GP Monako: trening 3 - Alonso najszybszy

Wyniki i opis sobotniej sesji treningowej na torze w Monte Carlo
23.05.0912:07
Marek Roczniak
9497wyświetlenia

Fernando Alonso uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia w końcówce trzeciej sesji treningowej, bezpośrednio poprzedzającej kwalifikacje do Grand Prix Monako. Kierowca Renault uzyskał czas 1:15,164, pokonując o zaledwie 0,069 sekundy lidera mistrzostw - Jensona Buttona (Brawn GP). Trzeci czas uzyskał Heikki Kovalainen (McLaren), nieznacznie pokonując dzisiejszego jubilata - Rubensa Barrichello. Niestety zespół BMW Sauber także i dzisiejszego treningu nie zaliczył do zbyt udanych.

Ostatnia sesja rozpoczęła się tradycyjnie od okrążeń instalacyjnych, po których kierowcy powrócili na kilka minut do boksów. Na tor na samym początku nie wyjechał tylko Felipe Massa, bowiem zespół Ferrari kończył dopiero wymianę silnika w jego samochodzie. Jako pierwszy czas okrążenia ustanowił w 11 minucie sesji Giancarlo Fisichella i był to dość słaby wynik - 1:22,045. Szybciej o blisko dwie sekundy pojechał Timo Glock, jednak Fisichella poprawił się na kolejnym kółku na 1:19,913 i powrócił na pierwsze miejsce. Robert Kubica na pierwszym okrążeniu pomiarowym uzyskał czwarty czas.

Po kolejnych okrążeniach Fisichella nadal był najszybszy z czasem 1:18,525. Za Włochem znajdowali się kierowcy Toyoty - Glock i Trulli, a czwarty był nadal Kubica, mając niewiele ponad sekundę straty do Fisichelli (1:19,685). W 16 minucie Trulli jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 18 sekund, wykręcając 1:17,995. Szybciej od Fisichelli pojechał także Glock i kierowca Force India spadł na trzecie miejsce. Przed Kubicą znaleźli się tymczasem Nelson Piquet Jr i Heikki Kovalainen, tak więc Polak spadł na szóste miejsce.

W 20 minucie na czele klasyfikacji znalazł się Lewis Hamilton z czasem 1:17,478. W chwilę później na drugie miejsce wskoczył Fernando Alonso, a za nim na trzeciej pozycji pojawił się najszybszy kierowca z drugiej sesji treningowej w czwartek - Nico Rosberg. Hamilton poprawił się następnie na 1:16,791, a na kolejnym kółku o mały włos nie wpadł na wolno jadącego Kubicę, na którego natrafił w szykanie - różnica w prędkości zaskoczyła na tyle, że musiał ściąć zakręt. Na koniec swojego przejazdu Hamilton wykręcił 1:15,622 i powrócił do boksów.

W 27 minucie Kimi Raikkonen wykręcił 1:15,846 i awansował na drugie miejsce. Trzeci był Rosberg z czasem 1:16,150, a pierwszą piątkę zamykali w tym momencie Rubens Barrichello i Felipe Massa, jako ostatni mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do Hamiltona. Obchodzący dzisiaj swoje 37. urodziny Barrichello poprawił się następnie na 1:15,832 i wskoczył na drugie miejsce. Za połową godzinnej sesji kolejność kierowców była następująca: Hamilton, Barrichello, Raikkonen, Massa, Rosberg, Fisichella, Alonso, Webber, Button, Piquet, Vettel, Nakajima, Trulli, Buemi, Glock, Kovalainen, Bourdais, Sutil, Heidfeld i Kubica (blisko trzy sekundy straty do Hamiltona).

W 36 minucie Kovalainen awansował na siódme miejsce, ale nadal miał ponad sekundę straty do kolegi z zespołu McLaren - Hamiltona. Następnie na szóste miejsce przesunął się Button z czasem 1:16,333. Do pierwszej dziesiątki wskoczył także Buemi (1:16,849), a tymczasem Hamilton powiększył swoją przewagę nad Barrichello do 0,286 sekundy, wykręcając 1:15,546, by następnie podnieść poprzeczkę na 1:15,389. W 46 minucie Raikkonen i Massa przeskoczyli Barrichello, wykręcając 1:15,598 i 1:15,817. W chwilę później za Barrichello na piątej pozycji znalazł się Vettel z czasem 1:16,032. W 48 minucie nastąpiła też zmiana na pierwszej pozycji, na którą awansował Raikkonen, wykręcając na twardszych oponach 1:15,382. Fin pokonał Hamiltona o zaledwie 0,007 sekundy.

