GP Hiszpanii: wypowiedzi po piątkowych treningach (10)

Williams, Renault, Brawn, Red Bull, Toro Rosso, Ferrari, Force India, McLaren, BMW, Toyota
08.05.0916:56
Redakcja
9570wyświetlenia

AT&T Williams

Nico Rosberg (P6/P1): Dzisiaj jeździliśmy po raz pierwszy z nowymi częściami aerodynamicznymi i wszystkie wydawały się pracować jak należy. Dają nam kilka dodatkowych dziesiątych części sekundy na okrążeniu, a więc zdecydowanie wykonaliśmy postęp. Wszystkie zespoły przywiozły jednak tutaj nowe rozwiązania, więc zobaczymy, jak sprawy ułożą się w kwalifikacjach. Sprawdzaliśmy dzisiaj także opony. Nie jest jeszcze oczywiste, który kierunek będzie najlepszy, tak więc strategia będzie bardzo ważna i będzie miała znaczący wpływ na wyścig.

Kazuki Nakajima (P5/P2): Mieliśmy dość dobry dzień i wygląda na to, że wszystkie usprawnienia pracują dobrze. Dość trudno było mi znaleźć przyczepność na twardszych oponach i jak dla mnie te bardziej miękkie mają zdecydowaną przewagę. Teraz musimy skupić naszą uwagę na dobrym zakwalifikowaniu się jutro.

(Maraz)
_

ING Renault F1 Team

Fernando Alonso (P17/P3): Sesje treningowe były bardzo interesujące, ponieważ sprawdzaliśmy kilka nowych części, które zamontowaliśmy do samochodu na ten weekend. W pierwszej sesji mieliśmy problemy z przyczepnością, ale znaleźliśmy przyczynę tego i w drugiej było już dużo lepiej. Oczywiście to tylko treningi, więc tak naprawdę niewiele jeszcze wiadomo, ale jestem przekonany, że stać nas na dobre kwalifikacje. Cel na niedzielę pozostaje taki sam: zdobyć jak najwięcej punktów.

Nelson Piquet (P7/P8): To był typowy piątek. Zaczęliśmy od sprawdzania ustawień i zachowania opon. Nadal nie jestem zadowolony z ustawień bolidu, więc jutro rano będziemy jeszcze ciężko pracować, abyśmy mogli powalczyć o Q3 w kwalifikacjach.

(Patryk Pokwicki)
_

Brawn GP Formula One Team

Rubens Barrichello (P10/P4): To był dla nas dobry pierwszy dzień, w którym koncentrowaliśmy się na naszym nowym pakiecie aerodynamicznym. Dzisiaj rano jeździłem z dotychczasowym pakietem, aby otrzymać bazowe dane przez założeniem nowych części. Moje wstępne odczucia są pozytywne i samochód prowadzi się dobrze oraz jest nieźle zbalansowany. Wykonaliśmy dość konserwatywny program i zebraliśmy trochę cennych danych, które będziemy analizować w nocy.

Jenson Button (P1/P6): Balans mojego samochodu nie był dziś najlepszy z naszym nowym pakietem aerodynamicznym. Zmagaliśmy się ze słabą przyczepnością, co było nieco frustrujące, ale sądzimy, że znaleźliśmy już przyczynę tego stanu. Dobrą rzeczą jest to, że Rubens zebrał dzisiaj trochę dobrych danych, które sprawdzimy w nocy i myślę, że będziemy mieli jutro bardziej pozytywny dzień.

(Patryk Pokwicki)
_

Red Bull Racing

Mark Webber (P12/P5): Kolejny emocjonujący piątek, co? Ha ha. Oczywiście, wszyscy znają ten tor bardzo dobrze, więc zawsze będzie tu ciasno. Mieliśmy całkiem dobrą drugą sesję treningową. Pierwsza nie była tak świetna, lecz ta popołudniowa była znacznie lepsza, jako że czułem się dużo lepiej za kierownicą. Mieliśmy mały problem podczas ostatniego przejazdu, ale wiemy, na czym on polegał. Chłopaki wykonali dziś świetną robotę i mamy porządną ilość informacji do przeanalizowania przed jutrzejszym dniem, więc myślę, że jesteśmy w dobrej pozycji.

Sebastian Vettel (P13/P7): Całkiem normalny piątek, poza tym, że w pewnym momencie mieliśmy problem z radiem i myślałem, że mówią do mnie hiszpańscy kierowcy taksówek! Poza tym był to zwyczajny piątek. Wykonaliśmy wiele okrążeń i przetestowaliśmy kilka nowych części, o których - jak mi się wydaje - mamy już wyrobioną opinię, jednak aby mieć pewność przed jutrzejszym dniem, przeanalizujemy wszystkie informacje w porównaniu do naszej konkurencji. Jestem pewien, że są obszary, w których możemy poprawić nasz bolid, więc musimy ciężko pracować i powrócić jutro z jeszcze lepszą formą.

