Testy w Montmelo dzień 2/4: Ferrari wysuwa się na czoło

Nowy bolid Brawn GP nadal nie przestaje zadziwiać - we wtorek Barrichello uzyskał trzeci czas
10.03.0917:18
Marek Roczniak
12477wyświetlenia

Nowy bolid Brawn GP nadal nie przestaje zadziwiać - we wtorek Rubens Barrichello uzyskał trzeci czas dnia na torze Catalunya, tracąc do najszybszego Kimiego Raikkonena (Ferrari F60) niewiele ponad pół sekundy.

Raikkonen był jednak dzisiaj jednym z najmniej aktywnych kierowców, łącznie przejeżdżając zaledwie 55 okrążeń, ponieważ Ferrari natrafiło na problemy z chłodzeniem KERS. W tym momencie Fin przeprowadzał symulację weekendu GP i musiał ją przerwać, nie powracając już na tor do końca dnia. Mniej kółek od niego pokonali tylko kierowcy Toro Rosso, a było to spowodowane problemami z przednim zawieszeniem w STR4.

Przed ich wystąpieniem Sebastien Bourdais przejechał rano zaledwie 14 okrążeń. Niestety zespół nie był w stanie całkowicie rozwiązać problemu bez otrzymania nowych części z fabryki, a więc podjął decyzję o umieszczeniu później w bolidzie Sebastiena Buemiego, aby ten wykonując niepełne okrążenia przyzwyczaił się do systemów i siedzenia w STR4. Szwajcar jeszcze ani razu nie prowadził tego bolidu, podczas gdy Bourdais ma już w nim na swoim koncie trzy dni jazdy (2 na torze Adria i 1 w Montmelo). Buemi zaliczył w sumie sześć okrążeń i nie ustanowił czasu.

Problemów technicznych nie uniknęli dzisiaj także zespoły Brawn GP, Red Bull Racing i Williams. Barrichello zatrzymał się na prostej startowej w okolicy godziny 10:00, czterdzieści minut później usterka związana z elektryką przytrafiła się Markowi Webberowi (P5, +1s), a po przerwie na lunch na torze musiał się także zatrzymać Kazuki Nakajima (P2, +0,6s). Webber i Nakajima przejechali równo po 66 okrążeń, natomiast Barrichello, który nie siedział w bolidzie F1 od zakończenia sezonu 2008, mimo problemów pokonał ponad 110 okrążeń, a więc dla stajni z Brackley był to dość produktywny dzień.

Jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do Raikkonena zmieścił się Jarno Trulli (Toyota TF109), plasując się na czwartej pozycji z dorobkiem 121 okrążeń. Więcej kółek pokonał tylko Nick Heidfeld (BMW Sauber F1.09), który udanie przeprowadził symulację wyścigu bez żadnych problemów, sprawdzając ponadto nową pokrywę silnika z "płetwą". Niemiec kontynuował także trenowanie postojów, a nawet wykonał symulowaną karę stop-and-go. Pod koniec sesji wraz z innymi kierowcami przeprowadzał również próbne starty na głównej prostej. Dla Trullego i Heidfelda był to ostatni dzień testów w tym roku - w pozostałe dwa dni pod Barceloną przygotowania Toyoty i BMW do sezonu 2009 zakończą Timo Glock i Robert Kubica.

Na pozycjach od 7 do 9 uplasowali się ostatni uczestnicy dzisiejszych testów: Adrian Sutil (Force India VJM02), Fernando Alonso (Renault R29) i Heikki Kovalainen (McLaren MP4-24), mieszcząc się poniżej 1,7 sekundy straty do Raikkonena. Dla zespołów tych wtorkowe testy przebiegły bez większych przygód.