Na dziesięć minut przed końcem sesji kierowcy BMW nadal znajdowali się na ostatnich miejscach, jednak w chwilę później Kubica zdołał przesunąć się na 16 miejsce po uzyskaniu czasu 1:16,981. W 53 minucie na szczycie tabeli znalazł się zwycięzca czterech wyścigów w tym sezonie - Button, wykręcając na supermiękkich oponach 1:15,233. Jadący także na takich oponach Kovalainen awansował na szóste miejsce z czasem 1:15,847, a Alonso niemal z końca stawki przebił się na drugie miejsce, wykręcając 1:15,273. Za Hiszpanem znalazł się po chwili Barrichello (1:15,286), a pierwszą piątkę tuż przed końcem sesji zamykali Massa i Raikkonen, także mając zbliżone czasy.

Ostatnie słowo w trzeciej sesji treningowej należało do Alonso, który na koniec swojego kilkuokrążeniowego przejazdu na bardziej miękkich oponach wykręcił 1:15,164 i zrzucił tym samym Buttona z trzeciego miejsca. W samej końcówce sesji poprawił się także Kovalainen, plasując się ostatecznie na trzeciej pozycji, a tymczasem Kubica i Heidfeld przygotowania do kwalifikacji ukończyli na miejscach 18 i 19 (blisko półtorej sekundy straty do Alonso), mając za sobą tylko Trullego. Sesja zakończyła się próbnymi startami kierowców na głównej prostej.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 69%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

REZULTATY TRENINGU 3

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Fernando Alonso (7)Renault R291:15,16424
2Jenson Button (22)Brawn BGP0011:15,2330,0690,06929
3Heikki Kovalainen (2)McLaren MP4-241:15,2780,1140,04524
4Rubens Barrichello (23)Brawn BGP0011:15,2860,1220,00826
5Felipe Massa (3)Ferrari F601:15,2930,1290,00723
6Kimi Raikkonen (4)Ferrari F601:15,3820,2180,08925
7Lewis Hamilton (1)McLaren MP4-241:15,3890,2250,00723
8Sebastian Vettel (15)Red Bull RB51:15,7220,5580,33323
9Nico Rosberg (16)Williams FW311:15,7580,5940,03623
10Mark Webber (14)Red Bull RB51:15,9850,8210,22724
11Kazuki Nakajima (17)Williams FW311:16,1030,9390,11822
12Adrian Sutil (20)Force India VJM021:16,2281,0640,12520
13Sebastien Bourdais (11)Toro Rosso STR41:16,3011,1370,07323
14Giancarlo Fisichella (21)Force India VJM021:16,3171,1530,01629
15Nelson Piquet Jr (8)Renault R291:16,3821,2180,06527
16Sebastien Buemi (12)Toro Rosso STR41:16,4321,2680,05022
17Timo Glock (10)Toyota TF1091:16,5271,3630,09529
18Robert Kubica (5)BMW Sauber F1.091:16,5991,4350,07226
19Nick Heidfeld (6)BMW Sauber F1.091:16,6611,4970,06222
20Jarno Trulli (9)Toyota TF1091:16,8101,6460,14926
107% najlepszego czasu: 1:20,425

