BMW przeprowadziło w niedzielę testy aerodynamiczne

Christian Klien: "Te testy w linii prostej są ważnym wskaźnikiem dla zespołu"
23.09.0914:32
Marek Roczniak
3415wyświetlenia

Zespół BMW Sauber wykorzystał w ostatnią niedzielę jeden z ośmiu dni przewidzianych w trakcie całego sezonu na testy aerodynamiczne w linii prostej, aby sprawdzić najnowsze modyfikacje do bolidu F1.09, szykowane na Grand Prix Singapuru.

Test ten miał miejsce na torze Vairano we Włoszech, a tegoroczny samochód poprowadził kierowca testowy stajni z Hinwil - Christian Klien, sprawdzając nowe przednie skrzydło, bardziej podcięte boczne sekcje nadwozia, rozwiniętą wersję podwójnego dyfuzora i zmodyfikowane tylne skrzydło.

W F1.09 zamontowana była także nowa wersja skrzyni biegów, z której na torze Marina Bay w Singapurze będą korzystali Robert Kubica i Nick Heidfeld, jako że ich dotychczasowe przekładnie zakończyły czterowyścigowe cykle i mogą zostać wymienione bez kary obniżenia pozycji startowej o pięć miejsc. Poprawki przygotowane na GP Singapuru to prawdopodobnie ostatni znaczący pakiet usprawnień przewidziany dla F1.09 w tym sezonie.

Te testy w linii prostej są ważnym wskaźnikiem dla zespołu - powiedział Austriak. Do tego momentu wszystkie sprawdzenia i kalkulacje były wykonywane wyłącznie w tunelu aerodynamicznym. Dopiero kiedy porównasz dane z tymi zebranymi podczas jazdy na torze możesz się tak naprawdę przekonać, czy przygotowane usprawnienia działają tak, jak przewidziały to komputery.

Źródło: F1Network.net

KOMENTARZE

4
Adakar
23.09.2009 11:28
Tyle, że stara zasada w F1 jak i innych seriach, mówi, że testy na których otrzymujesz jedynie "potwierdzenie" swoich przypuszczeń na podstawie wiedzy - programów komputerowych, to testy ZMARNOWANE. No bo czego się dowiedziałeś ? Upewniłeś się jedynie w tym co już wiedziałeś przed testami ... Pamietam jak Frank Williams w jednym z wywiadów, przyznał że woli jak test skończy się po 10 minutach na torze i wybuchnie mu silnik lub coś odpadnie, się rozsypie, bo wtedy TEST wykazał nieprawidłowości w działaniu jakiegoś systemu, lub bolidu jako całosci i wtedy MOŻNA to w fabryce przeanalizować i wyeliminować na przyszłość taką awarię aby nie przydarzyła się podczas WYŚCIGU , bo to w nim się wygrywa i zdobywa punkty. Te testy były dla Kliena, ostatnie namaszczenie i podziękowanie za ewentualną współpracę, aby jego CV lepiej wygladało gdyb bedzie szukał kokpitu wyścigowe na przyszły sezon ...
push_mss
23.09.2009 06:53
a na torze będzie jak zwykle lipa... ja tam nie wierze w poprawki bmw
michal132
23.09.2009 03:44
poprostu bmw to co sprowadza sprawdza na albert 3 najbardziej zaawansowanym komputerze i sprawdzaja jakie osiagi da dana poprawka
maroo
23.09.2009 03:33
Hehe - dziwnie brzmi zdanie "tak jak przewidziały to komputery". BMW chce zrobić dobre wrażenie na koniec? Były by heca gdyby tak ostro podskoczyli o dwa poziomy :). Czego im i nam życze - dla dobra widoswiska.