•   Dystans pokonany przez kierowców i zespoły w roku 2009

Pogoda
Temperatura powietrza: 11-20°C
Temperatura toru: 13-26°C
Pochmurno rano i mokry tor z początku, słonecznie przez resztę dnia

Źródło: Informacje prasowe zespołów, F1Today.nl, Autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Kimi Raikkonen (-)Ferrari F60551:20,314
2Kazuki Nakajima (-)Williams Toyota FW31661:20,9070,593 0,593
3Rubens Barrichello (-)Brawn Mercedes BGP0011111:20,9660,652 0,059
4Jarno Trulli (-)Toyota TF1091211:21,1820,868 0,216
5Mark Webber (-)Red Bull Renault RB5661:21,3471,033 0,165
6Nick Heidfeld (-)BMW Sauber F1.091271:21,6151,301 0,268
7Adrian Sutil (-)Force India Mercedes VJM02821:21,8341,520 0,219
8Fernando Alonso (-)Renault R291111:21,9371,623 0,103
9Heikki Kovalainen (-)McLaren Mercedes MP4-24881:21,9911,677 0,054
10Sebastien Bourdais (-)Toro Rosso Ferrari STR4141:23,0392,725 1,048
11Sebastien Buemi (-)Toro Rosso Ferrari STR46-

