Testy w Barcelonie dzień 3: Vettel nadal najszybszy
Niemiec pokonał swojego tegorocznego kolegę zespołowego Bourdaisa o ponad pół sekundy
19.11.0817:08
8625wyświetlenia
Dzisiaj zakończyły się pierwsze zimowe testy między sezonami 2008 a 2009. W środę najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia toru Catalunya uzyskał ponownie kierowca Red Bull Racing - Sebastian Vettel, wykręcając 1:19,295. Był to jednocześnie najlepszy wynik z całego tygodnia.
Oprócz Niemca czas poniżej jednej minuty i 20 sekund uzyskał dzisiaj także jego tegoroczny partner z zespołu Toro Rosso - Sebastien Bourdais, tracąc już jednak ponad pół sekundy do Vettela. Dla Francuza istotniejsze było jednak chyba to, że okazał się szybszy o ponad 0,3 sekundy od rywala w walce o posadę kierowcy wyścigowego STR na sezon 2009 - Sebastiena Buemiego.
Buemi jako ostatni zmieścił się poniżej jeden sekundy straty do Vettela, a tuż za trzema bolidami zaprojektowanymi przez Red Bull Technology znalazł się ponownie Gary Paffett w McLarenie MP4-23K z systemem KERS, mając już jednak blisko dwie sekundy straty do Vettela. Piąty czas uzyskał najszybszy kierowca z elementami pakietu aerodynamicznego w specyfikacji na sezon 2009, a konkretnie z szerokim przednim skrzydłem - Jenson Button (Honda).
Na kolejnych dwóch pozycjach środowe testy ukończyli reprezentanci BMW - Christian Klien i Nick Heidfeld, uzyskując niemal identyczne czasy, przy czym przejściowy bolid F1.08B z systemem KERS poprowadził dzisiaj Klien, który po jednym dniu przerwy powrócił do jazdy. Austriak nie uniknął jednak problemów technicznych, wypadając z toru pod koniec porannej sesji ze względu na problem z hydrauliką w układzie przeniesienia napędu. Auto zostało naprawione w czasie przerwy na lunch i Klien powrócił po południu na tor.
Heidfeld przesiadł się tymczasem do F1.08B bez KERS i testował dzisiaj między innymi mechanizm regulacji kąta nachylenia przedniego skrzydła z kokpitu. Ponadto zespół pracował nad niezawodnością i zbierał dane na temat slicków oraz pakietu aerodynamicznego na sezon 2009.
Zdecydowanie slicki zapewniają lepszą przyczepność niż opony rowkowane.- powiedział Heidfeld.
Z drugiej strony musimy zaczynać od zera, ucząc się, jak rozgrzewają się slicki i ile okrążeń trzeba przejechać, aby zapewniały optymalne osiągi.
Heidfeld także doprowadził dzisiaj do wstrzymania testów, zatrzymując się na torze w pierwszym zakręcie na początku porannej sesji. W przyszłym miesiącu zespół BMW Sauber będzie testował na torze Jerez w dniach 9-11 i 15-17 grudnia. Tuż za kierowcami BMW na ósmej pozycji znalazł się Bruno Senna, zaliczając swój pełny dzień testów za kierownicą bolidu Hondy. Brazylijczyk okazał się wolniejszy od Buttona o niespełna 0,3 sekundy, ale ważniejsze było chyba to, że Senna poprawił wczorajszy czas Lucasa di Grassiego uzyskany w takim samym aucie o 0,6 sekundy. Bruno wypróbował dzisiaj szerokie przednie skrzydło, ale generalnie jeździł z tegorocznym
Pierwszą dziesiątkę zamknęli jedyni reprezentanci zespołów Renault i Williams - Nelson Piquet Jr i Nico Hulkenberg. Ten ostatni jeździł dzisiaj nie tylko z systemem KERS i nowym tylnym skrzydłem, ale także i z szerokim przednim skrzydłem na sezon 2009, a jego strata do Vettela wyniosła ponad trzy sekundy. Stawkę zamknęli Luca Badoer (Ferrari), który okazał się w środę najbardziej pracowitym kierowcą i reprezentanci Force India - Giancarlo Fisichella oraz prowadzący gościnnie drugi bolid VJM01 Pedro de la Rosa. Fisichella był trzecim i zarazem ostatnim sprawcą wywieszenia dzisiaj czerwonej flagi, zatrzymując się po południu w siódmym zakręcie.
Czasy uzyskane w środę na torze Catalunya (4,655 km) | ||||||||
Kierowca | Nar. | Konstruktor | Bolid | A | K | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | Red Bull Renault | RB4 | 1:19.295 | 75 | |||
1 | Sebastien Bourdais | STR Ferrari | STR3 | 1:19.839 | 122 | |||
1 | Sebastien Buemi | STR Ferrari | STR3 | 1:20.154 | 115 | |||
1 | Gary Paffett | McLaren Mercedes | MP4-23K | + | 1:21.140 | 81 | ||
1 | Jenson Button | Honda | RA108(B) | + | 1:21.387 | 94 | ||
1 | Christian Klien | BMW Sauber | F1.08B | + | + | 1:21.534 | 88 | |
1 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | F1.08B | + | 1:21.592 | 106 | ||
1 | Bruno Senna | Honda | RA108(B) | + | 1:21.676 | 107 | ||
1 | Nelson Piquet Jr | Renault | R28 | 1:22.148 | 94 | |||
1 | Nico Hulkenberg | Williams Toyota | FW30B | + | + | 1:22.410 | 52 | |
1 | Luca Badoer | Ferrari | F2008K | + | 1:22.866 | 120 | ||
1 | Giancarlo Fisichella | Force India Ferrari | VJM01 | 1:23.068 | 93 | |||
1 | Pedro de la Rosa | Force India Ferrari | VJM01 | 1:23.103 | 88 | |||
A - elementy pakietu aerodynamicznego na sezon 2009, K - system KERS lub jego namiastka |
Temperatura toru: 9-23°C
Słonecznie przez cały dzień
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: TSL-Timing.com
KOMENTARZE