Ostatnie wieści dotyczące F3 Euro Series, WSbR i A1GP

Gutierrez kierowcą ART w F3, Comtec zatrudnił Rosjanina w FR3.5, a A1GP ma nową rundę
06.01.0910:29
Mariusz Karolak
1738wyświetlenia

Mistrzowska ekipa ART Grand Prix poinformowała, że w nadchodzącym sezonie w Formule 3 Euro Series jednym z jej czterech kierowców będzie 17-letni Esteban Gutierrez. Meksykanin wygrał mistrzostwa Formula BMW Europe w ubiegłym roku i teraz dołączy do zespołu, który w F3 wygrywa mistrzostwa nieprzerwanie od pięciu lat.

Gutierrez ma już za sobą testy z ART. Na torze Magny-Cours jeździł w listopadzie zeszłego roku ich samochodem i szefowie zespołu zdecydowali się go zakontraktować. Cieszę się bardzo, że udało się dojść do porozumienia z ART i wystartuję w tej serii. Będę starał się o osiąganie możliwie najlepszych rezultatów z dużym entuzjazmem. - stwierdził młody kierowca.

Szef zespołu Frederic Vasseur dodał: Esteban ma za sobą bardzo dobry i udany sezon w Formule BMW i cieszę się, że możemy potwierdzić go jako kierowcę F3 w naszym zespole. W trakcie zimowych testów na Magny-Cours wykonał doskonałą robotę i współpracował z inżynierami wręcz perfekcyjnie. Różnica pomiędzy Formułą BMW i F3 jest istotna, ale jestem pewien, że Esteban będzie ciężko pracował, zacznie się poprawiać w trakcie sezonu i będzie zdolny wygrywać wyścigi. Gutierrez rozpocznie program testów przedsezonowych z zespołem w marcu w trakcie oficjalnych testów na torze Estoril.

Tymczasem zespół Comtec Racing startujący w World Series by Renault zakontraktował 19-letniego Rosjanina Antona Nebylitskiego na sezon 2009. Kierowca ten testował już samochód Formuły Renault 3.5 w zeszłym roku, najpierw na torze Paul Ricard w listopadzie z Pons i Tech 1 Racing, a później z Comtec na torze Ricardo Tormo w Walencji. W minionym sezonie był siódmy w Formule Renault 2.0 West European Cup.


Na koniec informacja o tym, że seria A1GP będzie miała dodatkową rundę w sezonie 2008/2009. Organizatorzy zdecydowali się na dodanie do kalendarza wyścigu na torze Interlagos w Brazylii.

Ostatni wyścig sezonu 2008/2009 był pierwotnie planowany na 3 maja w angielskim Brands Hatch. Eliminacja w Brazylii odbędzie się dwa tygodnie później i będzie zamykała oficjalnie czwarty sezon A1GP. Brands Hatch gościło przez ostatnie dwa sezony finał tej serii, a w roku 2005 otwierało te mistrzostwa.

Wyścig na torze Interlagos, na którym od lat odbywa się też Grand Prix Formuły 1 będzie pierwszą eliminacją A1GP odbywającą się w Ameryce Południowej.

Źródło: Autosport.com