GP Brazylii: trening 2 - Alonso i Buemi na czele

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Interlagos
16.10.0920:38
Marek Roczniak
8704wyświetlenia

Fernando Alonso wygrał popołudniową sesję treningową na torze Interlagos, pokonując o zaledwie 0,043 sekundy Sebastiena Buemiego, który po porannej kraksie zaprezentował się tym razem z bardzo dobrej strony. Na miejscach 3 i 5 uplasowali się kierowcy Brawn GP - Rubens Barrichello i Jenson Button, a rozdzielił ich Mark Webber. Sebastian Vettel uzyskał siódmy czas, tracąc do Buttona niespełna 0,1 sekundy. Buemi i Vettel byli najbardziej pracowitymi kierowcami w tej sesji, przejeżdżając po 45 okrążeń każdy.

Druga sesja rozpoczęła się od dużej aktywności na torze i już w pierwszych pięciu minutach czasy ustanowiło 15 kierowców. Najlepszym legitymował się początkowo Sebastian Vettel - 1:12,923, jednak w 10 minucie Sebastien Buemi wykręcił 1:12,796 i zrzucił Niemca z pierwszego miejsca. Trzeci był wówczas Heikki Kovalainen, a pierwszą piątkę zamykali Jenson Button i Adrian Sutil. Robert Kubica po swoim pierwszym przejeździe zajmował jedenaste miejsce, mając niespełna sekundę straty do Buemiego.

Jako ostatni na tor w drugiej sesji wyjechał Fernando Alonso, wykonując okrążenie zapoznawcze po upływie 15 minut od rozpoczęcia popołudniowego treningu. Bez czasu okrążenia był jeszcze także drugi kierowca Renault - Romain Grosjean. Obaj kierowcy swoje pierwsze okrążenia pomiarowe wykonali w końcu w 27 minucie, plasując się odpowiednio na miejscach 18 (Alonso) i 20 (Grosjean). Bolid R29 nie prezentował się jak dotychczas zbyt imponująco na torze Interlagos.

Tuż przed końcem pierwszych 30 minut sesji walkę o pierwsze miejsce stoczyli Button i Webber. Najpierw na czele klasyfikacji znalazł się lider mistrzostw, a szybciej od niego pojechał następnie kierowca Red Bulla, wykręcając 1:12,604. W odpowiedzi na to Button uzyskał czas 1:12,523 i dzięki temu powrócił na pierwsze miejsce. W 42 minucie Kubica wskoczył na piąte miejsce z czasem 1:12,973. W chwilę później Buemi, który na początku sesji prezentował świetne tempo, zdołał powrócić na pierwsze miejsce z czasem 1:12,357. Jego przewaga nad Buttonem wyniosła 0,166 sekundy.

W połowie sesji kolejność kierowców wyglądała następująco: Buemi, Button, Webber, Trulli, Vettel, Sutil, Kubica, Kovalainen, Hamilton, Liuzzi, Raikkonen, Barrichello, Alguersuari, Fisichella, Rosberg, Nakajima, Heidfeld, Alonso, Kobayashi i Grosjean. Kilka minut później na obiektywach kamer pojawiły się krople deszczu - mżawka utrzymywała się przez jakiś czas w niektórych miejscach toru, ale nawierzchnia wciąż była generalnie sucha. W międzyczasie Kobayashi i Alonso zdołali uciec z końca stawki, plasując się odpowiednio na miejscach 10 i 12.

W 66 minucie w bolidzie Fisichelli zgasł silnik po najprawdopodobniej nieudanym próbnym starcie w wyjeździe z boksów. Porządkowi nie wiedzieli początkowo, co zrobić z jego bolidem, ale w końcu udało im się zapchać Ferrari z Włochem w środku w bezpieczne miejsce i żółta flaga zniknęła z toru. Tymczasem deszcz zaczął mocniej kropić i kierowcy wrócili do boksów, aby zaczekać na lepsze warunki. Cisza trwała jednak tylko kilka minut i na torze znowu znaleźli się niemal wszyscy kierowcy, by wykonać ostatnie przejazdy dzisiejszego dnia.

