Litespeed ma zamiar wystartować jako Team Lotus

Zespół Nino Judge i Mike'a Gascoyne'a zamierza startować pod takim właśnie szyldem
07.06.0909:26
Michał Roszczyn
3514wyświetlenia

Po piętnastu latach nieobecności, do Formuły 1 być może powróci nazwa Lotus, jako że jeden z kandydatów do udziału w rywalizacji w mistrzostwach świata - zespół Litespeed, zamierza wystartować pod takim właśnie szyldem.

To, co nie zostało do tej pory podane do wiadomości publicznej, to nasze pragnienie, by uchronić nazwę Team Lotus, która jest synonimem wspaniałej brytyjskiej inżynierii i innowacji w Formule 1, takich jak bolid Lotus 25, będący pierwszym zbudowanym na bazie podwozia typu monokok, czy też przełomowe wprowadzenie malowania sponsorów - powiedział Nino Judge, będący szefem zespołu.

Oba te dokonania świetnie wyjaśniają, dlaczego ludzie związani z zespołem Lotus chcieliby powrotu tej legendarnej nazwy do Formuły 1. Litespeed powstało z podobnego brytyjskiego podłoża - czynnika będącego istotą przekonań i kolejnych sukcesów Colina Chapmana. David Hunt był kustoszem tej nazwy przez wiele lat i dziękujemy mu za powierzenie jej nam nie tylko w celu jej przetrwania, ale co ważniejsze, jej rozwoju w świecie wyścigów.

Przypominając swoje poparcie dla propozycji FIA dotyczących ograniczonego budżetu, Judge powiedział: Nowe rozporządzenia FIA są śmiałą inicjatywą, która uwzględnia wyrównane szanse w tym sporcie po raz pierwszy. To umacnia nasz cel, jakim jest przywrócenie nazwy Team Lotus do Formuły 1 i pozwala nam na wejście z konkurencyjnym samochodem.

Johnny Herbert - były zawodnik Lotusa, ma zostać menadżerem obu kierowców zespołu, jak i globalnym ambasadorem handlowym. Natomiast Mike Gascoyne wraz ze swoją grupą MGI zajmie się projektem bolidu na sezon 2010. Produkcja samochodów miałaby się odbywać w budynkach RTN (Racing Technology Norfolk) w hrabstwie Norfolk, które jest związane nie tylko z nazwą Lotus, ale ogólnie z wyścigami jako takimi. Urodziłem i wychowałem się w Norflolk - powiedział Gascoyne. Dla mnie kontynuacja mojej kariery w Formule 1 wraz z Team Lotus i pomoc w zajęciu stosownego dla tego zespołu miejsca w stawce jest fantastycznym uczuciem i czymś, z czego dokonywania jestem niezwykle dumny - dodał Anglik.

Potwierdzone dotychczas zgłoszenia do sezonu 2010
Obecne zespoły@ P. Nowi chętni
1BMW Sauber (warunkowe)1.Brabham Grand Prix
1Brawn GP (warunkowe)2.Campos Meta 1
1Ferrari (warunkowe)3.Epsilon Euskadi
1Force India4.Lola
1McLaren (warunkowe)5.MarchF1
1Red Bull (warunkowe)6.N.Technology
1Renault (warunkowe)7.Prodrive
1Toro Rosso (warunkowe)8.Superfund (Alex Wurz)
1Toyota (warunkowe)9.Team Lotus (Litespeed)
1Williams10.Team US F1
Źródło: Pitpass.com