(Igor Szmidt)
_

Scuderia Toro Rosso

Sebastien Buemi (P18/P9): Podczas porannej sesji mieliśmy pierwszą okazję do przetestowania nowych komponentów aerodynamicznych przygotowanych na ten weekend. Trudno powiedzieć, jak bardzo są one efektywne, ponieważ podczas porannej sesji tor nie był dobrze nagumowany i nie wiadomo, z jakim obciążeniem paliwa i na jakich oponach jeżdżą inni kierowcy. Ogólne odczucia są jednak pozytywne i zmierzamy we właściwym kierunku. Po południu miałem problem z tylnymi hamulcami, który pojawił się już na samym początku sesji, co oznaczało stratę czasu na torze, zanim znów mogłem powrócić do jazdy. To nienajlepszy sposób na rozpoczęcie weekendu, ale będziemy musieli się z tym uporać. Będziemy równie skrupulatnie przeglądać dane Bourdaisa z drugiej sesji, jak i moje w celu poprawienia się przed jutrzejszym dniem, podczas którego mam nadzieję na dogonienie reszty. Bolid w nowej konfiguracji ma zdecydowanie większy potencjał, lecz myślę, że wyciągnięcie z niego maksimum możliwości zajmie nam dłużej, niż jeden weekend.

Sebastien Bourdais (P15/P11): Mamy tutaj nowy pakiet, który powinien dać nam lepszy potencjał podczas wyścigu. Niestety, kilka problemów oznaczało brak możliwości wykorzystania całego dzisiejszego dnia. Mimo to udało się nam wykonać 60 okrążeń, po 30 w każdej sesji, więc zebraliśmy wiele informacji. Mamy nadzieję, że uda nam się znaleźć dobre ustawienia bolidu na jutrzejsze kwalifikacje i niedzielny wyścig.

(Igor Szmidt)
_

Scuderia Ferrari Marlboro

Kimi Raikkonen (P11/P10): Zdecydowanie wykonaliśmy krok naprzód pod względem osiągów samochodu: można poczuć większy poziom docisku aerodynamicznego i to jest coś, czego potrzebowaliśmy. Z pewnością to dopiero piątek i zawsze trudno jest wyciągnąć jednoznaczne wnioski, ale ogólne uczucie jest takie, że zmniejszyliśmy naszą stratę do czołówki. Tutaj, podobnie jak podczas ostatniego wyścigu w Bahrajnie twardsze opony sprawiają pewne problemy, podczas gdy na tych bardziej miękkich spisujemy się dość dobrze. Jutro rano popracujemy nad kwalifikacjami, jako że dzisiaj skupialiśmy się na wyścigu. Koniec końców jestem zadowolony z tego, jak potoczyły się dzisiaj sprawy.

Felipe Massa (P9/P15): Wykonaliśmy dobrą pracę w ostatnich tygodniach i samochód uległ poprawie, ale oczywiście inni nie stali z rękami w kieszeniach. Jutro przekonamy się, czy zdołaliśmy się przesunąć w stawce, ponieważ dzisiejszą klasyfikację trudno jest zinterpretować i spodziewam się, że nie pokazuje ona rzeczywistego rozkładu sił. Pracowaliśmy dzisiaj z myślą o wyścigu. Na moim ostatnim przejeździe trafiłem na tłok na torze i to kosztowało mnie trochę czasu, ale liczyć będą się jutrzejsze osiągi. Zrobię wszystko co w mojej mocy, aby dojść do ostatniej części kwalifikacji, a potem będę liczył na dobrą pozycję startową.

(Maraz)
_

Force India Formula One Team

Giancarlo Fisichella (P16/P12): Dobrze jest móc jechać z regulowanym przednim skrzydłem. Z mojego punktu widzenia powoduje to, że niektóre rzeczy są łatwiejsze. Nadal zmagamy się z małą podsterownością w wolnych zakrętach i musimy poprawić przyczepność na wyjściu z nich. Przeszliśmy dzisiaj przez zaplanowany program i mogliśmy wykonać dużo okrążeń. Myślę, że wykonaliśmy dobrą robotę, wprowadzając nowe rozwiązania, ale naszym celem nadal jest po prostu ukończenie wyścigu, by zobaczyć, gdzie się na koniec znajdziemy.

