GP Hiszpanii: wypowiedzi po piątkowych treningach (10)
Williams, Renault, Brawn, Red Bull, Toro Rosso, Ferrari, Force India, McLaren, BMW, Toyota
08.05.0916:56
9570wyświetlenia
AT&T Williams
Nico Rosberg (P6/P1):
Dzisiaj jeździliśmy po raz pierwszy z nowymi częściami aerodynamicznymi i wszystkie wydawały się pracować jak należy. Dają nam kilka dodatkowych dziesiątych części sekundy na okrążeniu, a więc zdecydowanie wykonaliśmy postęp. Wszystkie zespoły przywiozły jednak tutaj nowe rozwiązania, więc zobaczymy, jak sprawy ułożą się w kwalifikacjach. Sprawdzaliśmy dzisiaj także opony. Nie jest jeszcze oczywiste, który kierunek będzie najlepszy, tak więc strategia będzie bardzo ważna i będzie miała znaczący wpływ na wyścig.
Kazuki Nakajima (P5/P2):
Mieliśmy dość dobry dzień i wygląda na to, że wszystkie usprawnienia pracują dobrze. Dość trudno było mi znaleźć przyczepność na twardszych oponach i jak dla mnie te bardziej miękkie mają zdecydowaną przewagę. Teraz musimy skupić naszą uwagę na dobrym zakwalifikowaniu się jutro.
(Maraz)
_
ING Renault F1 Team
Fernando Alonso (P17/P3):
Sesje treningowe były bardzo interesujące, ponieważ sprawdzaliśmy kilka nowych części, które zamontowaliśmy do samochodu na ten weekend. W pierwszej sesji mieliśmy problemy z przyczepnością, ale znaleźliśmy przyczynę tego i w drugiej było już dużo lepiej. Oczywiście to tylko treningi, więc tak naprawdę niewiele jeszcze wiadomo, ale jestem przekonany, że stać nas na dobre kwalifikacje. Cel na niedzielę pozostaje taki sam: zdobyć jak najwięcej punktów.
Nelson Piquet (P7/P8):
To był typowy piątek. Zaczęliśmy od sprawdzania ustawień i zachowania opon. Nadal nie jestem zadowolony z ustawień bolidu, więc jutro rano będziemy jeszcze ciężko pracować, abyśmy mogli powalczyć o Q3 w kwalifikacjach.
(Patryk Pokwicki)
_
Brawn GP Formula One Team
Rubens Barrichello (P10/P4):
To był dla nas dobry pierwszy dzień, w którym koncentrowaliśmy się na naszym nowym pakiecie aerodynamicznym. Dzisiaj rano jeździłem z dotychczasowym pakietem, aby otrzymać bazowe dane przez założeniem nowych części. Moje wstępne odczucia są pozytywne i samochód prowadzi się dobrze oraz jest nieźle zbalansowany. Wykonaliśmy dość konserwatywny program i zebraliśmy trochę cennych danych, które będziemy analizować w nocy.
Jenson Button (P1/P6):
Balans mojego samochodu nie był dziś najlepszy z naszym nowym pakietem aerodynamicznym. Zmagaliśmy się ze słabą przyczepnością, co było nieco frustrujące, ale sądzimy, że znaleźliśmy już przyczynę tego stanu. Dobrą rzeczą jest to, że Rubens zebrał dzisiaj trochę dobrych danych, które sprawdzimy w nocy i myślę, że będziemy mieli jutro bardziej pozytywny dzień.
(Patryk Pokwicki)
_
Red Bull Racing
Mark Webber (P12/P5):
Kolejny emocjonujący piątek, co? Ha ha. Oczywiście, wszyscy znają ten tor bardzo dobrze, więc zawsze będzie tu ciasno. Mieliśmy całkiem dobrą drugą sesję treningową. Pierwsza nie była tak świetna, lecz ta popołudniowa była znacznie lepsza, jako że czułem się dużo lepiej za kierownicą. Mieliśmy mały problem podczas ostatniego przejazdu, ale wiemy, na czym on polegał. Chłopaki wykonali dziś świetną robotę i mamy porządną ilość informacji do przeanalizowania przed jutrzejszym dniem, więc myślę, że jesteśmy w dobrej pozycji.
Sebastian Vettel (P13/P7):
Całkiem normalny piątek, poza tym, że w pewnym momencie mieliśmy problem z radiem i myślałem, że mówią do mnie hiszpańscy kierowcy taksówek! Poza tym był to zwyczajny piątek. Wykonaliśmy wiele okrążeń i przetestowaliśmy kilka nowych części, o których - jak mi się wydaje - mamy już wyrobioną opinię, jednak aby mieć pewność przed jutrzejszym dniem, przeanalizujemy wszystkie informacje w porównaniu do naszej konkurencji. Jestem pewien, że są obszary, w których możemy poprawić nasz bolid, więc musimy ciężko pracować i powrócić jutro z jeszcze lepszą formą.
