 ???
Sar trek
01.05.2008 08:07
Będzie walka między zespołami . Znowu będzie ciekawie a do tego Ekologicznie (pominmy nocne wyścigi , gdzie setki kilowatów idą na oświetlenie toru:)
Czechoslowak
01.05.2008 07:57
"Stajnia z Grove rozważa także inne metody przechowywania energii, jednak nawiązanie współpracy z AHP niewątpliwie świadczy o tym, że koło zamachowe jest faworyzowanym rozwiązaniem." Chyba chodziło o odzyskiwanie energii, bo nie bardzo wiem jak w kole zamachowym można energię "przechowywać" przez dłuższy czas...
rafaello85
30.04.2008 07:02
jędruś---> na 100% będzie to "wyścig zbrojeń" taki jak był z silnikami. Wspomnicie moje słowo - za kilka lat FIA zatrzyma rozwój systemu KERS ze względu na olbrzymie wydatki, które na to pójdą.
tomusxs
30.04.2008 05:50
jędruś, a to nie jest głupota wprowadzenie tego KERSa? Przecież zrobi się w F1 coś w stylu NOSu(N2O) w wyścigach na 1/4 wsi -_-. W tym momencie może i widowisko jest mniejsze, ale już umiejętności będą się mniej liczyć, a odpowiednie wkorzystanie teo głupiego guziczka O_o
jędruś
30.04.2008 05:36
A to po to była ta cała konferencja :D Mam nadzieję , że KERS nie stanie się powodem do nowego ,,wyścgiu zbrojeń'' tak jak no miało miejsce jeszcze kilka lat temu z silnikami . A dodatkowa moc przy wyprzedaniu z pewnością się przyda dla atrakcyjności widowiska . I technologia może być przydatna przy samochodach drocgowych , a co najważniejsze to wszystko jest ekologiczne i przyjazne dla środowiska .