Adrian Sutil (P20/-): Niestety po południu nie mogliśmy przejechać żadnego okrążenia, ponieważ był problem ze zbiornikiem paliwa i nie mogliśmy dokonać jego wymiany odpowiednio szybko. W każdym razie posiadamy dane na dalszą część weekendu jeszcze z czasu zimowych testów, więc nie sądzę, abyśmy jutro mieli problemy. Pierwszy trening przebiegł dobrze. Testowaliśmy opony dostępne na ten weekend. Mieliśmy trochę problemów z bardziej miękką mieszanką i nie byłem zadowolony z uzyskanego czasu na końcu, ale Giancarlo wykonał dużo okrążeń, więc wiemy, w jakim kierunku podążyć.

(Spider)
_

Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton (P14/P13): Jesteśmy jeszcze daleko od innych i nie odczułem na razie żadnej poprawy. Myślę, że ciężko będzie się nam dostać do Q3. Pracujemy mocno, ale poprawki wprowadzone tutaj do bolidu nie dają oczekiwanych rezultatów. Tracimy dużo czasu w trzecim oraz dziewiątym zakręcie, ponieważ nie mamy takiej prędkości w szybkich łukach, jak inne zespoły. Na pewno nie poddamy się jednak bez walki.

Heikki Kovalainen (P19/P14): W pierwszej sesji mieliśmy problemy ze skrzynią biegów, które były spowodowane problemem z hydrauliką. Na szczęście zespół uporał się z problemem tuż po rozpoczęciu drugiej sesji treningowej, więc nie straciliśmy zbyt dużo czasu. Jestem naprawdę zadowolony z dokonanego postępu. Nowe części wydają się najwyraźniej dobrze pracować: myślę, że poprawiliśmy nasz pakiet techniczny od Bahrajnu, ale na realną ocenę naszych możliwości musimy poczekać do kwalifikacji.

(Patryk Pokwicki)
_

BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica (P3/P16): Dzisiejszy piątek był wyjątkowy, ponieważ mieliśmy wiele nowych części aerodynamicznych do samochodu. Dość dużo czasu poświęciliśmy na pracę nad ustawieniami i wypróbowaliśmy różne rzeczy. Teraz musimy przeanalizować dane, abyśmy mogli jak najpełniej wykorzystać potencjał samochodu. Ponadto, jak to zwykle bywa w piątek, porównywaliśmy obydwie mieszanki opon, ale bardzo szybko stało się jasne, która specyfikacja zapewnia lepsze osiągi.

Nick Heidfeld (P4/P17): Niestety straciłem dziś rano trochę czasu ze względu na kilka problemów podczas pierwszej sesji treningowej. Dopiero pod koniec byłem w stanie popracować jak należy nad moim programem. Szkoda, ponieważ przy tak nowym pakiecie, a w moim przypadku dodatkowo przy jeździe po raz pierwszy bez KERS, czas na torze jest bardzo ważny. Biorąc pod uwagę małą liczbę kilometrów przejechanych rano, wykonaliśmy dość duży postęp, przygotowując samochód do drugiej sesji i myślę, że jest jeszcze miejsce na poprawę.

(Maraz)
_

Panasonic Toyota Racing

Timo Glock (P8/P18): Szczerze mówiąc nie był to najlepszy dzień dla mnie. Miałem kłopoty z oponami podczas obu sesji treningowych i trudno nam było zrozumieć, gdzie tkwił problem. Musimy wszystko przeanalizować i ciężko pracować, aby poprawić się na kwalifikacje. Nie jestem zadowolony z dzisiaj, ale nie poddaję się i dołożymy wszelkich starań, żeby znaleźć wyjście z tej sytuacji.

Jarno Trulli (P2/P19): Jak zwykle w piątek sprawdzaliśmy opony oraz ustawienia samochodu, aby przygotować się do jutrzejszych kwalifikacji. Wiemy również, jaką strategię opon dobrać. Testowanie ogumienia poszło nam bardzo dobrze, ale musimy wszystko przeanalizować, zanim podejmiemy jakieś decyzje. Samochód nie jest znakomity, ponieważ, musimy popracować jeszcze trochę nad balansem, ale jestem zadowolony z naszego tempa. Myślę, że warunki w kwalifikacjach będą nieco inne, więc nie martwię się dzisiejszymi wynikami. Musimy poczekać i zobaczyć, co będzie jutro rano.

