IndyCar: Dixon wygrywa w Japonii i obejmuje prowadzenie
Nowozelandczyk jest na najlepszej drodze do obrony mistrzowskiego tytułu
19.09.0909:21
2508wyświetlenia
Scott Dixon zwyciężył w przedostatnim wyścigu sezon 2009 serii IndyCar na torze Motegi w Japonii i objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej po tym, jak dotychczasowy lider - Ryan Briscoe dojechał na rozczarowującym 18. Miejscu. Dzięki temu walka o mistrzostwo w Miami rozegra się jednak między trzema kierowcami.
Briscoe przyjechał do Kraju Kwitnącej Wiśni z przewagą 25 punktów nad Dario Franchittim, lecz wypadek podczas jednego z postojów, po którym miał wyjechać jako lider, spowodował długi postój na naprawę pojazdu i kierowca Penske mógł tylko patrzeć, jak Dixon zmierza po maksymalną liczbę punktów w ten weekend. Zespół Ganassi zdominował resztę wyścigu po tym, jak Dario Franchitti uporał się ze startującym z czołówki Mario Moraesem.
Już na początku wyścigu dwójka Ganassiego objęła komfortowe prowadzenie nad Moraesem, za którym jechał Briscoe. Australijczyk był dość mocno naciskany przez Dana Wheldona. Po pierwszych pit stop zmienił się tylko lider, bowiem Franchitti przejechał okrążenie więcej i wyjechał tuż przed Dixonem.
Tymczasem przy pierwszym postoju kłopoty dotknęły Moraesa, którego obsługa była wolna i niezbyt udana, bowiem zatankowano tylko połowę zaplanowanego paliwa i Brazylijczyk za chwilę musiał pojawić się na dodatkowy postój, który zepchnął go na 20. miejsce.
W końcu Wheldon uporał się z Briscoe i dogonił dwójkę Ganassi. Ta trójka dojechała w takiej kolejności do drugich postojów, ale po wizytach doszło znów do zmiany na pozycji lidera po tym, jak zjeżdżający wcześniej Szkot utknął wśród innych bolidów na wyjazdowym okrążeniu.
Liderem został wówczas Briscoe, który pozostał na torze kilka okrążeń dłużej i zjechał do boksów zaraz po dużym wypadku Mike'a Conwaya i było niemal pewne, że wyjedzie z nich jako lider. Jednakże podczas przyspieszania po wyłączeniu ogranicznika bolid Australijczyka obrócił się i uderzył w bandę, a naprawa uszkodzeń zabrała mechanikom aż 15 okrążeń.
Po tym ciosie dla zespołu Penske, dwójka liderów wykorzystała ostatni okres żółtej flagi po wypadku Ryana Hunter-Reaya do wykonania postojów i pierwszy wyjechał Dixon, który nie oddał prowadzenia już do końca. Przed wyścigiem w Miami Dixon ma pięć punktów przewagi nad Franchittim i osiem nad Briscoe.
Trzeci dojechał Graham Rahal, który wygrał rywalizację z kolegą z zespołu Oriolem Servią, a piąty był Mario Moraes, który dzięki idealnemu dla niego momentowi wypadku Conwaya zdołał powrócić do czołówki. Zwycięzca z ubiegłego roku - Danica Patrick dojechała na szóstym miejscu przed kolegą z zespołu Marco Andrettim.
Źródło: Autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Scott Dixon (9) | Dallara Honda | 200 | 1h51m37,641 | 50 | |
2 | Dario Franchitti (10) | Dallara Honda | 200 | +0:01,448 | 40 | |
3 | Graham Rahal (02) | Dallara Honda | 200 | +0:03,200 | 35 | |
4 | Oriol Servia (06) | Dallara Honda | 200 | +0:07,372 | 32 | |
5 | Mario Moraes (5) | Dallara Honda | 200 | +0:12,764 | 30 | |
6 | Danica Patrick (7) | Dallara Honda | 200 | +0:16,139 | 28 | |
7 | Marco Andretti (26) | Dallara Honda | 200 | +0:16,651 | 26 | |
8 | Dan Wheldon (4) | Dallara Honda | 200 | +0:17,265 | 24 | |
9 | Raphael Matos (2) | Dallara Honda | 200 | +0:17,579 | 22 | |
10 | Helio Castroneves (3) | Dallara Honda | 199 | +1 okr. | 20 | |
11 | Tony Kanaan (11) | Dallara Honda | 199 | +1 okr. | 19 | |
12 | Justin Wilson (18) | Dallara Honda | 199 | +1 okr. | 18 | |
13 | Ed Carpenter (20) | Dallara Honda | 198 | +2 okr. | 17 | |
14 | Hideki Mutoh (27) | Dallara Honda | 198 | +2 okr. | 16 | |
15 | Ernesto Viso (13) | Dallara Honda | 198 | +2 okr. | 15 | |
16 | Robert Doornbos (33) | Dallara Honda | 198 | +2 okr. | 14 | |
17 | Kosuke Matsuura (34) | Dallara Honda | 195 | +5 okr. | 13 | |
18 | Ryan Briscoe (6) | Dallara Honda | 185 | +15 okr. | 12 | |
19 | Stanton Barrett (98) | Dallara Honda | 182 | +18 okr. | 12 | |
20 | Roger Yasukawa (23) | Dallara Honda | 172 | +28 okr. | 12 | |
21 | Ryan Hunter-Reay (14) | Dallara Honda | 157 | +43 okr. | 12 | |
22 | Mike Conway (24) | Dallara Honda | 103 | +97 okr. | 12 | |
23 | Tomas Scheckter (43) | Dallara Honda | 83 | +117 okr. | 12 |
Pole position: Scott Dixon - 1:38,340 (+1 pkt.)Najszybsze okrażenie: Scott Dixon - 0:27,670 na 174 okrążeniu
Prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Scott Dixon (+2 pkt.)
KOMENTARZE