IndyCar: Doornbos potwierdzony w Newman/Haas/Lanigan

Tymczasem Tom Gladdis będzie najmłodszym kierowcą startującym w reaktywowanej F2
21.02.0912:15
Marek Roczniak
2221wyświetlenia

Zespół Newman/Haas/Lanigan Racing potwierdził w końcu podpisanie kontraktu z byłym kierowcą Formuły 1 i zarazem zwycięzcą dwóch wyścigów Champ Car - Robertem Doornbosem, który będzie jego drugim obok Grahama Rahala kierowcą w sezonie 2009 IndyCar Series.

Holender ścigał się w F1 w barwach Minardi w 2005 roku, a w kolejnym roku był kierowcą testowym Red Bull Racing i zastąpił Christiana Kliena w trzech ostatnich rundach sezonu. Na sezon 2007 przeniósł się do amerykańskiej serii Champ Car, gdzie startując w barwach Team Minardi USA szybko zapewnił sobie status czołowego kierowcy.

Po rozwiązaniu serii Champ Car znalazł się jednak bez posady w USA na sezon 2008 i wrócił do Europy, startując w nowej Superleague Formula, gdzie także wygrał dwa wyścigi, a później w A1GP, zajmując w debiucie drugie miejsce na torze Chengdu w Chinach. Jestem bardzo zadowolony i zarazem dumny z otrzymania szansy startów w Newman/Haas/Lanigan Racing. - powiedział 27-letni Robert.

Ściganie się w IndyCar Series było moim największym marzeniem, a zwłaszcza uczynienie tego z takim zespołem jak N/H/L. Historia tego zespołu i jego wielki sukces w przeszłości naprawdę mnie przyciągnęły i jestem dumny, że stałem się częścią tego zwycięskiego zespołu. Ściganie się na owalach powinno być bardzo ekscytujące. Nie będzie łatwo, ale trenuję tak dużo, jak tylko mogę i jestem w dobrej kondycji oraz gotowy na dobre rezultaty. Jestem także podekscytowany na myśl o udziale w legendarnym Indy 500.

Na razie nie wiadomo, jakich sponsorów sprowadził Doornbos ze sobą do zespołu Newman/Haas/Lanigan, jednak nie wydaje się, aby jednym z nich był sugerowany wcześniej holenderski bank ING, który ograniczył wydatki na sponsoring w tym roku o 40% i zapowiedział wycofanie się z F1 po sezonie 2009. Nie wiadomo też jeszcze, czy N/H/L wystawi w tym roku trzeci samochód dla Milki Duno, która według nieoficjalnych doniesień stara się zebrać budżet na starty u boku Rahala i Doornbosa.


Tymczasem startujący w ubiegłym roku w amerykańskich mistrzostwach Star Mazda brytyjski kierowca Tom Gladdis, którego partnerką zespołową w kilku rundach była Natalia Kowalska, zebrał budżet na starty w reaktywowanej Formule 2. Jednocześnie będzie najmłodszym kierowcą startującym w tej serii, bowiem w przyszłym tygodniu skończy 18 lat.

Gladdis odniósł jedno zwycięstwo w Star Mazda i sezon 2008 ukończył na szóstej pozycji, choć ze względu na swój wiek nie mógł wystartować na niektórych torach. Przed Star Mazda ścigał się z kolei w azjatyckiej, niemieckiej i brytyjskiej Formule BMW. Ogólnie jest jeszcze dość mało doświadczonym kierowcą, jednak szef F2 - Jonathan Palmer sądzi, że Gladdis bez problemu poradzi sobie z awansem do tej kategorii. Sam kierowca przyznaje, że w tym roku będzie się musiał bardzo dużo nauczyć.

Lista startowa kierowców F2 na sezon 2009 (wg kolejności potwierdzeń)
KierowcaNrNar.Rok ur.SponsorzyPoprzedni sezon
1Robert Wickens121989Red BullF3 Euro Series (15), WSbR (12)
1Julien Jousse41986E.LeclercWSbR (2)
1Armaan Ebrahim61989JK Racing, AmaronGP2 Asia '08 (nie sklasyf.), F V6 Asia (7)
1Jason Moore311988Olney TyresFPA (1)
1Tobias Hegewald81989Münchener VereinFR2.0 NEC (3), FR2.0 Eurocup (5)
1Natacha Gachnang181987brakhiszpańska F3 (3)
1Sebastian Hohenthal21984MAFIbrytyjska F3 (7)
1Pietro Gandolfi91987brakszwajcarska FR2.0 (26)
1Alex Brundle51990SEN, GACFPA (6)
1Henry Surtees71991BarberFR2.0 UK (12), FR2.0 UK Winter Series (2)
1Jack Clarke111988KSS Design GroupFPA (5), FPA Autumn Trophy (4)
1Nicola De Marco101988i.t.a.s.hiszpańska F3 (4)
1Michaił Aljoszyn151987Red Bull, LukoilWSbR (3)
1Jolyon Palmer31991CommaFPA (3), FPA Autumn Trophy (3)
1Andy Soucek221985Interwetten, L'EquipeGP2 Series (14), SF (18)
1Carlos Iaconelli171987brakGP2 Series (nie sklas.), FM (nie sklas.)
1Germán Sánchez271989brakhiszpańska F3 (1)
1Kazim Vasiliauskas211990Darsenawłoska FR2.0 (21)
1Mirko Bortolotti141990Red Bullwłoska F3 (1)
1Jens Höing201987Societe Generaleniemiecka F3 (17)
1Philipp Eng331990brakniemiecka F3 (11), FBMW (nie sklas.)
1Henri Karjalainen231986Everyman, RakennusFormula Atlantic (24)
1Tom Gladdis241991Marrache & Co.Star Mazda (6)
Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

5
<Dr.DreS>
22.02.2009 09:56
Heh Gladdis tylko 2 lata ode mnie starszy ;)
Andre180
22.02.2009 08:27
Sebastian Hohenthal najstarszy.
renegade
21.02.2009 10:53
Mnie zastanawia tzw. budzet Doornbos, jak na moj nos... hmmm podpisali Go na kilka wyscigow i chlopak liczy na uzyskanie budzetu do konca sezonu przy odpowiednich wynikach. Pod ta teorie mi podchodzi, bo nie podali wogole sponsorow, a i Jego 'negocjacje' trwaly za dlugo. Czekam na Milke.
Maraz
21.02.2009 11:45
Widać w niektórych stanach lub w Kanadzie (nie sprawdzałem dokładnie gdzie, więc piszę w przybliżeniu) nie wolno startować w takich wyścigach przed ukończeniem 18 roku życia.
Filo_M-ce
21.02.2009 11:42
Nie rozumiem. Dlaczego niby Gladdis mógł jeździć w Star Mazda na niektórych torach, a na innych z kolei nie mógł? Co ma do tego wiek?