KOMENTARZE

26
82TOMMY82
23.05.2009 04:18
@master Chyba sie nie zrozumielismy dokladnie. Jak nie widzisz roznicy pomiedzy podzielaniem pogladow a wypowiadaniem sie za pomoca cudzych zwrotow i powiedzen to juz naprawde nie moja wina. Tak dla twojej wiadomosci, w kazdym cywilizowanym jezyku jest przyjete, ze jak kogos cytujesz, to dajesz to w cudzyslow, co jak sama nazwa wskazuje, oznacza cudze slowa. Cudze - znaczy nie twoje. Oczywscie ze poglady mozesz miec takie jak pan Mozdzynski, na ten temat nie ma co dyskutowac. Natomiast forma twojej wypowiedzi, w ktorej 40% to slowa toczka w toczke zerzniete z gazety to juz zupelnie inna kwestia. Widac ze po prostu przepisales to co napisal pan mozdzynski, a nie sie wypowiedziales jak kazda normalna osoba na forum swoimi slowami. Dla osoby ktora nie wie skad pochodza, nie robi to roznicy, ale jak ktos kojarzy ze to nie sa twoje przemyslenia, ba, to nawet nie sa twoje slowa, a je sobie przywlaszczasz, to juz brzmi smiesznie po prostu, powiem wiecej, zenujaco. Rozumiem ze jak wejdziesz na forum finansowe to bedziesz pod swoimi wpisami umieszczal slowa wypowiedziane przez jakichs profesorow? Chcesz byc madrzejszy niz jestes w ten sposob? Jak dla mnie jest to forma plagiatu, i to w dodatku zalosnego plagiatu - wymadrzasz sie uzywajac nie swojej argumentacji, i stad okreslenie "becwal",choc moze nie na miejscu, to nic innego nie przychodzi mi do glowy szczerze powiem na takie zachowanie. Jak beda mi dac chcieli warna to mi dadza, ale ja uwazam ze takie zachowanie jak twoje trzeba tepic - trudno ze forum skladalo sie z powycinanych artykulow prasowych... I tak, proponuje nastepnym razem zebys chociaz wytezyl swoj mozdzek i skonstruowal zdanie wlasnymi silami, choc poglady beda te same, to przynajmniej wypowiedz bedzie twoja. Wtedy bynajmniej ominiesz takich ludzi jak ja, jak slusznei zauwazyles.
Master
23.05.2009 03:19
82TOMMY82 No i co z tego? Zgadzam się z opinią redaktora F1Racing, dlatego to tu piszę! Artykuł przeczytałem niedawno, a sam w sobie był napisany konkretnie! Nazywanie mnie "bencwałem" jest nie na miejscu i dorośnij ciut do prowadzenia dobrej rozmowy! Jeżeli tak bardzo chcesz zeskanuje Ci artykuł, a wcześniej podpiszę się pod nim i nie będę męczył klawiatury na napisanie komentarza pod newsem. Bynajmniej ominę takich ludzi jak Ty!
Robin Hood
23.05.2009 11:43
Nie mialem czasu,by obejrzec trening,ale slusznie ktos u gory zauwazyl,by nie zwlekali z wyjazdem na tor,bo to nie bedzie dobry pomysl.Trzymam kciuki za Pana Roberta,ale coz ten chlopak moze jak bolid jaki jest kazdy widzi.Jedynie ambicja nadrabiac znowu bedzie,ale mam nadzieje,ze bedzie walka o miejsce.
Jędruś
23.05.2009 11:33
Sutil naprawdę klasowo. Chłop ma talent do Monako.
rolnik sam w dolinie
23.05.2009 11:32
a ja mam nadzieje ze BMW niebedzie zwlekać do ostatniej chwili z wypuszczeniem kierowców, bo na tym torze może sie to tragicznie skończyć
ir3n3usz
23.05.2009 11:08
Kwalifikacje będą bardzo ciekawe w szczególności Q2. Mam cichą nadzieję, że BMW pojedzie całkiem dobrze. W końcówce sesji nie tracili bardzo dużo czasu, ale niestety nie mogli kierowcy BMW przejechać czystego kółka. Spokojnie będzie Q2, a może nawet Q3 dla Roberta. Stać go na to, mimo iż bolid nie jest byt szybki.
Dale65
23.05.2009 10:55
BMW na swoich miejscach :) Chyba raczej nie powalczą w Q1 niestety :D No może o ostatnie miejsca z Force India. To kara za to co zrobili polskim kibicom w 2008. Jestem pewien, że niemieckim kibicom by czegoś takiego nie zrobili.
82TOMMY82
23.05.2009 10:53
@admin -----> Jezeli ktos z adminow czyta to co sadzicie o tym by do tej tabeli dodac rubryke z rodzajem mieszanki na ktorej dany kierowca uzyskal swoj najlepszy czas? Bo ze sa to opony bridgestone to szczerze powiem nic nie wnosi obecnie :) taka zmiana poprawi znaczaco wglad w sytuacje co do formy zarowno kierowcy jak i poszczegolnych mieszanek i pozwoli lepiej nam lepiej oceniac faktyczna sile zawodnikow ( o ile to w ogole mozliwe na testach :)). @Master---> gazeta F1 racing, ostatnie wydanie (maj 2009), dzial G Mozdzynskiego "szachownica" - caly artykul jest dokladnie w takim tonie jak twoja wypowiedz, dodatkowo 3 cytaty z artykulu: " ...Willy Rampf ewidentnie osiagnal PULAP swoich mozliwosci" " BMW POTRZEBUJE utalentowanego autokraty z wizja i doswiadczeniem czlowieka, KTRY POPCHNIE ROZWOJ BOLIDU WE WLASCIWYM KIERUNKU" "Ten gosc to Mike Gascoyne. I JEST DO WZIECIA OD ZARAZ". widzisz jakies cechy wspolne z twoja wypowiedzia? Nie wstyd ci becwale?