KOMENTARZE

20
rafaello85
08.06.2009 08:36
Tylko patrzeć jak Campos będzie chciałwystartować pod nazwą "Alfa Romeo"
renegade
07.06.2009 08:24
@Mariusz, AFAIK Lola jednak wyslala zgloszenie jako Lola, i to faktycznie ta Lola Cars z Huntingdon, wiec czyms sie jednak roznia od Marcha, Brabhama i Lotus... ba, tych trzech nie ma co nawet porownywac z Lola Cars, bo to tylko rzutkie nazwy, za ktorymi nic sie nie kryje. USF1 to IMO tez pasztet, nic nie pokazali, ani sponsorow, ani bazy, jedyne co to dobry PR i projekt w AutoCADzie.
Ad@m
07.06.2009 06:30
Trafne stwierdzenia: póki co to tylko "wielkie" nazwy. Każdy się rzuca z hasłami, a będzie tak że przeganiać się będą między sobą na ogonie. Jedyne co wydaje mi się poważnego to Prodrive i USF1.
renegade
07.06.2009 04:44
W niedziele bylem na Rockingham i gratulowalem Singhowi swietnego auta, w ktorym brasilejro dostaje becki od amatora-studenta z Rosji. Mialem okazje obejrzec ich namiot od srodka, namiot kupiony od zespolu formuly Ford i 'cieszyc' sie z czerwonej czapeczki Litespeed F3, ktora od razu upchnalem jakiemus dzieciakowi. Ludzie!! Ten gosc nie ma pozadnego tralera, zeby on jeszcze rzadzil w BF3, ale on ma gorszy zespol i zestawienie od Team West-Tec, juz nie wspominajac o wyposazeniu Forteca czy Carlina,ktore przypominaja te z F1, Le Mans Series, DTM, etc... Gosciu mowil do telewizji, jak to widzi, jak by bylo w F1, itp. a prawda jest taka, ze On z tym Jeg zespolikiem (PRZYPOMINAM, Mygale nie nalezy do Litespeed F3, a do ojca Jaya Bridgera!!) nie ma nawet szans na podboj Naional Class BF3!! Lotus?! Tutaj trzeba by sprawdzic czy maja prawa do nazwy i znaku towaowego, bo ponoc Brabham moze miec problemy, samo to, ze gdzies kilka mil od fabryki Lotus Cars maja swoj garaz, nie znaczy ze moga uzyc ich nazwy i znaku towarowego?! Ja bym chcial w tm PR przeczytac skad jest kasa na projekt (pewnie w CAD/CAM lolz) na auto?! Nie wystarczy dac ogloszenia w Autosporcie, ze poszukujemy staffu, a potem wystrzelic z Lotusem trzeba pokazac gdzie jest kasa, siedziba (sic!), gdzie przez noc beda trzymane ciezarowki i auta, itp. Oni chca zaistniec w swiadomosci, moze uda im sie znalezc wiecej kasy na BF3 w przyszlym roku, gdy przyszpanuja z "bylismy kandydatami do F1." Nie chce szpanowac z cytatami, ale wystarczylo porozmawiac z Bridgerami i nawet zwyklymi mechanikmi, ktorych Litespeed F3 WYNAJMUJE na wyscigi, bo zwykle pracuja po garazach u dilerow.
Mariusz
07.06.2009 03:55
Ha! Mówiłem, że March i Brabham i Lola oraz Lotus!
deeze
07.06.2009 02:56
Wow, no to już będziemy mieć poważnych przegranych w tym 'wyścigu'. Wg moich spekulacji: Mamy już mnóstwo świetnych nazw: 1.Ferrari, 2.McLaren, 3.Lotus, 4.March, 5.Williams 6.Brabham - choć tu nie wiadomo... plus zespoły, które z pewnością powinny jeździć nadal w F1: 7.Brawn GP, 8.Red Bull, 9.Renault, 10.BMW Sauber, plus 11.Force India, bo zgłosili się bezwarunkowo. Odpadają w tym zestawieniu Toyota (nie wiadomo, jak z ich planami co do F1, więc można ich po prostu odrzucić) oraz Toro Rosso (Red Bull ma już jeden team, więc chyba wystarczy...). Ciężko jest już cokolwiek tutaj uważać, jeśli po obydwu stronach barykady pojawiają się takie nazwy - wygląda więc na to, że będziemy mieć więc albo dwie serie, albo jedną niewiarygodnie silną. szanse na 12 i 13 miejsce mają tylko jeszcze Prodrive (Aston Martin) i US F1. Odpadają takie nazwy jak Lola, Campos, Superfund, Epsilon... Ehh, za dużo już tej polityki. Pozostaje poczekać do 12 czerwca, może coś już będzie wiadomo. OBY!
Hans_Kloss
07.06.2009 12:21
Jeśli miałyby zostać wybrane trzy zespoły to ja widzę w chwili obecnej US F1, Lolę i Lotusa. Chciałbym zobaczyć Epsilon Euskadi :)
Ducsen
07.06.2009 10:59
Dla mnie to chore. Wiedzą, że ich szanse na wejście do F1 są małe to podkopują się pod wielką nazwę... Chciałbym zobaczyć Lotusa, ale tego autentycznego, a nie jako Lotus, czyli nazwa użyta do reklamy.
Iwan
07.06.2009 10:28
Teraz Max może sobie ograniczyć kase do 40 milionów, 8 zespołów ze zgłoszeniami warunkowymi się wycofa z sezonu 2010, na ich miejsce się weźmie 10 nowych i juz mamy 12 teamów ktore nie protestują i nie stawiaja żądań dla FIA...
Kamikadze2000
07.06.2009 10:18
No z pewnością te argumenty mogą iśc za nimi i pomóc im w dostaniu się do F1. Osobiście obojętne mi jest, kto dostanie szansę, tak więc liczę na to, że wygrają wyłącznie Ci, którzy w pełni na to zasługują, czyli najlepsi!!!
Huunreh
07.06.2009 09:55
I w takiej sytuacji ja jako Max M. zaproponowałbym przedkwalifikacje. Bo Takie zespoły jak March, Brabham, Lotus to sama esencja wyścigów F1. Ale czy tak by było także na torze czy tylko w nazwie.
Angulo
07.06.2009 09:34
Wiedziałem, że prędzej czy później ktoś porwie się na tą nazwę.
Twarzer
07.06.2009 09:25
A Chapman sie pewnie w grobie przewraca... : |
ICEMANPK1
07.06.2009 09:24
kazdy sie chce podszywac pod stare legendarne zespoly,nie majac z nimi nic wspolnego.Najpierw Brabham,ktorego prawdziwi tworcy odcinaja sie calkowicie od nowego projektu ,teraz Lotus.Coz z tego jak zeden z tych smiesznych zespolikow nie pocignie dluzej niz sezon(szanse na przetrwanie chyba maja Prodrive i USF1),beda sie ciagnac w ogonie stawki,i stwazac zagrozenie.
Dżejson
07.06.2009 08:59
dlatego nakręcają propagandę że wchodzą jako Lotus - nazwa przyciąga sponsorów...
Maraz
07.06.2009 08:11
@korzo, to jest opinia wielu ludzi - pamiętej, że Litespeed to do tej pory mało znaczący zespół z brytyjskiej F3, który nawet w tej kategorii miał problemy z budżetem na starty.
korzo
07.06.2009 08:09
@Pieczar, skąd masz info? Masz wujka w FIA? Czy to może twoje widzimisię?
Pieczar
07.06.2009 07:57
Heh a jeszcze nie tak dawno pisałem, że Lotusa brakuje, a tu prosze :) Szkoda, że szanse na wejście mają raczej nikłe.
YAHoO
07.06.2009 07:54
Jakby w przyszłym sezonie był McLaren i Ferrari to byłaby piękna śmietanka :)
mbg
07.06.2009 07:33
Szkoda że jest limit 13 zespołów. Z chęcią zobaczył bym Lotus, Brabham, Marcha z powrotem i coś nowego (może EE, Prodrive).