(Igor Szmidt)
_
Scuderia Toro Rosso
Sebastien Buemi (P18/P9):
Podczas porannej sesji mieliśmy pierwszą okazję do przetestowania nowych komponentów aerodynamicznych przygotowanych na ten weekend. Trudno powiedzieć, jak bardzo są one efektywne, ponieważ podczas porannej sesji tor nie był dobrze nagumowany i nie wiadomo, z jakim obciążeniem paliwa i na jakich oponach jeżdżą inni kierowcy. Ogólne odczucia są jednak pozytywne i zmierzamy we właściwym kierunku. Po południu miałem problem z tylnymi hamulcami, który pojawił się już na samym początku sesji, co oznaczało stratę czasu na torze, zanim znów mogłem powrócić do jazdy. To nienajlepszy sposób na rozpoczęcie weekendu, ale będziemy musieli się z tym uporać. Będziemy równie skrupulatnie przeglądać dane Bourdaisa z drugiej sesji, jak i moje w celu poprawienia się przed jutrzejszym dniem, podczas którego mam nadzieję na dogonienie reszty. Bolid w nowej konfiguracji ma zdecydowanie większy potencjał, lecz myślę, że wyciągnięcie z niego maksimum możliwości zajmie nam dłużej, niż jeden weekend.
Sebastien Bourdais (P15/P11):
Mamy tutaj nowy pakiet, który powinien dać nam lepszy potencjał podczas wyścigu. Niestety, kilka problemów oznaczało brak możliwości wykorzystania całego dzisiejszego dnia. Mimo to udało się nam wykonać 60 okrążeń, po 30 w każdej sesji, więc zebraliśmy wiele informacji. Mamy nadzieję, że uda nam się znaleźć dobre ustawienia bolidu na jutrzejsze kwalifikacje i niedzielny wyścig.
(Igor Szmidt)
_
Scuderia Ferrari Marlboro
Kimi Raikkonen (P11/P10):
Zdecydowanie wykonaliśmy krok naprzód pod względem osiągów samochodu: można poczuć większy poziom docisku aerodynamicznego i to jest coś, czego potrzebowaliśmy. Z pewnością to dopiero piątek i zawsze trudno jest wyciągnąć jednoznaczne wnioski, ale ogólne uczucie jest takie, że zmniejszyliśmy naszą stratę do czołówki. Tutaj, podobnie jak podczas ostatniego wyścigu w Bahrajnie twardsze opony sprawiają pewne problemy, podczas gdy na tych bardziej miękkich spisujemy się dość dobrze. Jutro rano popracujemy nad kwalifikacjami, jako że dzisiaj skupialiśmy się na wyścigu. Koniec końców jestem zadowolony z tego, jak potoczyły się dzisiaj sprawy.
Felipe Massa (P9/P15):
Wykonaliśmy dobrą pracę w ostatnich tygodniach i samochód uległ poprawie, ale oczywiście inni nie stali z rękami w kieszeniach. Jutro przekonamy się, czy zdołaliśmy się przesunąć w stawce, ponieważ dzisiejszą klasyfikację trudno jest zinterpretować i spodziewam się, że nie pokazuje ona rzeczywistego rozkładu sił. Pracowaliśmy dzisiaj z myślą o wyścigu. Na moim ostatnim przejeździe trafiłem na tłok na torze i to kosztowało mnie trochę czasu, ale liczyć będą się jutrzejsze osiągi. Zrobię wszystko co w mojej mocy, aby dojść do ostatniej części kwalifikacji, a potem będę liczył na dobrą pozycję startową.
(Maraz)
_
Force India Formula One Team
Giancarlo Fisichella (P16/P12):
Dobrze jest móc jechać z regulowanym przednim skrzydłem. Z mojego punktu widzenia powoduje to, że niektóre rzeczy są łatwiejsze. Nadal zmagamy się z małą podsterownością w wolnych zakrętach i musimy poprawić przyczepność na wyjściu z nich. Przeszliśmy dzisiaj przez zaplanowany program i mogliśmy wykonać dużo okrążeń. Myślę, że wykonaliśmy dobrą robotę, wprowadzając nowe rozwiązania, ale naszym celem nadal jest po prostu ukończenie wyścigu, by zobaczyć, gdzie się na koniec znajdziemy.