fernandof1
23.05.2009 10:48
Stawka bordzo ciasna małe odstępy miedzy kierowcami W Q bedzie ciasno na torze i mogą być znowu nie spodzianki po Q1
Kamikadze2000
23.05.2009 10:27
Czasy niesamowicie zbliżone, także trzeba spodziewać się niesamowicie zaciętej walki. Liczę na to, że zwycięsko wyjedzie z tego BRAWN GP!!! Obecnie najsłabsze są chyba BMW Sauber i Toyota. Mam nadzieje jednak, że się mylę.
rolnik sam w dolinie
23.05.2009 10:27
no ale warto wspomnieć że Kubica na swoim najszybszym okrążeniu musiał w s3 objechać Fisichelle a to napewno jakaś strata była ale gdybać sobie mozna
ari2k5
23.05.2009 10:26
On już pokazał w Spykerze, co potrafi. Trzeba szukać nowych rozwiązań, a on się nie pokazał z najlepszej strony.
MARIO F1
23.05.2009 10:24
Mysle ze sezon juz sie wyklarował , niestety BMW ma ten sezon stracony ,znajac ich wyciagną wnioski na przyszłosc - chyba :)
Master
23.05.2009 10:22
BMW powinno wyrzucić Rampfa, bo złapał najwyraźniej najniższy pułap. BMW potrzebuje kogoś, kto popchnie cały rozwój samochodu do przodu. Dlatego na ich miejscu zatrudniłbym byłego dyrektora technicznego Toyoty i Renówki - Mike'a Gascoyne - osoba konkretna, a nie jakiś niemiecki lizus. Jest do wzięcia od zaraz.
akkim
23.05.2009 10:21
Forma mej ekipy, wprost mnie dziś powala, ciągle się trzymają od czołówki z dala, to będzie kolejne przeciąganie liny, i dziś Bemwica, faktycznie to mini.
raafal
23.05.2009 10:17
BMW nie potrafi iść do przodu małymi krokami z wyścigu na wyścig, tracą w ten sposób dystans do czołówki. Tym bardziej, że teraz nie ma testów i wprowadzanych dużych zmian nie można przetestować. Ten sezon jest już raczej dla nich stracony, niemieckie umysły są za mało elastyczne na zmianę taktyki w trakcie sezonu :)
kemek
23.05.2009 10:16
Od razu FI... Force India na oparach zawsze jeździ w FP3. Toyota i BMW szykują się na jednostopowy wyścig. Co nie zmienia faktu, że na pewno Kubica nie powtórzy fantastycznego kółka z Q3 z 2007 roku. (;
gnt3c
23.05.2009 10:15
Najważniejsze że Sriquetinho w końcu jeździ na poziomie ALO. Natomiast jak patrzę na BMW to widzę FI.
noofaq
23.05.2009 10:14
jak dla mnie największym zaskoczeniem jest toyota... tragicznie jeżdżą.. potwierdza to opinię że mają jeden z najlepszych zestawów aero i kiepskie zawieszenie..
rafaello85
23.05.2009 10:12
Ferrari i McLaren dość wysoko. Czyżby KERS faktycznie dawał im jakąś przewagę na tym obiekice? A jeśli nie daje przewagi, to może nie przeszkadza.
oligator
23.05.2009 10:12
Toyota i BMW chyba week end juz maja z glowy, ciekawy czy w wyscigu skoncza za toro rosso i force india... Osobisci bardzo cieszylbym sie jakby Fernando zdobyl PP. A w ogole, to znajac renault to pewnie wleja mu malo benzyny, wiec jak warunki sie drastycznie nie zmienia (w Monaco sie caly czas zmieniaja... w sumie co okrazenie) a hiszpan nie popelni bledu, to moze miec PP. W ogole niech pierwsze miejsca pozajmuje zespoly ktore nie maja na razie zamiaru sie zapisac na sezon 2010, niech FIA wie co traci :)
maciec1981
23.05.2009 10:12
bmw - na wczesniejszych gp tracili 1 sekunde na okrazeniu a teraz 1.5 wiec smialo mozna powiedziec krok w tyl
Chłodny
23.05.2009 10:10
Strasznie szybki wydaje się być Raikkonen, swój czas uzyskał na twardszych gumach i kto wie jaki by osiągnął gdyby Hamilton mu nie przeszkodził... Potwierdzają się proroctwa że McL i Ferrari mogą złapać tutaj drugi oddech. Alonso jak zwykle musiał zabłysnąć, nie mogę się doczekać 14:00.
cichy
23.05.2009 10:09
MAGIC ALONSO!! :D
Stash
23.05.2009 10:08
alonos dobrze :D McLaren i Ferrari radzi sobie lepiej w monako... salbo BMW ;/...
oligator
23.05.2009 10:08
O wreszcie ktos nowy, nie znalem Aloonso :) //dzięki, już poprawione //deeze