GP Chin: rozkład postojów w wyścigu

Timo Glock dzięki jednostopowej strategii zajął siódme miejsce
19.10.0811:54
Marek Roczniak
4816wyświetlenia
NrKierowcaKonstruktorStopOkr.GodzinaCzasSuma
1Jarno TrulliToyota1115:05:5938,49538,495
10Mark WebberRed Bull Renault11215:23:3327,69127,691
2Felipe MassaFerrari11415:26:2129,27229,272
5Fernando AlonsoRenault11415:26:2629,02429,024
22Lewis HamiltonMcLaren Mercedes11515:27:4829,19129,191
1Kimi RaikkonenFerrari11515:27:5329,02729,027
7Nico RosbergWilliams Toyota11515:28:3928,08828,088
3Nick HeidfeldBMW Sauber11715:31:3128,16328,163
23Heikki KovalainenMcLaren Mercedes11815:33:0429,97229,972
15Sebastian VettelSTR Ferrari11815:33:1630,83430,834
17Rubens BarrichelloHonda11915:35:1028,11128,111
16Jenson ButtonHonda12215:40:1828,65828,658
14Sebastien BourdaisSTR Ferrari12315:41:5726,48126,481
6Nelsinho PiquetRenault12415:43:1426,54526,545
4Robert KubicaBMW Sauber12515:44:4526,47826,478
9David CoulthardRed Bull Renault12815:50:0430,94030,940
21Giancarlo FisichellaForce India Ferrari12815:50:3631,54831,548
8Kazuki NakajimaWilliams Toyota13115:55:1528,76128,761
10Mark WebberRed Bull Renault23115:55:1628,94856,639
12Timo GlockToyota13215:56:3229,19229,192
23Heikki KovalainenMcLaren Mercedes23516:01:5831,3711:01,343
5Fernando AlonsoRenault23616:02:4527,93456,958
2Felipe MassaFerrari23716:04:1527,74057,012
22Lewis HamiltonMcLaren Mercedes23816:05:3826,46255,653
1Kimi RaikkonenFerrari23816:05:4928,16557,192
6Nelsinho PiquetRenault23816:06:3228,08954,634
3Nick HeidfeldBMW Sauber23916:07:5226,59654,759
14Sebastien BourdaisSTR Ferrari23916:08:3526,44852,929
7Nico RosbergWilliams Toyota23916:08:4127,30255,390
4Robert KubicaBMW Sauber24016:09:3925,73052,208
17Rubens BarrichelloHonda24016:10:1227,20355,314
15Sebastian VettelSTR Ferrari24116:11:3728,16358,997
16Jenson ButtonHonda24316:15:2826,22654,884

KOMENTARZE

9
mielony
19.10.2008 06:30
W długości pit-stopów w sumie najkrótsze były Roberta i Nicka. U Roberta wynikało to z faktu, że miał sporo wachy na starcie i 1. dotankowanie mogło być krótsze. Ale i tak BMW najlepiej sobie poradziło - Nelsinho zjeżdżał podobnie jak Robert na 1. stop a w sumie obsługa zajęła prawie 2,5s dłużej.
noofaq
19.10.2008 04:46
Anderis: mogłoby być ciężko, jak massa na drugim pitstopie zjeżdżał to wyglądało jakby miał twarde opony z tyłu i miękkie z przodu (tak były zużyte tylne)
Ralph1537
19.10.2008 02:08
moze miał na mysli że kubicy dali duzo paliwa juz w q2.
niemownikomu
19.10.2008 12:39
Kris chyba nie rozumiesz zasad kwalifikacji... Bolidy są tankowane "na wyścig" dopiero w Q3 a Robert do Q3 nie dotarł...
kris164
19.10.2008 12:23
Robert w qalu jechal cysterną, dlatego nie wszedł do Q3. I nie wydaje mi się ze BMW wybrało dobra strategie. Ale to tylko moja opinia!
Anderis
19.10.2008 11:35
Mi się wydaje, że jednostopowa strategia była lepszym rozwiązaniem w tym wyścigu, widać to po pozycjach Glocka, Coultharda i Nakajimy. ht-hubcio- Glock startował obok Kubicy, ale Kubica zaraz po starcie przesunął się na 8 pozycję, a Glock spadł na 12. Ciekaw jestem, czy gdyby Ferrari zaryzykowało strategię 1 pit stopu, to czy nawiązaliby walkę z Hamiltonem. Strategia 1 pit stopu rzadko okazuje się szybsza od 2 pit stopów, gdy nie ma deszczu ani SC, ale tutaj chyba tak było. Poza tym Ferrari jest podobno łagodne dla opon i może dałoby radę. Z drugiej strony gdyby zalali więcej paliwa na Q3 startowaliby z dalszych pozycji i mogliby utknąć za kimś. Jednak ich strategia zakładała wyprzedzenie Hamiltona conajmniej 1 bolidem na początku wyścigu i nie dali rady.
ht-hubcio
19.10.2008 11:22
noofaq - popatrz na Glocka, startował obok Kubicy i skończył 8 s. za nim.
noofaq
19.10.2008 11:07
chociaż kubica gdyby pojechał na 1 pitstop chyba wyszedłby jeszcze lepiej ale nie ma co gdybać :)
Banditto
19.10.2008 11:06
Tym razem trzeba pochwalić BMW za strategię i pit stopy - przynajmniej w tej kwestii nie zwalili sprawy... ;-)