FIA wycofuje się ze zmiany sposobu wyłaniania mistrza w 2010

Zapis mówiący o przyznawaniu tytułu kierowcy z największą liczbą zwycięstw został usunięty
08.05.0917:23
Marek Roczniak
3586wyświetlenia

Sporo zamieszania jest z regulaminem sportowym Formuły 1 na sezon 2010, bowiem znajdujący się w jego pierwotnej wersji zapis mówiący o przyznawaniu tytułu mistrza świata kierowcy z największą liczbą zwycięstw został teraz usunięty i wygląda na to, że będzie nadal obowiązywał dotychczasowy system.

Nie wiadomo, co dokładnie było powodem umieszczenia kontrowersyjnego zapisu, a następnie usunięcia go. Być może była to zwykła pomyłka ze strony FIA, która oparła się na niewłaściwej wersji tegorocznego regulaminu sportowego, jako że zmiana sposobu wyłaniania mistrza miała nastąpić w tym roku, ale zrezygnowano z tego po protestach Stowarzyszenia Zespołów Formuły Jeden (FOTA).

Jak by nie było, według aktualnej wersji regulaminu sportowego F1 w sezonie 2010 mistrzem nadal będzie kierowca, który zgromadzi największą liczbę punktów na swoim koncie. Nie wykluczone jednak, że FIA i FOTA porozumieją się np. w sprawie zmiany skali punktowej. Obecna to 10-8-6-5-4-3-2-1, a FOTA proponowała przed tym sezonem zmianę na 12-9-7-5-4-3-2-1.

Źródło: FIA.com

KOMENTARZE

15
Fireball
09.05.2009 11:47
Nagła zmiana decyzji? Czy to może miec coś wspólnego ze śmiercią syna Maxa Mosleya...?
noofaq
08.05.2009 09:58
25-20-18-17-16-... 20 miejsc punktowanych ...
hakunamatata
08.05.2009 09:03
czytam i myślę, myślę i czytam ponownie - niestety chodzi tu tylko o KASĘ niestety jak i w polityce :( przykre to ale cierpią na tym tylko i wyłącznie fani - a mnie już nie bawi oglądanie czegoś co nie sprawia mi tyle satysfakcji co dawniej - mieszają ja baca w zalewajce a tak na prawdę to chyba sami nie wiedzą czego chcą PRZYKRE ... :(
Banditto
08.05.2009 08:41
noofaq, czemu nie, ale tylko przy zachowaniu 10 punktów za 1 miejsce, czyli pozostałe miejsca punktowane byłby ułamkami, bo 20-parę punktów za pierwsze miejsce to stanowczo za dużo.
noofaq
08.05.2009 08:31
jak dla mnie punkty powinny byc dla wsszystkich sklasyfikowanych... byłaby walka o 10 czy 15 miejsce czasami.. a teraz przeważnie wszyscy jadą żeby dojechać.. i czasem wycofują sie żeby silnik oszczędzać..
Jędruś
08.05.2009 07:40
FIA zmądrzała , szkoda , że tak późno niestety, dziś gadają ,,niech będzie '' a jutro pieprzą bzdety, tacy są już niestety nasi leśni dziadkowie, co jednemu z nich raz zaświta w głowie, temu cały świat F1 stanowcze ,,NIE!!!'' powie.
Berlesi27
08.05.2009 07:17
Ale jaja, najpierw fia wprowadza system medalowy potem sie wycofuje, nastepnie znów wprowadza medale, a teraz znow sie wycofuje. Coś chłopaki nie dbają o swój autorytet.
rafaello85
08.05.2009 06:26
No proszę, pod naciskiem FOTA, FIA zmienia ten durny sposób wyłaniania mistrza świata. Zawsze jest tak, że siła tkwi w jedności. Co na to Bernie?:) Myslę, że w sprawie ograniczenia budżetów, Federacja także ustapi.
wlodzio_boss
08.05.2009 05:22
Dżentelmeni, w języku polskim nie ma zwrotu "jak by nie było". Jest "jakkolwiek by było". W zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie, by skorygować ten zwrot w artykule. Dziwnie to bowiem wygląda.
Kamikadze2000
08.05.2009 04:55
Straszne rotacje są w tych przepisach, co nie jest dobre dla fanów. Pozytywnym aspektem jest jednak słuszna decyzja polegająca na pozostawieniu systemu punktowego, który słusznie będzie wyłaniał mistrza. Teraz tylko jeszcze zmiana klucza na ten zaproponowany przez FOTA i będzie the best!!!
mateusus
08.05.2009 04:40
W przepisach kolejna znów zmiana FIA wciąż nie jest zdecydowana
Banditto
08.05.2009 04:04
Oni chyba robią sobie z nas jaja! Moim zdaniem obecny system jest najlepszy i powinien zostać w stanie nienaruszonym, bo dzięki temu, że różnice w ilości przyznawanych punktów za poszczególne miejsca są niewielkie, kierowca który wygra kilka wyścigów z rzędu jest nadal w zasięgu pozostałych zawodników a także zwiększa się liczba potencjalnych kandydatów do tytułu mistrza. Wmawianie nam, że dzięki większej ilości punktów widowisko zyska na atrakcyjności jest bzdurą niemającą nic wspólnego z rywalizacją na torze, bo jeśli bolid nie da to kierowca choćby jechał tempem kwalifikacyjnym to i tak nie wyprzedzi szybszego bolidu.
Orionus
08.05.2009 03:42
Mogli by zwiekszyc liczbe punktowanych miejsc i przyznawac pkt podobnie jak jest w A1GP: 15-12-10-8-6-5-4-3-2-1
Angulo
08.05.2009 03:28
No i tak ma być! W końcu poszli po rozum do głowy.
tuba
08.05.2009 03:27
A może FIA gra na nerwach FOTA i po GP Hiszpanii znowu wróci "mistrz za zwycięstwa"... nie zdziwiłbym się :D