KOMENTARZE

42
NEO86
13.03.2009 01:12
Cieszy mnie bardzo dobra postawa Ferrari. Co do McLarena to myślę że oni kryją się z obecną formą i dopiero w Australii pokażą naprawdę na co ich stać. Pozytywne zaskoczenie to Brawn GP który z dnia na dzień wykręca coraz lepsze czasy.
michal132
11.03.2009 03:43
hamilton crash in botch 3 heheheh
tomask75
11.03.2009 03:32
...... mogli zrezygnować z poprzedniego sezonu, oszczędzając na lokacie w Polbanku na aktualny sezon. I Buttton mógłby sobie zrobić wakacje….
fejsu
11.03.2009 01:43
Button 1:19.229 jak ktos lubi wyciagac jakiekolwiek wnioski z testow...
KryS
11.03.2009 11:19
Wie moze ktos gdzie moglbym ogladac zblizajace sie testy z udzialem kubicy ? Moze jakis SopCast czy inne tego typu gadzety ? pls HELP :D THX :D
lubek888
11.03.2009 10:41
niech teraz juz nik nie mówi ze team Brawn Mercedes jeżdzi na oparach bo dzisiejszy wynik o tym świadczy z dnia na dzien zaskakują i uzyskuja caraz lepsze czasy
noofaq
11.03.2009 07:36
teoria spiskowa dalej zyje :( do moderatorów: można zakazać takich tematów? nerwy tracę przez takie teksty ;)
deeze
11.03.2009 01:54
ksAnderson: tak dla Twojej wiedzy - Ci 'ich' fotografowie nie istnieją. GPUpdate jak niemal każdy inny serwis 'kupuje' sobie każdą fotografię z testów u agencji, które zatrudniają fotografów. GPUpdate samo sobie wybiera, które zdjęcia kupić.
ksAnderson
10.03.2009 10:40
Fotografie na f1.gpupdate.net może i dobre, może i szczegółowe, może i jakość mają dobrą, może ich dużo, ale co z tego skoro nie ma ani jednego zdjęcia f1.09 z płetwą rekina? Żenada, mając takie możliwości nie mieć ani jednego zdjęcia, za to jakoś na RB5 z przedłużoną płetwą trafili, czyli umieją ich fotografowie co nieco dostrzec...
Wwuuu
Seraf
10.03.2009 09:51
Jakie sa limity tesowych km w tym roku?
dmaot malach
10.03.2009 09:10
A ja się obawiam, że możemy mieć sytuację podobną co w przypadku Prosta (zespołu) u schyłku jego działalności. Bolid nie ma prawie w ogóle reklam, a przecież bolid ciągnący się na końcu stawki nie jest zbyt atrakcyjną powierzchnią reklamową, zwłaszcza w obliczu kryzysu światowego. Jak się to skończyło, pamiętamy, liczmy na to, by historia się nie powtórzyła. Może naprawdę Ross jest zbawcą? ;)
buran
10.03.2009 08:26
co do zachwytu i zszokowania niektórych formą Brawn Gp to trochę tego nie rozumiem, przecież ten bolid nie powstał w 5 minut. Honda robiła go od dłuższego czasu. z resztą czy jest to Brawn czy byłaby to Honda, samochód byłby ten sam (wyjątek to silnik) i efekty byłby niemalże takie same. Ktoś powie, iż po samochodach z lat 2007-8 ten tez może być złomem(i tego sie spodziewa), ale taka osoba zapomniała chyba, że te samochody były zaprojektowane przez zwspół pod przewodnictwem Nakamoto, który z F1 miał za mało wspólnego, natomiast BGP 001 jest zaprojektowany przez Rossa Brawna, więc postęp jest niemal pewny.
kazpab
10.03.2009 08:22
noofaq ,PolePosition-dziękuję za współczucie, ciekawe czy gdyby Kubica miał w ubiegłym sezonie problemy z rozgrzaniem opon to team poświęciby mu tyle czasu ile Nickowi. no i oczywiście Hamiltonna tez nikt nie faworyzuje.
Jędruś
10.03.2009 08:21
Ferrari potwierdza bardzo wysoką dyspozycję i bolidu i kierowców. Nakajima nareszcie jakiś pozytywny czas osiągnął :D Baricz fantastycznie zadebiutował w nowym zespole i bolidzie. Pewnie to marketing ale i tak pokazał się z bardzo dobrej strony. Czasy Mclarena zaczynają powoli niepokoić. Albo to jakieś wielkie krycie , albo rzeczywiście mają sporo problemów ( choć napewno nawet jeśli mają spore problemy to i tak będą w tą czy w tamtą obijać się o podia ). Buemi traci bardzo cenne kilometry. Ciekawe czy zdąży właściwie przygotować się do GP Australii.
Menuna
10.03.2009 08:20
Serdecznie dziękuję za odpowiedz, jest tak jak przypuszczałem, kolejny kruczek. Spodziewałem sie że to właśnie coś w stylu jak było z tymi "kołpakami" że niby stanowią ruchomy element, bo koła się zdejmuje. Widać zatem, że zamiast inżyniera lepiej zatrudnić prawnika :D P.S. Ciekawe, czy inni też się na to skusza.
quickmick
10.03.2009 08:13
@Menuna Ja przeczytałem na stronie f1, więc jestem mądrala. Nikt się nie może oburzać na czółki Williamsa, ponieważ nie stanowią one elementu aerodynamicznego "doczepionego" do pokrywy silnika, tylko do tej nakładki, która znajduje się wokół szyi kierowcy - a tego przepisy nie obejmują... więc jest to zgodne. Szczegóły: http://www.formula1.com/news/technical/2009/0/629.html
