WTCC: Zanardi i Hernandez zwycięzcami wyścigów w Brnie
Dla Zanardiego było to pierwsze zwycięstwo w sezonie, a dla Hernandeza pierwsze w WTCC
21.06.0921:19
4136wyświetlenia
Alex Zanardi skorzystał dziś z dużego zamieszania na pierwszym zakręcie i odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w tym sezonie podczas pierwszego z dwóch wyścigów WTCC na torze w Brnie.
Włoch wystartował do tego wyścigu z trzeciej pozycji i zyskał jedno miejsce, gdy zdobywca pierwszego pola startowego Augusto Farfus starł się z innym kierowcą BMW - Andym Priaulx'em, Jordim Gene (Seata) i wszystkimi trzema Chevroletami.
Fafrus spowodował bardzo ciasne upakowanie stawki po wyjściu z ostatniego zakrętu podczas startu lotnego i przed pierwszym zakrętem przesunął się w stronę Priaulx'a. Kontakt spowodował poślizg Farfusa w kierunku Nicoli Lariniego, a Gene, Rob Huff i Alain Menu w wyniku zamieszania wylądowali w żwirze.
To był zdecydowanie niezły bałagan, lecz udało mi się jakoś przejechać przez to bez szwanku- powiedział Zanardi.
Zawsze jest wiele akcji w naszych wyścigach, a to co stało się dzisiaj zadziałało na moją korzyść. Zanardi odebrał prowadzenie Tarquiniemu kilka zakrętów po zjeździe z toru samochodu bezpieczeństwa, który pojawił się na nim ze względu na karambol.
Zanardi prowadził przez pewien czas przed czterema fabrycznymi Seatami, lecz Jorg Muller przedostał się pod koniec z ósmej pozycji do ścisłej czołówki i linię mety przekroczył tuż za zwycięzcą. Tarquini nie wdawał się w walkę z BMW i zadowolił się ostatnim miejscem na podium, kończąc wyścig niewiele przed Rickardem Rydellem (Seat) i Sergio Hernadezem (BMW). Hernandez próbował podążać za Jorgiem Mullerem, ale utknął za Rydellem i musiał zadowolić się piątą pozycją, finiszując przed Tiago Monteiro.
Kolejne zwycięstwo w klasyfikacji kierowców niezależnych odniósł Felix Porteiro, dojeżdżając do mety przed Yvanem Mullerem, który z kolei chwilę po restarcie wyścigu stracił do Tarquinieo sekundę i spadł na ósmą pozycję. Aktualny mistrz świata obronił się przed Tomem Coronelem, zdobywając pierwsze pole startowe do wyścigu numer 2. Gene i Priaulx udało się powrócić do wyścigu po naprawie ich samochodów. BMW Team UK zdołało naprawić przód samochodu Priaulx'a w wystarczającym czasie, aby ustanowił on jeszcze najszybsze okrążenie wyścigu - pełne sześć dziesiątych sekundy szybsze od drugiego najszybszego kierowcy w pierwszym wyścigu.
W drugim wyścigu na torze w Brnie triumfował Sergio Hernandez, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w karierze w WTCC. Hiszpan w początkowej fazie wyścigu musiał przedrzeć się na prowadzenie, które odebrał swojemu rodakowi Felixowi Porteiro, ale później był już w stanie kontrolować przebieg wyścigu.
Na trzecim okrążeniu Porteiro stracił nie tylko prowadzenie w wyścigu, ponieważ wyprzedzili go także kierowcy Seata - Yvan Muller i Tiago Monteiro, którzy zapełnili pozostałe miejsca na podium. Porteiro musiał więc zadowolić się czwartym miejscem, co i tak było świetnym wynikiem, jak na niezależnego kierowcę. Tymczasem Andy Priaulx i Jorg Muller walczyli tak zacięcie o piąte miejsce, że w pewnym momencie prześliznęli się obok nich na zakręcie numer 1 Gabriele Tarquini i Rickard Rydell.
Para BMW nie była w stanie odrobić straconych pozycji i kontynuowała swoją walkę, którą w ostateczności wygrał Muller. Zwycięzca pierwszego wyścigu Alex Zanardi również jechał w tej grupie do momentu, gdy Tarquini pojechał za szeroko w jednym z zakrętów. Kierowca Seata podczas powrotu na tor uderzył w swojego rodaka, eliminując go z wyścigu.
Sprawy miały się jeszcze gorzej dla Augusto Farfusa. Brazylijczyk, który spowodował zamieszanie w pierwszym zakręcie pierwszego wyścigu, w wyścigu numer dwa nie zajechał wiele dalej, parkując swój samochód w garażu po stłuczce na pierwszym okrążeniu. Porteiro odniósł komfortowe zwycięstwo w klasyfikacji kierowców niezależnych, pięć miejsc przed walczącymi ze sobą Tomem Coronelem i Vito Postiglione.
Źródło: Autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sergio Hernandez (10) | BMW 320si | 10 | 0h22m13,734 | 10 | |
2 | Yvan Muller (1) | SEAT Leon 2.0 TDI | 10 | +0:02,316 | 8 | |
3 | Tiago Monteiro (5) | SEAT Leon 2.0 TDI | 10 | +0:04,114 | 6 | |
4 | Felix Porteiro (23) | BMW 320si | 10 | +0:04,280 | 5 | |
5 | Gabriele Tarquini (2) | SEAT Leon 2.0 TDI | 10 | +0:07,232 | 4 | |
6 | Rickard Rydell (3) | SEAT Leon 2.0 TDI | 10 | +0:07,857 | 3 | |
7 | Jörg Müller (7) | BMW 320si | 10 | +0:08,092 | 2 | |
8 | Andy Priaulx (6) | BMW 320si | 10 | +0:08,852 | 1 | |
9 | Tom Coronel (21) | SEAT Leon 2.0 TFSI | 10 | +0:10,369 | ||
10 | Vito Postiglione (31) | BMW 320si | 10 | +0:10,551 | ||
11 | Jordi Gene (4) | SEAT Leon 2.0 TDI | 10 | +0:12,501 | ||
12 | Robert Huff (11) | Chevrolet Cruze LT | 10 | +0:16,026 | ||
13 | Nicola Larini (14) | Chevrolet Cruze LT | 10 | +0:17,624 | ||
14 | Franz Engstler (25) | BMW 320si | 10 | +0:18,456 | ||
15 | Stefano D'Aste (27) | BMW 320si | 10 | +0:19,352 | ||
16 | Tim Coronel (32) | SEAT Leon 2.0 TFSI | 10 | +0:19,916 | ||
17 | Kirył Ładygin (19) | LADA 110 2.0 | 10 | +0:29,476 | ||
18 | Jaap van Lagen (18) | LADA 110 2.0 | 10 | +0:30,483 | ||
19 | Tom Boardman (22) | SEAT Leon 2.0 TFSI | 10 | +0:30,837 | ||
20 | Wiktor Szapowałow (20) | LADA 110 2.0 | 10 | +0:31,362 | ||
21 | Kristian Poulsen (26) | BMW 320si | 10 | +0:42,121 | ||
22 | Alain Menu (12) | Chevrolet Cruze LT | 9 | +1 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
23 | Alessandro Zanardi (9) | BMW 320si | 4 | |||
24 | Augusto Farfus (8) | BMW 320si | 1 | |||
Nie wystartowali | ||||||
25 | Marin Colak (28) | SEAT Leon 2.0 TFSI | 0 |
Najszybsze okrażenie: Sergio Hernandez - 2:12,143 na 2 okrążeniu
KOMENTARZE