Adrian Sutil (P20/-):
Niestety po południu nie mogliśmy przejechać żadnego okrążenia, ponieważ był problem ze zbiornikiem paliwa i nie mogliśmy dokonać jego wymiany odpowiednio szybko. W każdym razie posiadamy dane na dalszą część weekendu jeszcze z czasu zimowych testów, więc nie sądzę, abyśmy jutro mieli problemy. Pierwszy trening przebiegł dobrze. Testowaliśmy opony dostępne na ten weekend. Mieliśmy trochę problemów z bardziej miękką mieszanką i nie byłem zadowolony z uzyskanego czasu na końcu, ale Giancarlo wykonał dużo okrążeń, więc wiemy, w jakim kierunku podążyć.
(Spider)
_
Vodafone McLaren Mercedes
Lewis Hamilton (P14/P13):
Jesteśmy jeszcze daleko od innych i nie odczułem na razie żadnej poprawy. Myślę, że ciężko będzie się nam dostać do Q3. Pracujemy mocno, ale poprawki wprowadzone tutaj do bolidu nie dają oczekiwanych rezultatów. Tracimy dużo czasu w trzecim oraz dziewiątym zakręcie, ponieważ nie mamy takiej prędkości w szybkich łukach, jak inne zespoły. Na pewno nie poddamy się jednak bez walki.
Heikki Kovalainen (P19/P14):
W pierwszej sesji mieliśmy problemy ze skrzynią biegów, które były spowodowane problemem z hydrauliką. Na szczęście zespół uporał się z problemem tuż po rozpoczęciu drugiej sesji treningowej, więc nie straciliśmy zbyt dużo czasu. Jestem naprawdę zadowolony z dokonanego postępu. Nowe części wydają się najwyraźniej dobrze pracować: myślę, że poprawiliśmy nasz pakiet techniczny od Bahrajnu, ale na realną ocenę naszych możliwości musimy poczekać do kwalifikacji.
(Patryk Pokwicki)
_
BMW Sauber F1 Team
Robert Kubica (P3/P16):
Dzisiejszy piątek był wyjątkowy, ponieważ mieliśmy wiele nowych części aerodynamicznych do samochodu. Dość dużo czasu poświęciliśmy na pracę nad ustawieniami i wypróbowaliśmy różne rzeczy. Teraz musimy przeanalizować dane, abyśmy mogli jak najpełniej wykorzystać potencjał samochodu. Ponadto, jak to zwykle bywa w piątek, porównywaliśmy obydwie mieszanki opon, ale bardzo szybko stało się jasne, która specyfikacja zapewnia lepsze osiągi.
Nick Heidfeld (P4/P17):
Niestety straciłem dziś rano trochę czasu ze względu na kilka problemów podczas pierwszej sesji treningowej. Dopiero pod koniec byłem w stanie popracować jak należy nad moim programem. Szkoda, ponieważ przy tak nowym pakiecie, a w moim przypadku dodatkowo przy jeździe po raz pierwszy bez KERS, czas na torze jest bardzo ważny. Biorąc pod uwagę małą liczbę kilometrów przejechanych rano, wykonaliśmy dość duży postęp, przygotowując samochód do drugiej sesji i myślę, że jest jeszcze miejsce na poprawę.
(Maraz)
_
Panasonic Toyota Racing
Timo Glock (P8/P18):
Szczerze mówiąc nie był to najlepszy dzień dla mnie. Miałem kłopoty z oponami podczas obu sesji treningowych i trudno nam było zrozumieć, gdzie tkwił problem. Musimy wszystko przeanalizować i ciężko pracować, aby poprawić się na kwalifikacje. Nie jestem zadowolony z dzisiaj, ale nie poddaję się i dołożymy wszelkich starań, żeby znaleźć wyjście z tej sytuacji.
Jarno Trulli (P2/P19):
Jak zwykle w piątek sprawdzaliśmy opony oraz ustawienia samochodu, aby przygotować się do jutrzejszych kwalifikacji. Wiemy również, jaką strategię opon dobrać. Testowanie ogumienia poszło nam bardzo dobrze, ale musimy wszystko przeanalizować, zanim podejmiemy jakieś decyzje. Samochód nie jest znakomity, ponieważ, musimy popracować jeszcze trochę nad balansem, ale jestem zadowolony z naszego tempa. Myślę, że warunki w kwalifikacjach będą nieco inne, więc nie martwię się dzisiejszymi wynikami. Musimy poczekać i zobaczyć, co będzie jutro rano.
(Patryk Pokwicki)
KOMENTARZE