W końcówce sesji Alonso na bardziej miękkich oponach wykręcił 1:12,314 i wskoczył na pierwsze miejsce. Swój czas zdołał także poprawić wyraźnie Grosjean (1:12,806), awansując na 11 miejsce. Tymczasem wyniku Alonso nikt nie zdołał już poprawić i Hiszpan wygrał popołudniową sesję z przewagą 0,043 sekundy nad Buemim.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 88%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Fernando Alonso (7)Renault R291:12,31427
2Sebastien Buemi (12)Toro Rosso STR41:12,3570,0430,04345
3Rubens Barrichello (23)Brawn BGP0011:12,4590,1450,10238
4Mark Webber (14)Red Bull RB51:12,5140,2000,05541
5Jenson Button (22)Brawn BGP0011:12,5230,2090,00945
6Jarno Trulli (9)Toyota TF1091:12,6050,2910,08237
7Sebastian Vettel (15)Red Bull RB51:12,6110,2970,00645
8Nico Rosberg (16)Williams FW311:12,6330,3190,02242
9Adrian Sutil (20)Force India VJM021:12,7200,4060,08735
10Lewis Hamilton (1)McLaren MP4-241:12,7490,4350,02939
11Romain Grosjean (8)Renault R291:12,8060,4920,05727
12Robert Kubica (5)BMW Sauber F1.091:12,8620,5480,05639
13Kamui Kobayashi (10)Toyota TF1091:12,8690,5550,00740
14Kazuki Nakajima (17)Williams FW311:12,9290,6150,06041
15Nick Heidfeld (6)BMW Sauber F1.091:12,9480,6340,01938
16Vitantonio Liuzzi (21)Force India VJM021:12,9500,6360,00236
17Heikki Kovalainen (2)McLaren MP4-241:12,9920,6780,04239
18Kimi Raikkonen (4)Ferrari F601:13,0260,7120,03442
19Jaime Alguersuari (11)Toro Rosso STR41:13,0410,7270,01540
20Giancarlo Fisichella (3)Ferrari F601:13,2750,9610,23438
107% najlepszego czasu: 1:17,375

KOMENTARZE

11
Kamikadze2000
17.10.2009 09:29
Moze troche onetowsko, ale licze na awarie jednostki Vettela! BUTTON NA MISTRZA!!! :)) P.S. - Jaka szkoda, ze tak male roznice w czasowce, nie przekladaja sie na wyscig. ;((
Gie
17.10.2009 08:36
Kółek może i dużo ale przejechany dystans pewnie taki sam jak na innych torach.
Gibonlak
16.10.2009 09:28
nom dawno nie padało ;p, solidnie na początku sezonu i to wszystko. jeden dwa maxymalnie 3 wyścigi w deszczu na sezon mogłyby być. Odnoszę wrażenie, że w tym sezonie było mniej safety car niż w poprzednim .
ari2k5
16.10.2009 08:27
Piotrek, 4 silniki, nie jeden ;)
Simi
16.10.2009 08:13
Ferrari ma problemy. Tak przynajmniej wynika z testów. Cieszy mnie to, że Rubens przed Buttonem. Tytułu to on raczej nie zdobędzie, ale...
Piotrek15
16.10.2009 07:32
jakby tak pokropiło podczas wyścigu to mogloby być bardzo ciekawie... :) Vettel mnie zadziwia-jeden silnik i tyle kółek. Widać że będzie cisnął na 110 % ;)
bogoz
16.10.2009 07:23
pamietajcie ze petla na interlagos jest bardzo krótka, to jezdza więcej kółek niz zwykle
martyna
16.10.2009 07:21
Tak zgadza się Ferrari nie jest ulepszane , jak stwierdził pewien pan : nie warto go "poprawiać "jak tylko 3 wyścigi do końca pozostało i kierowcy u nas nie zostaną ... tak powiedzieli po ogłoszeniu przejścia Fernanda do Ferrari od przyszłego sezonu , a zespół skupia się na przyszłym sezonie . W łagodny sposób to napisałam , bo było dobitniej powiedziane . Ale jednocześnie oczekuje , że naszym chłopcom uda im się obronic na 3 pozycji w konstruktorach ... A srebne strzały są ulepszane ... dzieli ich tylko 2 punkty ... Kimi ma jutro urodziny i mam nadzieję , że w kwalifikacjach pojedzie dobrze .
Slawregas
16.10.2009 07:19
tak od węgier jedyne zmiany to kosmetyka czyli głównie jazda z lub bez nie wiem jak to określić z "czarną dziurą" w kształcie paska mnie więcej w okolicach tyłu pokrywy silnika ktora pojawila sie pierwszy raz chyba wlasnie na Węgrzech :P
fernandof1
16.10.2009 07:05
a Ferdek i romek [color=red]ino[/color] 27 ciekawe czemu Vettel 45 ciekawe kwale mogą być szczególnie że ferki tak daleko :/ ale ich bolid chyba jaedzie taki sam od gp węgier ??
Sanki
16.10.2009 06:58
Co oni tak dużo jeździli? Vettel 45 kółek :O