GP Singapuru: trening 3 - Alonso znowu najszybszy

Wyniki i opis sobotniej sesji treningowej na torze ulicznym Marina Bay
27.09.0814:08
Marek Roczniak
8481wyświetlenia

Fernando Alonso (Renault) ponownie okazał się najszybszym kierowcą na nowym torze ulicznym w Singapurze, uzyskując w trzeciej i zarazem ostatniej sesji treningowej najlepszy czas weekendu - 1:44,506. Hiszpan pokonał tym razem Lewisa Hamiltona (McLaren) aż o ponad pół sekundy, a trzeci ponownie był Felipe Massa (Ferrari). Robert Kubica (BMW Sauber) zajął siódme miejsce, tracąc blisko sekundę do Alonso.

Sesja rozpoczęła się przy suchej nawierzchni toru. Deszcz nie padał od wczorajszego poranka i nie zanosiło się na to, aby miało padać w trakcie tego treningu. Niemal wszyscy kierowcy wyjechali od razu na tor na okrążenie zapoznawcze, aby ocenić kilka zmian wprowadzonych na torze od wczorajszych treningów. Zmieniony został między innymi wjazd do boksów, który miał być teraz bezpieczniejszy. Sesja rozpoczęła się pechowo dla Davida Coultharda (Red Bull), który zaczął mieć problemy z hydrauliką już na pierwszym kółku. Szkot wrócił powoli do boksów i mechanicy przystąpili do naprawy jego auta.

Jako pierwszy czas okrążenia ustanowił w tej sesji Timo Glock (Toyota), wykręcając 1:48,097. W chwilę później za Niemcem znalazł się jego kolega zespołowy Jarno Trulli, uzyskując czas 1:49,657. Glock poprawił się następnie na 1:47,406 i umocnił się na pierwszym miejscu, a od Trullego szybciej pojechali Nick Heidfeld (BMW Sauber) i Giancarlo Fisichella (Force India). W 15 minucie najlepszy czas sesji uzyskał Nelson Piquet Jr (Renault) - 1:46,910, pokonując Glocka o blisko pół sekundy. Drugi kierowca Renault - Alonso wykręcił 1:47,591, a tymczasem wynik Piqueta poprawił Kimi Raikkonen (Ferrari), uzyskując czas 1:46,482. Następnie na pierwsze miejsce powrócił Glock, a tuż za nim znalazł się Kubica - obaj kierowcy uzyskali odpowiednio czasy 1:46,180 i 1:46,286.

W 22 minucie na czele klasyfikacji znalazł się Sebastian Vettel (Toro Rosso), jako pierwszy przełamując barierę jednej minuty i 46 sekund. Niemiec wykręcił 1:45,679, pokonując Glocka o pół sekundy. W chwilę później na drugą pozycję awansował Massa, tracąc do Glocka ponad 0,3 sekundy. W połowie sesji pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Vettel, Massa, Glock, Kubica, Raikkonen, Sebastien Bourdais (Toro Rosso), Piquet, Alonso, Kazuki Nakajima i Nico Rosberg (obaj z Williamsa). W 31 minucie kierowców Renault rozdzielił Heidfeld, wykręcając 1:46,700. W chwilę później czas okrążenia ustanowił pierwszy z kierowców McLarena - Heikki Kovalainen (1:46,484), plasując się na szóstej pozycji.

Hamilton wykręcił po chwili 1:45,637, ale o dziwo nie dało mu to pierwszego miejsca, bowiem szybciej pojechał w międzyczasie Piquet, uzyskując czas 1:45,249. Był to jak dotychczas najlepszy wynik na nowym torze w Singapurze. Tymczasem na 20 minut przed końcem sesji Coulthard nadal nie miał ustanowionego czasu, gdyż jego bolid do tej pory nie został naprawiony. Więcej szczęścia miał dzisiaj Mark Webber (Red Bull) - Australijczyk w 43 minucie uzyskał czas 1:45,450 i awansował na drugie miejsce. W chwilę później Raikkonen zablokował koła podczas hamowania przed siódmym zakrętem na wyboistej nawierzchni i musiał skorzystać z alternatywnej drogi. Niestety nie zdołał nawrócić bolidu i nawet pomoc porządkowych nie umożliwiła mu powrotu na tor, być może ze względu na jakiś problem z silnikiem.

