Rusza plebiscyt na wybór lokalizacji toru ulicznego F1 w Polsce

O wybór optymalnego miejsca rywalizują Kraków, Warszawa, Wrocław i Trójmiasto
01.06.0911:25
Inf. prasowa
9446wyświetlenia

LG, globalny i technologiczny partner F1, inicjuje "pierwszy krok" na drodze do stworzenia w Polsce toru F1. Wspólnie z zespołem architektów, zajmujących się budową torów zgodnie z wytycznymi Formuły 1, stworzono i szczegółowo opisano projekty torów ulicznych w 4 polskich miastach.

Każdy, wchodząc na stronę www.TorFormuly1.pl, będzie mógł głosować na jeden z nich - w Krakowie, Gdyni, Wrocławiu i Warszawie. LG na podstawie głosów poparcia złoży w siedzibie organizacji F1, Formula One Group oficjalną propozycję organizacji wyścigów F1 w Polsce wraz z rekomendowaną - wybraną przez internautów lokalizacją.

Ogólnopolski plebiscyt będzie trwał od 1 czerwca do 31 lipca. Przed wyborem jednego z 4 zaproponowanych torów ulicznych, każdy będzie mógł dokładnie prześledzić ich przebiegi na trójwymiarowych animacjach oraz zapoznać się z dokładnymi parametrami. Zależało nam na wytyczeniu torów, które nie pozostaną tylko wizją architektów, ale w przyszłości będą mogły zostać wykorzystane. Nasze projekty zrealizowaliśmy zgodnie z wytycznymi dla torów na licencji F1. Wybór 4 miast również nie był przypadkowy. Wzieliśmy pod uwagę możliwości techniczne otoczenia samego toru, jak i widowiskowość samego wyścigu - wyjaśnia Robert Młodziński, architekt specjalizujący się w projektach torów wyścigowych. Każdy projekt startujący w plebiscycie został zaprezentowany również pod kątem osiąganych przez kierowców prędkości na poszczególnych odcinkach czy modernizacji niezbędnych do stworzenia toru w każdym z 4 miast.

Uliczny tor w Warszawie został wytyczony wokół budowanego Stadionu Narodowego, uwzględniając bliskość Wisły i planowany rozwój tej części miasta. Krakowski tor o długości 4,44 km prowadzi wzdłuż bulwaru nadwiślańskiego w okolicach mostu Grunwaldzkiego, z którego rozciąga się wspaniała panorama na Wawel i wieże Starego Miasta. Tor uliczny w Gdyni poprowadzony został ulicami centrum miasta blisko nabrzeży portowych i bulwaru. Wrocław jest jednym z miast, w którym już w przeszłości myślano o budowie toru F1. Projekt toru ulicznego wykorzystuje urok tego zabytkowego miasta opartego na wyspach i kanałach Odry.

Serwis internetowy, znajdujący się pod adresem www.TorFormuly1.pl jest również miejscem, gdzie każdy sympatyk Formuły 1 znajdzie aktualne informacje i komentarze specjalistów. W ramach promocji Formuły 1 i plebiscytu TorFormuly1.pl w 4 miastach odbędą się festyny Grand Prix LG F1, w czasie których zaprezentowany będzie jedyny hydrauliczny symulator F1 w Europie, w którym można na własnej skórze poczuć, z jakimi przeciążenia zmagają się kierowcy F1 w czasie wyścigów. Każdy chętny będzie mógł również wystartować w wirtualnych wyścigach na serii symulatorów.

Partnerami plebiscytu TorFormuly1.pl są: Antyradio w Warszawie i Krakowie, Dziennik Polski, Gazeta Wyborcza Trójmiasto, Interia.pl, Radio Plus Gdańsk, Radio Wrocław i Trójmiasto.pl. Patronat honorowy objął Prezydent Miasta Gdynia Wojciech Szczurek.

