Renault zmieni nos w R29 przed startem sezonu?

Tak przynajmniej twierdzi hiszpańska gazeta Diario AS
03.02.0919:05
Mariusz & Maraz
3494wyświetlenia

Nasi czytelnicy być może zarzucą nam znowu powoływanie się na plotki w prasie, ale chyba zaryzykujemy. Hiszpańska gazeta Diario AS napisała wczoraj, że jedną z przyczyn słabych osiągów nowego bolidu Renault jest jego niekonwencjonalny nos. Zespół pracuje już podobno nad innym rozwiązaniem, które chce wprowadzić na ostatnie testy przed startem sezonu.

Po dosyć rozczarowujących pierwszych testach z modelem R29 w Portimao, francuska stajnia w zeszłym tygodniu przeniosła się na jedno z lotnisk w Wielkiej Brytanii, by przeprowadzić testy aerodynamiczne w linii prostej. Zespół miał wypróbować nowe auto na lotnisku Kemble, położonym niecałą godzinę jazdy od głównej siedziby Renault F1 Team w Enstone.

Rzekomo aż pięć ciężarówek zespołu zjawiło się na Kemble Airport, co jest dosyć dziwne, ponieważ na testach tego typu, gdzie badana jest aerodynamika przy dużych prędkościach na długich prostych, przeważnie potrzebna jest tylko jedna ciężarówka ekipy testowej. Może to sugerować, że Renault faktycznie ma poważne problemy z aerodynamiką R29 i próbuje je jak najszybciej rozwiązać. Czy winny temu jest rzeczywiście głównie nos, mamy się przekonać podczas ostatnich testów przed sezonem pod Barceloną w dniach 9-12 marca.

Tymczasem Fernando Alonso pojawi się w przyszłym tygodniu na testach w Jerez. Hiszpan stwierdził w wywiadzie dla gazety Marca, że ma nadzieję, iż uda im się tam dokonać znaczących postępów, jeśli chodzi o osiągi samochodu. Spośród czterech ekip będących na testach w Portugalii z nowymi bolidami w dniach 19-21 stycznia, Renault notowało najgorsze czasy, jednak suchy tor był tylko przez jeden dzień, zatem trudno było wyciągnąć z tego jednoznaczne wnioski.

Źródło: F1Complete.com

KOMENTARZE

11
A.S.
04.02.2009 08:37
Matko Boska, jak Ferdkowi nie poprawią tego aero, to znowu będzie marudził cały sezon, a od lipca połowa newsów na F1WM będzie w stylu: Ferdek zmienia od sezonu 2010 pracodawcę na..... :)
Jędruś
04.02.2009 06:46
Być może to zasłona dymna ( najbardziej prawdopodobna wersja) , być może na początku użyli takiego nosa , gdyż przecież nie przeszli pierwszych testów zderzeniowych i dlatego MUSIELI wstawić tego kulfona a nowy dopracować pod względem bezpieczeństwa ??? Wygląd wszystkich bolidów się jeszcze bardzo zmieni. Tak jest co roku. To właściwie tylko ,,podstawka'' pod rozwój. Szybkość bolidów zmieni się jeszcze diametralnie. Williams też przecież testuje dwa nosy.
owca
04.02.2009 10:33
zespoły prawie zawsze zmieniają pakiet aerodynamiczny przed pierwszym wyścigiem sezonu. nie widzę tu nic nadzwyczajnego. ot, po prostu takie prowokacje hiszpańskiej prasy. nie podniecałbym sie tym zbytnio.
gpjano
04.02.2009 08:50
W zależności od tego jak ma wyglądać przepływ powietrza wokół bolidu kształtuje się jego poszczególne elementy. Kształt nosa jest taki bo chciano osiągnąć akurat taki przepływ powietrza. Taka koncepcja się nie sprawdziła. Dlatego sama zmiana nosa może jedynie pogorszyć osiągi bolidu. Zmieniając nos będą musieli również pozmieniać inne elementy, które mają wpływ na aerodynamikę. To już nie będzie takie łatwe i szybkie. Moja intuicja mi mówi, że czeka ich naprawdę dużo pracy związanej z tak radykalnymi zmianami.
Alien
04.02.2009 12:50
Ja sadze, ze to zaslona dymna i maja juz gotowy nos tylko niechca odkrywac wszystkich kart. Kazdy sciemnia przed pierwszym wyscigiem. Wiadomo ,ze czesc wynikow w testach odzwierciedla mniej wiecej rozklad sil ale duzo sie pozmienialo i tak naprawde nie wiadomo jak bedzie. Ci co byli mocni napewno nimi pozostana ale moze byc tez pare niespodzianek. Moim zdaniem ani Renault ani BMW nie zostana i nosami "ciosanymi z kolka" i maja cos przygotowanego juz. Nie po to tyle pracowali nad tym aby aerodynamika byla prostsza jak w np F3000.
grissley
03.02.2009 10:26
Ta hiszpańska gazeta to Dario, czy Diario? Diario AS - poprawione. // Maraz
natleniony
03.02.2009 07:51
brzydki to on jest... mając super komputer to wątpię, że wyliczył taki kształt (mógł obciosać go choćby siekierą i byłby bardziej opływowy). A może oni tam coś chcieli umieścić, dlatego jest taki obszerny (elementy kers)?
ICEman
03.02.2009 07:41
przecież to było oczywiste że zmienią ten nos
fernandof1
03.02.2009 07:39
no i dobrze że może jeden albo ostani problem bedą mieli rozwiązany :>
rafaello85
03.02.2009 07:19
Przydałoby się zmienić tego kulfona...
Anderis
03.02.2009 06:11
No cóż, wygląda na to, że Renault faktycznie ma problemy z tegorocznym bolidem, ale znając ich doświadczenie, determinację i wolę walki, to może okazać się, że jeszcze przed rozpoczęciem sezonu uporają się z tymi problemami. Jeśli nie, to mogą zacząć sezon z takim skutkiem, jak w roku ubiegłym, ale zakaz testów w trakcie sezonu (o ile go nie zniosą) może spowodować, że ten sezon będzie dla nich kompletnie stracony.