W 47 minucie Fisichella najechał na wysokie progi w zakręcie nr 10 i jego bolid wzbił się dość wysoko w powietrze, co skończyło się czołowym uderzeniem w bandę. Dla Włocha był to koniec jazdy w tej sesji. Uszkodzony bolid Force India został dość szybko usunięty z toru i w 52 minucie Jenson Button (Honda) uzyskał czas 1:45,409, awansując na drugie miejsce. Tymczasem Coulthard szykował się już do wyjazdu na tor na końcówkę sesji. W 55 minucie Massa poprawił czas Piqueta o zaledwie 0,003 sekundy i znalazł się na czele klasyfikacji. Następnie Kubica poprawił się na 1:45,425 i wskoczył na czwarte miejsce, ale po chwili był już siódmy, gdyż szybciej od niego pojechali Alonso, Hamilton i Rosberg.

Alonso wykręcił rewelacyjny czas 1:44,506 i wygrał sobotni trening z przewagą ponad pół sekundy nad Hamiltonem. Rosberg ukończył sesją za Massą i Piquetem na piątej pozycji, a na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się Button i Kubica ze stratą blisko sekundy do Alonso. Po zakończeniu regulaminowego czasu kierowcy otrzymali możliwość wykonania próbnych startów na prostej start/meta.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

REZULTATY TRENINGU 3

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Fernando Alonso (5)Renault R281:44,50619
2Lewis Hamilton (22)McLaren MP4-231:45,1190,6130,61313
3Felipe Massa (2)Ferrari F20081:45,2460,7400,12716
4Nelson Piquet Jr (6)Renault R281:45,2490,7430,00318
5Nico Rosberg (7)Williams FW301:45,3860,8800,13717
6Jenson Button (16)Honda RA1081:45,4090,9030,02320
7Robert Kubica (4)BMW Sauber F1.081:45,4250,9190,01617
8Mark Webber (10)Red Bull RB41:45,4500,9440,02521
9Sebastian Vettel (15)Toro Rosso STR31:45,4770,9710,02719
10Sebastien Bourdais (14)Toro Rosso STR31:45,5991,0930,12218
11Nick Heidfeld (3)BMW Sauber F1.081:45,6891,1830,09019
12Kazuki Nakajima (8)Williams FW301:45,9821,4760,29318
13Heikki Kovalainen (23)McLaren MP4-231:45,9821,4760,00013
14Rubens Barrichello (17)Honda RA1081:46,0731,5670,09121
15Timo Glock (12)Toyota TF1081:46,1801,6740,10723
16Jarno Trulli (11)Toyota TF1081:46,2211,7150,04119
17Kimi Raikkonen (1)Ferrari F20081:46,4821,9760,26110
18David Coulthard (9)Red Bull RB41:46,7942,2880,3126
19Giancarlo Fisichella (21)Force India VJM011:47,1662,6600,37214
20Adrian Sutil (20)Force India VJM011:47,7273,2210,56119
107% najlepszego czasu: 1:51,821