Źródło: Informacja prasowa www.TorFormuly1.pl

KOMENTARZE

43
natleniony
03.06.2009 10:42
no to, żeby zbytnio się nie napinać proponuję troszke się pośmiać: http://www.zczuba.pl/zczuba/1,90957,6676782,Robimy_tor_uliczny_F1_w_Warszawie_.html pzdr
fordern
02.06.2009 07:23
Tor w Gdyni wbrew pozorom nie taki zły - przed albo za T1 jest z górki, może być fajnie ;)
MCNoras
02.06.2009 12:19
Ja zagłosowałem na Gdynię bo tam wujek mieszka i nocleg mam zapewniony bo samego by mnie starzy nie puścili :(
Kizalf
02.06.2009 09:20
blizej mam do Krakowa ale Wroclaw ma ciakwszy uklad zakretow i na ten tor glosowalem ;)
publius
02.06.2009 09:02
to ja patriotycznie regionalnie - GDYNIA!!! Może tor nie za ładny ale za to bardzo ciekawie położony.
Robin Hood
01.06.2009 09:35
Do nikifor Masz racje madry czlowieku.Zawsze tylko krytyka i to ciagle marzekanie.Taka malosc w mysleniu.Troszke wiary i optymizmu.Zaraz jeszcze dzis wskakuje tam i glosuje na...Wroclaw.Kocham to miasto mimo,ze nie ma mnie tam na stale.Ale wciaz wierze,ze w koncu tam bede mieszkac.Poznalem tam swietnych ludzi i prawdziwych przyjaciol.A moze cos sie ciekawego wydarzy z tym torem ulicznym.Podobnie bylo z Euro-kazdy pukal sie w czolo.Podobnie bylo,gdy marzono o tym,by jakis Polak byl w NBA.Tak samo z udzialem Pana Roberta w F1.Nikt w to nie wierzyl.Chcieli niektorzy przyjsc na gotowe-np.TVN chcial odkupic prawa do transmisji od Polsatu.A ja sie pytam,gdzie byl wtedy TVN,gdy Pan Robert z ojcem mieszkali pod namiotem i skromnie zyli.I za to dazenie do swoich marzen zawsze bede kibicowal Panu Robertowi-bez wzgledu na jego wyniki. No...Niezle pomysleli.We Wroclawiu w tym miejscu to bylby odlot.Mysle,ze to moglby byc jeden z lepszych ulicznych wyscigow.Mam nadzieje,ze na pomysle samym sie nie zakonczy.
Buczo
01.06.2009 09:04
Trasy w Krakowie zupełnie nie pojmuje. Wytyczona może i w malowniczym, ale całkowicie nie nadającym się do jazdy terenie. Oczami wyobraźni widzę bolidy wpadające do wilgi na moście retmańskim ;)
Verticus
01.06.2009 05:35
patrząc na tor wytyczony w Krakowie... to wyłącznie akcja promocyjna LG... na proponowane trasie cała masa torowisk tramwajowych, kamienic, hotele (jeden do rozbiórki). Acha, jest jeszcze duża stacja benzynowa Shell'a, tam gdzie wytyczyli pit ;o)
nikifor
01.06.2009 05:27
"Naród dobry, tylko ludzie ch***je" - Piłsudski o Polsce. Krew mnie zalewa jak widzę tą polską bandę pesymistów, dokładnie pamiętam takie same komentarze przed przyznaniem Euro. Argument o 'nierówności' polskich dróg jest dla mnie tak zadziwiający i idiotyczny, ze nie jestem w stanie tego ogarnąć. Zamiast zastanawiać się czy jesteśmy w stanie coś takiego zorganizować, trzeba pomyśleć czy nam to się opłaca. tyle. Wybrałem Wrocław, chociaż wszystkie lokalizacje mają wiele plusów.
GroM
01.06.2009 05:09
Maraz masz rację i przewidziałeś tą sytuację. To pokazuje jak nazwa.pl jest kiepska. Z tego co widzę pliki aktualnie ładują się z home.pl czyli z centrum danych GTS. Widać, że to jedyna słuszna firma, która jest wstanie zapewnić połączenie.
Slawregas
01.06.2009 04:55
nie mówiąć o torze/ach bardzo fajnie ze beda organizowac zabawy na symulatorach i to juz w przyszly weekend ;)
Hans_Kloss
01.06.2009 04:42
Kraków najgorszy zdecydowanie :) Stawiam na Warszawę :)
Kamikadze2000
01.06.2009 04:23
@rafaello85 - trochę wiary w nasz rząd i itp. Jeśli miałbym wybierac spośród tych 4 miast, stawiam na Kraków lub Wrocław ponieważ są najładniejsze.
rafaello85
01.06.2009 04:06
Wyścig F1 na polskich drogach - śmiech na sali! Tylko tak można skomentować ten pomysł.
Adam1970
01.06.2009 01:41
