Ciąg dalszy testów na torach Fiorano, Vairano i Paul Ricard

15.04.0400:00
Marek Roczniak
882wyświetlenia
KierowcaKonstruktorOp.Czas okr.Okr.
Czasy uzyskane na torze Fiorano
Michael SchumacherFerraribri0:56.060149
Czasy uzyskane na torze Paul Ricard
Jenson ButtonB.A.R Hondamic1:06.301150
1Kimi RaikkonenMcLaren Mercedesmic1:07.37599
1Antonio PizzoniaWilliams BMWmic1:07.706110
1David CoulthardMcLaren Mercedesmic1:07.78698
1Fernando AlonsoRenaultmic1:08.07798
1Franck MontagnyRenaultmic1:08.22766
1Olivier PanisToyotamic1:08.41897
1Ryan BriscoeToyotamic1:08.657128
1Christian KlienJaguarmic1:09.56725
Po Luce Badoerze i Rubensie Barrichello przyszła dziś kolej na Michaela Schumachera, który na prywatnym torze testowym Ferrari w Fiorano zasiadł za kierownicą bolidu F2004. Niemiec pracował nad programem rozwojowym opon Bridgestone na nadchodzące wyścigi. Niebo nad torem Fiorano było w zasadzie cały czas mocno zachmurzone, ale na szczęście nie padał deszcz i dzięki temu przebieg testów nie został zakłócony. Sześciokrotny mistrz świata na tym obiekcie obecny będzie także i jutro, a tymczasem dzisiaj Andrea Bertolini zakończył dwudniowe testy na innym włoskim torze - Vairano. Kierowca testowy sportowych samochodów Ferrari Maserati Group zakończył rozpoczęte wczoraj testy aerodynamiczne tegorocznego bolidu na prostej drodze, przejeżdżając łącznie 337 kilometrów. Niebo nad tym torem także było zachmurzone i pod koniec dnia spadło nawet kilka kropli deszczu, ale nie wpłynęły one zbytnio na przebieg testów.
Jenson Button zdominował także trzeci dzień testów na torze Paul Ricard. Kierowcom ponownie towarzyszyła ogólnie słoneczna pogoda, przy czym od czasu do czasu niebo było zachmurzone, a temperatura powietrza wahała się w okolicy 13 stopni Celsjusza. Zespół B.A.R testuje w tym tygodniu nową wersję silnika Hondy, a także usprawnienia aerodynamiczne do bolidu 006, które zostaną użyte podczas wyścigu na torze Imola. Wśród tych usprawnień jest między innymi dodatkowe skrzydło umiejscowione zaraz za głową kierowcy, podobne do tego, jakie ostatnio wprowadził również zespół Ferrari. Oprócz ustanowienia najlepszego czasu przejazdu jednego okrążenia Button przejechał także największą liczbę okrążeń ze wszystkich uczestników dzisiejszych testów.

Kierowcy z zespołu McLaren - Kimi Raikkonen i David Coulthard uplasowali się odpowiednio na drugiej oraz czwartej pozycji. Obaj kierowcy mieli dzisiaj nieco większą stratę do Buttona (ponad sekundę), ale za to udało im się łącznie przejechać blisko 200 okrążeń, czyli znacznie więcej niż w we wtorek czy w środę. Reprezentantów stajni z Woking rozdzielił kierowca testowy zespołu Williams - Antonio Pizzonia, który zastąpił dzisiaj swojego kolegę po fachu - Marca Gene. Brazylijczyk kontynuował prace nad ustawieniami bolidu FW26, a także sprawdzał najbardziej interesujące z dostarczonych przez firmę Michelin opony na długich dystansach. Jutro podczas ostatniego dnia testów na torze Paul Ricard do Pizzonii dołączy jeden z głównych kierowców stajni z Grove - Juan Pablo Montoya.

Na piątej i szóstej pozycji ponownie uplasowali się reprezentanci Renault - Fernando Alonso i kierowca testowy Franck Montagny. Obaj kierowcy pracowali dzisiaj nad zawieszeniem bolidu R24, a także przeprowadzali testy opon Michelin, skupiając się zarówno na wytrzymałości, jak i badaniu osiągów. Ponadto Alonso dokończył test wytrzymałościowy nowej wersji silnika RS24 V10, przekraczając bez problemów zakładaną żywotność 800 kilometrów.

Na kolejnych pozycjach znaleźli się kierowcy Toyoty - Olivier Panis, który zastąpił dzisiaj Cristiano da Mattę, oraz obecny na torze Paul Ricard od wtorku kierowca testowy Ryan Briscoe. Reprezentanci japońskiej stajni drugi raz w tym tygodniu łącznie zdołali przejechać ponad 200 okrążeń, ale mieli już ponad dwie sekundy straty do Buttona. Na ostatniej pozycji znalazł się tymczasem Christian Klien, który zastąpił dzisiaj swojego partnera z zespołu Jaguar - Marka Webbera. Celem testów stajni z Milton Keynes w tym tygodniu są prace nad balansem bolidu R5 i ustawieniami auta dotyczącymi elementów aerodynamicznych, a także testy opon Michelin.

Źródło: BMW.WilliamsF1.com, Ferrari.com, Jaguar-Racing.com, RenaultF1.com, F1Racing.net