Początek testów na torach Silverstone, Fiorano, Mugello i Monza

27.04.0400:00
Marek Roczniak
910wyświetlenia
KierowcaKonstruktorOp.Czas okr.Okr.
Czasy uzyskane na torze Silverstone
Antonio PizzoniaWilliams BMWmic1:18.275100
1Marc GeneWilliams BMWmic1:18.61566
1Jarno TrulliRenaultmic1:18.72479
1Alex WurzMcLaren Mercedesmic1:19.34241
1David CoulthardMcLaren Mercedesmic1:19.40345
1Franck MontagnyRenaultmic1:19.71992
Czasy uzyskane na torze Fiorano
Giancarlo FisichellaSauber Petronasbri0:57.163165
Czasy uzyskane na torze Mugello
Felipe MassaFerraribri1:19.52972
1Cristiano da MattaToyotamic1:21.61070
1Ricardo ZontaToyotamic1:21.680101
Zespoły Williams, Renault i McLaren rozpoczęły dzisiaj testy na torze Silverstone, którym wbrew wcześniejszym prognozom pogody towarzyszyła słoneczna pogoda. Pierwszy dzień testów zdominowali kierowcy testowi zespołu Williams - Antonio Pizzonia i Marc Gene. Pizzonia był dzisiaj jednocześnie najbardziej aktywnym kierowcą i przejechał równo 100 okrążeń. Stajnia z Grove na razie nie opublikowała sprawozdania z wtorkowych testów.
Jarno Trulli był jedynym kierowcą nie z zespołu Williams, któremu udało się zmieścić poniżej jednej sekundy straty do Pizzonii. Oprócz Włocha zespół Renault reprezentował dzisiaj także kierowca testowy Franck Montagny, przy czym Francuz uplasował się na ostatniej pozycji i miał już blisko półtorej sekundy straty. Obaj kierowcy skupili się na programie rozwojowym aerodynamiki bolidów R24, a także przeprowadzali testy opon Michelin.

Pomiędzy kierowcami Renault znaleźli się ostatni uczestnicy wtorkowych testów w Wielkiej Brytanii - reprezentujący barwy zespołu McLaren kierowca testowy Alex Wurz oraz David Coulthard. Jutro na torze Silverstone obecny będzie również drugi główny reprezentant stajni z Woking - Kimi Raikkonen.

Tymczasem na włoskim torze Fiorano zespół Sauber rozpoczął dzisiaj samotne, trzydniowe testy, których głównym celem są przygotowania do wyścigu o Grand Prix Monako. Szwajcarską stajnię reprezentował tylko jeden kierowca - Giancarlo Fisichella. Włoch przeprowadzał między innymi testy nowych elementów aerodynamicznych, opracowanych podczas badań w tunelu aerodynamicznym, przy czym część z nich była już wypróbowana podczas ostatniego wyścigu na torze Imola. Ponadto Fisichella testował dzisiaj opony Bridgestone i sprawdzał hamulce.

Testy odbywały się dzisiaj także na dwóch innych włoskich torach: Mugello i Monza, na których obecne były dwie ekipy testowe Ferrari i jedna Toyoty. Włoska stajnia po raz pierwszy od rozpoczęcia sezonu 2004 skorzystała z usług swojego byłego kierowcy testowego, reprezentującego obecnie barwy zespołu Sauber - Felipe Massy. Brazylijczyk przejechał w sumie 72 okrążenia, z czego 16 na krótkiej wersji toru Mugello, a do jego obowiązków należały testy opon Bridgestone, będące częścią przygotowań do kolejnych wyścigów. Towarzystwa Massie, którego jutro zastąpi Michael Schumacher, dotrzymywali reprezentanci Toyoty - Cristiano da Matta i kierowca testowy Ricardo Zonta. Obaj kierowcy mieli ponad dwie sekundy straty do Brazylijczyka. Tymczasem na torze Monza, wzbogaconym na specjalne życzenie o dwie dodatkowe szykany, obecny był dzisiaj główny kierowca testowy Ferrari - Luca Badoer. Włoch podobnie jak Massa także zasiadł za kierownicą tegorocznego bolidu F2004 i przejechał aż 490 km, a oprócz testowania opon pracował nad programem rozwojowym silnika.

Źródło: Ferrari.com, RenaultF1.com, Sauber-Petronas.com, Autosport.com