@Maraz Promocja LG idzie całą parą :) a ja czekam i mam nadzieję,że doczekam się inwestora na budowę toru w Polsce. Tor uliczny? :) No comment. Zapewne ewentualny inwestor chciałby też wiedzieć ilu kibiców przyjdzie na wyścig gdy nie będzie Kubicy. Bo obawiam sie ,że po Kubicy długa posucha może stać się :/ a nagły wysyp fanów mamy od 2006 roku... Cieszę się jednak ,że dzięki Robertowi taki tor jest znacznie bardziej realny niż kiedyś. Czekam na moment gdy inwestorowi wyjdzie jego biznesplan na plus....Albo na polityków.... Rencami i nogami zatem łączmy się i głosujmy na partię ,która byłaby gotowa wyłożyć nasze pieniądze na budowę toru! :) Aż się dziwię,że żadna partia takiej kiełbasy nie proponuje. A chętnych jakieś 4 miliony. 1% na tor F1 !
marrcus
01.06.2009 01:33
dziś co prawda nie 1 kwietnia, ale 1 czerwca Dzień Dziecka, więc spokojnie
Maraz
01.06.2009 01:19
Coś czuję, że wybrali zbyt mało wydajny hosting (nazwa.pl) i zostaną szybko wyproszeni na inny, co ma zwykle miejsce w przypadku tej firmy, kiedy jakaś strona zapycha im serwer... :)
fernandof1
01.06.2009 01:16
Ta jak jakiś bolid dojedzie do mety bedzie dobrze tam takie dzury mogą być że hoho
wierchus03
01.06.2009 01:07
@omen10: Baricza krytykują że ściga się dla kasy i żeby zrobił miejsce dla młodych a Kubica przecież wielokrotnie mówił że nie jest w F1 dla rekordów i nie chce jeździć w F1 tak długo jak np. Schumi. Przecież Montoya mimo umiejętności startował niecałe 6 sezonów i został całkiem nieźle zapamiętany.
FlyeThemoon
01.06.2009 12:46
Tor Uliczy w Gdyni ? RANY :D będzie spory tłumek u mnie :), tylko gdzie go będą robić, Nie mówcie że Jedna z prostych to ulica świętojąństa.
A-J-P
01.06.2009 12:21
Skocznie w Malince tez robili dla Małasza i co ? Żadne zawody się tam nie odbyly. Poza tym tor uliczny w Polsce ?? W POLSCE ?? na tych dziurach?? Gdzie się u nas nawierzchni przez jeden sezon nie potrafi utrzymać. Wierus03 4 milionów może nie będzie ale będzie garstka zapeleńców, którzy F1 interesują się nie dla Kubicy a dla F1 czyli prawdziwych kibiców wyścigów Formuły 1 ;)
omen10
01.06.2009 12:18
||||Wierchus03 napisał: Chociaż kto wie, jak Euro 2012 wypali to może w 2015 dostaniemy wyścig F1, tylko że jeśli wtedy Kubicy już nie będzie w F1 to kogo w Polsce będzie jeszcze interesowała Formuła 1 z tych 4 milionów które oglądają wyścigi w TV?|||| Kubicy nie będzie? Buahahah. Barrichello ściga się od 1993, czyli będzie to 16 lat (!) w F1. Dlaczego Kubica miałby odejść po 7-9 latach? A tor to w Krakowie lub w Warszawie.
SAP
01.06.2009 12:12
Szkoda. Jeszcze nie ma tam ukazanych torów. Z tego co widać na planie warszawskiej trasy wyścigi raczej byłyby nudne (nie widzę ani jednego dobrego miejsca do wyprzedzania przy bandach obok). Dziwny wyjazd z boksów. Długi i daleko od właściwej trasy.
Mariusz
01.06.2009 11:21
Niestety, ale Polacy to bardzo głupi naród. Kto choć raz był na Zachodzie i widział, jak tam ludzie pracują, myślą, jakie stosują rozwiązania i jak żyją to wie, o co chodzi. Daleko nam jeszcze do wyścigu F1 w Polsce...
ciociahela
01.06.2009 11:03
Gratulacje dla LG za wydawanie kasy na takie przedsięwzięcia. ;) Co jak co ale mile skojarzy się ta marka wielu "zapalonym fanom" F1 ;)
dragoneak
01.06.2009 11:01
I to mnie smieszy. Polacy sa zalosni. Chyba w zadnym innym kraju nie spotkalem tylu pesymistow.
Szkot
01.06.2009 10:39
Trochę się powtórzę, ale proponuję tor uliczny we Włoszczowie :D :P
Huunreh
01.06.2009 10:33
Haha co to 1 kwietnia ?? Bez jaj Panowie, to jakaś chora fantazja
GroM
01.06.2009 10:27