(Patryk Pokwicki)

KOMENTARZE

17
scanner
08.05.2009 08:17
Ostatnio bardziej mnie zaczynają interesować Wasze wierszowanki, niż same newsy... :)
MD
08.05.2009 08:06
Hamilton z Kovalainenem coś się nie dogadali
akkim
08.05.2009 07:34
Może Ci, którzy w english czytują, wiedzą czy "grzejnik " oprotestują ?
zawias
08.05.2009 07:23
@Huckleberry - mnie też skojarzyło się to z dyfuzorem. A jak założą dolny podwójny to BMW będzie miało już dwa!
Huckleberry
08.05.2009 07:04
Wygląda na to, że ten grzejnik zamiast tylnego skrzydła BMW jednak daje więcej docisku. Mam wrażenie, że BMW wykombinowało coś w rodzaju podwójnego dyfuzora tylko na wierzchu skrzydła. Dobrze mi się wydaje? „Całkiem normalny piątek, poza tym, że w pewnym momencie mieliśmy problem z radiem i myślałem, że mówią do mnie hiszpańscy kierowcy taksówek! " - nie nie Sebastian, to był tylko Alonso w swoim bolidzie ;)
Berlesi27
08.05.2009 07:01
Pierwszy raz czytam że któryś kierowca chwali regulowane przednie skrzydło.
MARIO F1
08.05.2009 06:20
Umówmy sie jest obiecujaco ,mysle ze BMW wjedzie do Q3.{;)
olexy
08.05.2009 05:35
Nie zamieniliście czasem wypowiedzi Barrichello z wypowiedzią Buttona? :D
akkim
08.05.2009 05:31
Człowiek na chwilę ze strony znika, A już nastają mi „quickmicka”. Wszak jest wyznawcą też moich racji, do tego czytam - Gość z edukacji. Druga zaś beczka to wypowiedzi, mam propozycję, dla nas gawiedzi. Zadam Wam teraz jedno zadanie, - Każdy przeczyta ostatnie zdanie z tekstów, przez Mistrza tam zamieszczonych, czytam i myślę „ mózg mam zmrożony ?” Każdy zostawia sobie bezpiecznik, „to, co powyżej możecie skreślić”. - Gdyby na przykład coś nam nie wyszło, i z obiecanek tłumaczyć przyszło, wszak mówiliśmy, że wiedzę mamy, a co do reszty, to się staramy.
Kamikadze2000
08.05.2009 04:58
Jutro w kwalifikacjach oczekuje walki Brawn GP, Toyoty i Red Bulla. Za nimi prawdopodobnie będzie Williams, chociaż życzę im upragnionego przeniesienia wyników treningowych na qual. Mam nadzieje, że BMW Sauber będzie co najmniej blisko Q3.
quickmick
08.05.2009 03:35
Dziwię się, że Robert też nie rymuje... Brzmiałoby to mniej więcej tak: „Dzisiejszy piątek był wyjątkowy, gdyż części wiele mieliśmy nowych. Sporo ustawień, testów i prób, mówił Antonio "Zrób Robert, zrób!". Teraz musimy analizować, by jutro w kwalu znaleźć sposoba, by z przodu stawki być tak, jak kiedyś, a nie w ogonie, jak jakieś biedy... Wiem też, że gumy miękkie założę bo w nich najlepiej jeżdżę po torze..."
Speedster
08.05.2009 03:33
michal132 - jezeli chodzi ci o stint Kubicy pomiędzy 19 a 30 okrążeniem - to jechał tylko 11 okrążeń, czasy były równe, czyli tempo ma stabilne, ale wolniejsze od RBR, Wiliamsa i renówki Alonso o 0,5 - 0,7 sekundy
ari2k5
08.05.2009 03:28
Webber dostał karę za przekroczenie szybkości w Pit Lane :) Gdzie mu tak śpieszno było?
Xerkses
08.05.2009 03:24
"myślałem, że mówią do mnie hiszpańscy kierowcy taksówek!" ach to poczucie humoru Vettela co do treningów niczego wielkiego się nie spodziewałem, jak zwykle w piątki BMW robiło długie przejazdy
Pokwa
08.05.2009 03:20
michal132 FIA nie kłamie ;)
michal132
08.05.2009 03:18
wilkxt ja ogladalem trening i kubica wyjechal na tor i hechal przez 15 okr na twardych i zrobil swuj najlepszu czas a potem krecil 1:23: 400 wiec troche pszesadziles
wilkxt
08.05.2009 03:09
obserwujac czasy z kozdego okrazenia 2 sesji mozna wywnioskowac ze RedBull jest w najpepszej formie, mieli z rzedu po 8 okrazen z szasem na poziomie 1.22.9, kubica zrobil 10 okrazen z z rowna forma na poziomie 1.23.7, czyli prawie o sekunde gorzej dla zainteresowanych czasami http://www.fia.com/enGB/mediacentre/f1_media/Documents/esp09_session2_times.pdf