hagj
10.03.2009 08:11
@Menuna Sam Michael z Williamsa stwierdził niedawno, że ten element jest zgodny z regulaminem, tzn. w tej części bolidu nie jest zabronione użycie takich części. Widocznie tylko oni na to wpadli, albo inni wpadli ale im to rozwiązanie nie spasowało ;)
Menuna
10.03.2009 08:02
Moze mi umknęło, ale czy nie powinno byc tak, że zespoły oburzają się na zastosowane w Williamsie "czółka" ? Może mi się tylko wydaje, ale to coś wystaje :-) Sądzę, że ma to chyba podone działanie jak "rogi" jeszcze w ubiegłym sezonie. Choć może się czepiam, bo Ktoś już wcześniej to wyjaśnił? Czekam na znak zainteresowania.
PolePosition
10.03.2009 07:54
Taaaa.... "oni" specjalnie dają Robertowi gorzej przygotowany samochód i specjalnie dają mu mniej testować... więc po co go zatrudnili? Żeby wywyższyć Nicka? żal takich ludzi jak kazbap - ale podejrzewam że to była podpucha do dyskusji ;P
noofaq
10.03.2009 07:35
kazbap: biedny kubica :( aż mi się żal Ciebie robi..
fejsu
10.03.2009 06:33
to tylko dowod na to, ze kazbap ma racje - dobra mina do zlej gry i smiech przez lzy :)
quickmick
10.03.2009 06:22
@kazpab Tyle razy na tym forum pojawiały się uwagi, że spiskowa wizja dziejów to bzdura, a ty znowu o faworyzowaniu Nicka... Popatrz na zdjęcie nr 39 na stronie f1.com (http://www.formula1.com/gallery/testing/2009/394.html) - widzisz, jaki Robert jest uśmiechnięty? Wcale mu nie jest przykro, że nie jeździł dzisiaj...
czarodziej_f1
10.03.2009 06:17
A Buemi, patrząc na to, co było ostatnio, to chyba strony tabeli pomylił:D
mobi
10.03.2009 06:10
kazpab Wcale że nie, przecież Kubica ostatnio dostał trzy dni testów a Heidfeld tylko dwa więc o jakim faworyzowaniu my tu mówimy. Ponadto Kubica trafiał często na złe warunki do jazdy.
fejsu
10.03.2009 06:10
do kazpab: to dokladnie jak dziennik BILD , moze cos jest na rzeczy :)
Volk
10.03.2009 06:09
Jeżeli uważasz, że BMW potrafi sterować pogodą to gratuluję.
kazpab
10.03.2009 06:05
ciekawe ile okrążeń przez kolejne dwa dni przejedzie Kubica , ,,boski" nIck przejechał 96 + 127 okrążeń , mam wrażenie ,że Heidfeld jest faworyzowany po raz kolejny!!!!!!!!!!!!czy nie macie takiego samego zdania?
noofaq
10.03.2009 05:57
bmw ma podobną podłogę do mclarena? http://images.gpupdate.net/large/119561.jpg
fejsu
10.03.2009 05:12
no to sobie red bull pletwe strzelil :) , jak to ladnie ktos napisal - najwyzsza pora na macki osmiornicy !
fernandof1
10.03.2009 05:10
ciekawe co tam u reno piqet lepszy niż ferdek ale to testy może będzie tak jak z bmw w tamtym roku ale williams z przodu i rubens :D
adamo342
10.03.2009 05:09
brwn gp może być czarnym koniem przyszłego sezonu
Anderis
10.03.2009 05:07
Nakajima wreszcie ładny czas. Już się martwiłem, że coś nie tak z Williamsem.
alhan
10.03.2009 05:06
A ja mam pytanie jak w dobie obecnych przepisów można dalej stosować tą okropną płetwę? Jak można usunąć wszystkie zbędne elementy aerodynamiczne oprócz tego najbardziej szpetnego :/
prz20
10.03.2009 05:06
zobaczymy co kubica pokaze jutro
czarodziej_f1
10.03.2009 04:50
Hindus
10.03.2009 04:49
ma ktos linka do zdjecia pletwy Bmw??
biela
10.03.2009 04:48
a to ci dopiero płetwa oO http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=119486&catID=4008
czarodziej_f1
10.03.2009 04:35
No i stało się... BMW z płetwą rekina:D
Statek
10.03.2009 04:34
Ferrari najszybsze i to cieszy mimo najmniejszej ilości okrążeń tylko 55 ,ale widocznie nie było potrzeby aby więcej jeździć.Mclaren zadziwia bardzo słabą formą.
radzio_z
10.03.2009 04:25
Powiem szczerze że w kontekście wszystkich zawirowań i ilości dotychczasowych testów Brawn Mercedes (Honda) mnie zadziwia. Byłem przekonany że będą cienowiać w tym sezonie nawet za Force India. McLaren też mnie zadziwia w nieco inny sposób. Choć nie ma co wyciągac zbyt dalekich wniosków. Pamiętam że jak rok temu oglądałem wyniki testów też nastawiałem się na niezwykle wyrównany sezon, a jak było każdy widział. Force India jak punktu nie zdobył tak nie zdobył, Honda zdobywała z nie za często, a Ferrari i McLaren kładli wszystkich innych na łopatki w prawie każdym wyścigu.
michal5
10.03.2009 04:22
Brawo Ferrari i Brawn GP