Testy w Andaluzji dzień 3/4: MP4-24 i RB5 łeb w łeb

Czwartek także okazał się dość produktywnym dniem testów na torze Jerez
12.02.0917:42
Marek Roczniak
5915wyświetlenia

Czwartek także okazał się dość produktywnym dniem testów na torze Jerez, podczas którego rozkład sił pozostał generalnie bez zmian w stosunku do środy, choć tym razem nowe bolidy McLarena i Red Bulla rozdzieliła różnica zaledwie 0,001 sekundy.

Podobnie jak w poprzednie dwa dni, na czele klasyfikacji ponownie znalazł się zeszłoroczny bolid Toro Rosso STR3, który tym razem poprowadził Sebastien Bourdais. Francuz nie zdołał jednak poprawić najlepszego czasu Sebastiena Buemiego ze środy (1:17,591) - zabrakło mu do tego blisko sekundy.

McLaren kontynuował dzisiaj testy z tylnym skrzydłem z zeszłego roku i ponownie utrzymał się w tabeli czasowej przed Red Bull Racing, ale mając minimalną przewagę czasową. MP4-24 przejął dzisiaj od Heikkiego Kovalainena aktualny mistrz świata Lewis Hamilton, a w RB5 zasiadł po jednym dniu przerwy Sebastian Vettel. Obaj kierowcy przejechali niemal identyczną liczbę okrążeń, podobnie jak czwarty w tabeli Kazuki Nakajima (Williams FW31), który do Vettela stracił tylko 0,16 sekundy.

Najwolniejszym bolidem ponownie okazało się Renault R29, jednak francuska stajnia wykonała dzisiaj postęp zarówno jeśli chodzi o szybkość, jak i niezawodność. Fernando Alonso przejął w czwartek nowe auto od Nelsona Piqueta Jr i przejechał najwięcej okrążeń (133) ze wszystkich uczestników testów, tracąc niespełna 0,6 sekundy do Hamiltona w nowym McLarenie ze starym skrzydłem. Alonso testował dzisiaj między innymi system KERS. Jutro ostatni dzień testów w tym tygodniu na torze Jerez.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Sebastien Bourdais (-)Toro Rosso Ferrari STR31261:18,493
2Lewis Hamilton (-)McLaren Mercedes MP4-24931:20,7372,244 2,244
3Sebastian Vettel (-)Red Bull Renault RB5921:20,7382,245 0,001
4Kazuki Nakajima (-)Williams Toyota FW31921:20,8982,405 0,160
5Fernando Alonso (-)Renault R291331:21,3072,814 0,409

KOMENTARZE

16
noofaq
13.02.2009 10:56
pogadamy po Q2 w Australii :)
hagj
12.02.2009 09:45
Jestem niesamowicie ciekawy gdzie uplasowałby się Kubica w BMW F1.09 wśród tej gromadki :)
Jędruś
12.02.2009 08:29
Wydaje się , że Renault z tym pakietem ma około 0,5 s straty do pozostałych zespołów. Ale to tylko założenie ... Red Bull wydaje się być bardzo mocny. Williams równie silny jak oni.
fernandof1
12.02.2009 08:21
No ferdek niezle dzisiaj se pojezdził chodzi o dystans duzy jak na nich mozliwe ze uporali sie zniezawodnoscia ale tez szybkosc jest troszeczke lepsza
Falarek
12.02.2009 07:53
Czyli teoretycznie McL powinien być za Red Bullem bo skrzydło 2009 daje mniejszy docisk niż stare
kmk
12.02.2009 07:04
McL albo szykuje coś specjalnego, albo nie ma jaj aby pokazać jak są w tej chwili słabi i liczą ze uda im sie coś poprawić, RBR mnie zaskakuje pozytywnie
Anderis
12.02.2009 06:11
Mi się wydaje, że tylne skrzydło w specyfikacji na 2008 rok powinno dawać taką przewagę, że bez niego McLaren miałby czas nawet gorszy od Renault. Tylne skrzydło z 2008 roku jest znacznie większe, daje więc chyba dużo większy docisk to raz, a dwa to chyba powoduje mniejsze problemy z balansem i zużyciem opon (tylny spoiler na 2009 daje chyba nieproporcjonalny docisk w stosunku do przedniego- stąd problemy). Ale ekspertem nie jestem i mogę się mylić.
Iwan
12.02.2009 06:03
Mam rozumieć że RBR ze specyfikacją na ten sezon miał identyczny czas jak MP4 z tylnim skrzydlem z poprzedniego sezonu ? Czyli Maclaren w nowym tylnim skrzydłem teoretycznie powinien wypaść gorzej niż RBR :P
w.macko92
12.02.2009 05:55
szkoda, że BMW nie potestowało... ciekawe co kombinuje Mclaren...
Krauza
12.02.2009 05:53
Trzeci dzień i znowu Red Bull na czele ;)
Lalu
12.02.2009 05:26
Słabe to Renault, oj słabe
Kajek
12.02.2009 04:57
A mi sie coś wydaje, ze jak Renault ***ł cały bolid, tak McLaren tylne skrzydło :P i dlatego jeżdzą ze starym :)
dragon92
12.02.2009 04:57
Martwi mnie postawa Renault. Jak tak dalej pójdzie to będą nam jescze zamykać stawke!
Grekyy
12.02.2009 04:55
Samochód Williamsa wcale też nie wlecze się niemiłosniernie ; ] Ciekawe jakie czasy McL osiągałby ze skrzydłem w nowej specyfikacji.
Mati93
12.02.2009 04:49
może bolid ma słaby docisk ?
Hindus
12.02.2009 04:46
i po co ten Mclaren dalej jezdzi ze starym skrzydlem??;p