KOMENTARZE

21
F1-HELP
27.09.2008 03:07
@MairJ23 jeśli już to raczej w drugą stronę ;) następny poliglota, który ma rady dla gromady oczywiście "aggielksi" to specjalnie hehehe no i trafiłem z moim minimum ;)
MairJ23
27.09.2008 01:38
czekamy na qual - prawdziwe emocje i lokaty :) F1-help skoro uzywasz angielskiego to go nei tlumacz- second row jest w angielskim - ty chcesz przetlumaczyc polski na aggielksi - po co ? jest juz odpowiedni wyraz na to.
DarkArt
27.09.2008 01:16
Off Top do F1-help: Obie formy sa poprawne...
F1-HELP
27.09.2008 01:16
@ice_man_86 tylko na to czekałem, który wylezie z nory i się do tego przyczepi? hehehe a może "line"? problem w tym, że to ani rząd ani linia tylko jakaś bliżej nieokreślona siatka ;) a najlepiej powiedzieć pozycja startowa ;)
bicampeon
27.09.2008 01:10
Ja ani razu nie słyszałem, by Alonso był przereklamowany. Owszem bierze duże pieniądze, ale w końcu to 2-krotny mistrz świata, a mistrzowie przeważnie są najlepiej opłacani, chociaż Fernando i tak nie jest najlepiej zarabiającym kierowcą w stawce. Za chwilę kwalifikacje :) Go Go Alonso !
ice_man_86
27.09.2008 01:09
@ F1-HELP: jak już tak ładnie po angielsku chciałeś napisać to chyba raczej "row" bardziej pasuje
F1-HELP
27.09.2008 01:00
@DarkArt nie "pisze" tylko "jest napisane" ;) @Maraz a tabelka była? na końcu jest kolumna z liczbą okrążeń ;) mam nadzieję, że Kubek załapie się co najmniej na drugi grid ;)
DarkArt
27.09.2008 12:49
Nie wiedzialem, zwracam honor :)
tomekzzar
27.09.2008 12:48
według większości polaków alonso jest przereklamowany,skoro potrafi zmusić renówkę do takich rzeczy to strach pomyśleć co zrobiłby z ferrari lub nawet bmw.nic w tym dziwnego iż wszystkie teamy zapłaciły by każde pieniądze za niego,życzę mu jutro wygranej pomimo iż kibicuje massie ale zasłużył hiszpan swoją walecznością na najwyższe podium..
ir3n3usz
27.09.2008 12:34
Mam nadzieję, że Felipe zdobędzie PP. Alonso może być w pierwszej trójce, KUB pierwsza 5.
Maraz
27.09.2008 12:29
Nie było jeszcze opisu, jak biela komentował.
DarkArt
27.09.2008 12:23
Biela: czytac nie nauczyli?;) W tekscie wyraznie pisze dlaczego wykrecil tak slaby czas i dlaczego tylko 10 kolek zrobil ;)
rafaello85
27.09.2008 12:19
Alonso ponownie pierwszy, Hiszpan ma chyba szansę zająć w miarę dobre miejsce na tym obiekcie. Massa i Hamilton ponownie wysoko.
biela
27.09.2008 12:19
Dlaczego Raikkonen tak nisko?
Amalio
27.09.2008 12:18
Paliwo drożeje to Renault zaczęło go mniej lać do baku :P
zawias
27.09.2008 12:15
albo zniżkę paliwa. Jakoś nie wierzę w takie umiejętności Piqueta...
Kamyl
27.09.2008 12:15
widze że rosberg ma szanse wreszcie na jakieś pkt... wyraźnie toyota przegrywa z renault piszemy wreszcie nie wreście... pyciek
bicampeon
27.09.2008 12:14
Bravo ALONSO ! Bravo Renault ! Fernando Bicampeon ! Oby to była stała zwyżka formy. Dzisiejsza forma Renault to już nie jest tylko mała ilość paliwa, bo 0,6s to już bardzo dużo, no i Piquet wysoko.
czopo09
27.09.2008 12:14
to tylko trening o cym to mowi? Piquet pewnie opary a Ferdek ładne kółko w końcu on mistrz kierownicy :)
niza
27.09.2008 12:13
bardzo lubię Ferdka ale zapewne ten wynik osiągniety na oparach ;/
fernandof1
27.09.2008 12:11
renault ma zwyŻkę formy brawo!! reno ________ piszemy "zwyżkę", a nie "zwyszke" /// rafaello85