Na jakiej podstawie stwierdzacie, że jak Kubicy nie będzie w F1 za kilka lat to nagle nikt na wyścig w Polsce nie przyjdzie? W F1 popularność zależna była od TV. Nie dało się prawie nigdzie oglądać wyścigów, były jakiś czas i znikały, a jak macie na zachodzie? Tam zawsze jakaś TV pokazuje wyścigi. Problemem w tym był głównie nasz ustrój polityczny. Nie jest łatwo posprzątać tego co pozostało po komunie. Zmiany następują wystarczy popatrzeć na drogi ich jakość, rozwój miast, mentalność ludzi. Tak samo będzie z F1. Sport ten nie jest tani i dlatego społeczeństwo nie mogło sobie pozwolić na takie rarytasy. Powoli to się zmienia, społeczeństwo staje się bogatsze, a TV relacjonuje wyścigi od 5 lat. Dlatego ja bym nie negował społeczeństwa, że nie przyjdą na wyścig. W Polsce epoka F1 dopiero się zaczyna, tak jak wszystko. Na zachodzie F1 dużo ludzi oglądają bo od 60 lat mają tam demokracje, dostęp do wolnych mediów itp. U nas wszystko startuje i jest na jak najlepszej drodze do tego, aby takie możliwości jak organizacja F1 były możliwe w ciągu 10 lat.
Poolek
01.06.2009 10:26
Strona raczej kiepsko śmiga, u mnie nie wyświetlają się polskie znaki. Najważniejsza część - czyli głosowanie - na razie nie działa.
wierchus03
01.06.2009 10:15
ale się uśmiałem xD Chociaż kto wie, jak Euro 2012 wypali to może w 2015 dostaniemy wyścig F1, tylko że jeśli wtedy Kubicy już nie będzie w F1 to kogo w Polsce będzie jeszcze interesowała Formuła 1 z tych 4 milionów które oglądają wyścigi w TV? Pomysł upadnie tak szybko jak się narodził. Jak to u nas niestety.
StachuLBN
01.06.2009 10:07
już jest wchodźcie !
emwu
01.06.2009 10:05
6-8 lat temu jakby mi ktoś powiedział, że w Polsce odbędą się piłkarskie mistrzostwa Europy to zaśmiał bym mu się w twarz patrząc na nasze infrastrukturalne (i nie tylko) zacofanie, decyzyjność władz piłkarskich UEFA, komunizm w PZPN itd. a za 3 lata mam nadzieję będę oglądał ciekawy mecz na nowoczesnym stadionie, bez konieczności przekraczania granic rodzimego kraju. Czytając powyższego newsa co prawda jeszcze bardziej się czuję jakbym jakieś science fiction przerabiał niż wtedy,ale....
StachuLBN
01.06.2009 10:04
już 12:04 a tam dalej to samo na tej stronie :P
michael85
01.06.2009 10:02
Lepiej coś robić niż tylko narzekać. Może wreszcie któryś projekt wypali. Nie rozumiem waszej krytyki :/
cichy
01.06.2009 10:02
mamy 12:oo i dupa.. a chciałem zobaczyć co tam za ciekawostki napiszą :P
michal5
01.06.2009 10:01
mati93@ nawet jak Kubicy nie będzie w F1 to ludzie będą na wyścigu w Polsce tez są kibice F1 a inni przyjdą z ciekawości
Maraz
01.06.2009 09:59
Dajcie spokój z tym onetem :) Nie widzę nic zdrożnego w próbie zorganizowania wyścigu w Polsce, nawet jeśli są na to nikłe szanse. Ktoś podjął inicjatywę, akcję opiera główny komercyjny partner F1 - LG, więc nie widzę problemu w nagłośnieniu tego. Nie jestem w stanie ocenić fachowości projektów i nawet nie próbuję tego robić. Jeśli nic z tego nie wyjdzie to trudno, ale jeśli wyjdzie, to będzie to świetna wiadomość.
Poolek
01.06.2009 09:58
Prześmieszne są modele bolidów na stronie głównej tego projektu, w szczególności proporcje kasku Kubicy :D
Pawel
01.06.2009 09:55
Na torze pewnie będą 3 fotoradary, roboty drogowe, ograniczenia prędkości, opłata za wjazd na autostradę, dziury, progi zwalniające, a żeby postawić motorhome to trzeba będzie zapłacić opłatę parkingową :D
Mati93
01.06.2009 09:51
Nie no padłem xD tor F1 w Polsce... Ludzie, taki tor powstanie to Kubicy zapewne nie będzie w F1, to na wyścigu kto się zjawi ?
A-J-P
01.06.2009 09:48
Jakby onet dał taki artykuł to bym jeszcze zrozumiał. Ale WM ?! WTF ?
barteks
01.06.2009 09:31
Czego to ludzie nie wymyślą. Projektują już 10-ty tor F1 w Polsce, a i tak nic z tego nie będzie...