Nowe Concorde Agreement w końcu podpisane

FIA: "Sygnalizuje to odnowiony okres stabilności w Mistrzostwach Świata Formuły Jeden"
01.08.0913:24
Marek Roczniak
3662wyświetlenia

FIA ogłosiła dzisiaj, że nowe Concorde Agreement zostało podpisane przez prezydenta Maxa Mosleya, co stanowi ostateczne zakończenie sporu politycznego, który zdominował pierwszą połowę sezonu 2009 w Formule 1.

Concorde Agreement to trójstronna umowa zawarta pomiędzy właścicielem praw komercyjnych F1 Berniem Ecclestone'em i zespołami zaangażowanymi w ten sport, która określa zasady, na jakich funkcjonuje cała Formuła 1 i na jakich odbywa się podział zysków, głównie ze sprzedaży praw do transmisji telewizyjnych.

To właśnie brak nowej umowy Concorde był główną przeszkodą uniemożliwiającą osiągnięcie ostatecznego porozumienia pomiędzy FIA i Stowarzyszeniem Zespołów Formuły Jeden. Po uzyskaniu aprobaty ze strony Światowej Rady Sportów Motorowych, wczoraj w nocy prezydent FIA - Max Mosley podpisał Concorde Agreement 2009, sygnalizując odnowiony okres stabilności w Mistrzostwach Świata Formuły Jeden FIA - czytamy w oświadczeniu.

WMSC zatwierdziła także nieznacznie zmieniony zestaw stabilnych zasad w sportowych i technicznych regulacjach (mających obwiązywać począwszy od sezonu 2010), które zostały uzgodnione przez FIA i zespoły. Zasady te zostaną wkrótce opublikowane na oficjalnej stronie FIA. Nowa umowa Concorde, która będzie obowiązywała do 31 grudnia 2012 roku, umożliwia kontynuację procedur zapisanych w Concorde Agreement z 1998 roku, gdzie decyzje są podejmowane przez grupy robocze i komisje, w których prawo głosu mają wszystkie zespoły, a ratyfikuje je WMSC.

AUTOSPORT dodaje, że zespół znany obecnie jako BMW Sauber F1 Team ma czas do najbliższej środy (5 sierpnia) na podpisanie nowej umowy Concorde, jeśli koncern BMW zdecyduje się na wystawienie go na sprzedaż po swojej decyzji o wycofaniu się z F1. FIA potwierdziła poza tym, że osiągnięte zostało ostateczne porozumienie w sprawie posunięć, mających na celu dalszą redukcję wydatków, aby udało się osiągnąć poziom z wczesnych lat 90. ubiegłego wieku.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

11
rafaello85
02.08.2009 07:38
„WMSC zatwierdziła także nieznacznie zmieniony zestaw stabilnych zasad w sportowych i technicznych regulacjach (mających obwiązywać począwszy od sezonu 2010), które zostały uzgodnione przez FIA i zespoły. Zasady te zostaną wkrótce opublikowane na oficjalnej stronie FIA." Tego boję się najbardziej...
ipok
02.08.2009 07:18
@AdamSlomek pisze "nieświadomych niczego" Czyżbyś w ten sposób chciał powiedzieć, że większość kibiców F1 (ci popierający FOTA) to idioci?
AdamSlomek
01.08.2009 09:52
ergie--> pewnie chciał trochę więcej, ale przez nieświadomych niczego i podburzanych przez FOTA kibiców, wyszło tylko tyle;p I już mamy tego pierwsze efekty, wycofanie się BMW...
ergie
01.08.2009 08:41
No i Maxiu doprowadził do wszystkiego w F1 co sobie, na koniec swoich rządów w FIA, zaplanował. Gratulacje Stary Pryku ;)
akkim
01.08.2009 06:58
Dżejson <<< Albert ma iść na Allegro tam jego miejsce:)
Dżejson
01.08.2009 05:14
@bogoz - tak dla ścislości :) : BMW fabryk to ma od ch*** i jeszcze trochę i żadnej z nich nie sprzeda (raczej). Natomiast BMW Sauber F1 Team ma 2 fabryki (Hinwil i Monachium) i oczywiście tej w Monachium nie sprzeda bo tam produkowali wszystkie elementy "mechaniczne" bolidu (silniki, skrzynie i podobne "pierdoły"), więc ta fabryka się im przyda w WTCC, WSBK i gdzie tam oni jeszcze startują. A Hinwil na 95% sprzedadzą, no bo po co ona im ? Jakby taki fajny tunel miał się marnować... A tak swoją drogą, ciekawi mnie, co oni zrobią ze swoim mędrcem Albertem ? :D
bogoz
01.08.2009 02:45
BMW ma 2 fabryki, ale tej w Monachium pewnie nie sprzedadza, zostaje tylko ta w hinwil
Kamikadze2000
01.08.2009 01:50
No nareszcie!!! Teraz wierzę w to i jestem niemal pewien tego, że Formuła jest w pełni bezpieczna na przyszłość!!! Teraz na pewno nie powinniśmy mieć żadnych szokujących informacji typu wycofanie stajni czy rozłam. Co do BMW, liczę na to, że ktoś wykupi ich fabrykę, gdyż szkoda jej.
GroM
01.08.2009 01:17
A kiedy będą jakieś konkrety w sprawie redukcji wydatków do poziomu lat 90, bo cały czas o tym mówią, ale nie ma w ogóle konkretów co chcą zrobić.
rmn
01.08.2009 12:07
Zawsze mogą srzedać swoje zespoły dokładnie tak jak to zrobi BMW, które prawdopodobnie podpisze CA w celu łatwiejszej sprzedaży..
haha_xd
01.08.2009 11:44
Czyli najprawdopodobniej Toyota i Renault zostają w F1...