GP Abu Zabi: waga bolidów po kwalifikacjach

Kierowcy Red Bull Racing nieznacznie ciężsi od Lewisa Hamiltona
31.10.0917:38
Marek Roczniak
22324wyświetlenia
@P.KierowcaKonstruktorCzas Q3Strata*WagaPaliwo**Pit na okr.***
1.Lewis HamiltonMcLaren Mercedes1:40,948+1,253658,553,518
2.Sebastian VettelRed Bull Renault1:41,615+1,631663,058,019
3.Mark WebberRed Bull Renault1:41,726+1,454660,055,018
4.Rubens BarrichelloBrawn Mercedes1:41,786+1,365655,050,017
5.Jenson ButtonBrawn Mercedes1:41,892+1,744657,052,017
6.Jarno TrulliToyota1:41,897+1,524661,056,019
7.Robert KubicaBMW Sauber1:41,992+1,472654,549,516
8.Nick HeidfeldBMW Sauber1:42,343+1,785664,059,020
9.Nico RosbergWilliams Toyota1:42,583+1,922665,060,020
10.Sebastien BuemiToro Rosso Ferrari1:42,713+2,283661,556,519
Kierowcy, którzy nie weszli do Q3 (waga bolidów zadeklarowana przez zespoły)
11.Kimi RaikkonenFerrari692,087,030
12.Kamui KobayashiToyota694,389,331
13.Kazuki NakajimaWilliams Toyota704,099,035
14.Jaime AlguersuariToro Rosso Ferrari696,591,532
15.Fernando AlonsoRenault708,3103,336
16.Vitantonio LiuzziForce India Mercedes695,090,031
17.Adrian SutilForce India Mercedes696,091,032
18.Heikki KovalainenMcLaren Mercedes697,092,032
19.Romain GrosjeanRenault710,8105,837
20.Giancarlo FisichellaFerrari692,587,530

KOMENTARZE

44
kusza
01.11.2009 12:26
Z tego co mi wiadomo to najbardziej idealna mieszanka etyliny jest w stosunku 1:15 (dokladnie 14,75) czyli cale powietrze jest wykorzystane do spalenia calej jednostki paliwa, bogatsza mieszanka oznacza mniej powietrza w tej samej jednostce paliwa czyli poprostu troche paliwa zostaje po procesie spalania. Mysle, ze wraz ze zmiana zawartosci mieszanki paliwowej potrzebna jest korekta punktu zaplonu. Moze ktos z kolegow zna szczegolowo ten temat jak ma sie zmiana map silnika na jego parametry? Moze jakis temacik na forum? :]
marios76
31.10.2009 09:44
kingmaster86---> spora wiedza, zauważ tylko że popełniłeś drobny błąd w tłumaczeniu- niektórzy to zrozumieli trochę nie tak... Owszem bogatsza mieszanka gdzie AFR (stosunek powietrza do paliwa;) jest niższe niż 14,75 spala się szybciej- ale tu chodzi o detonacje! Przy bogatszej mieszance w cylindrze spala się ona w szybszej eksplozji... Paliwa owszem też silnik zużywa więcej, ale mi chodziło o co innego- skąd PEWNOŚĆ że to 17 % różnicy? Może 10, może 12... Ta regulacja to tylko w gestii inżynierów (jak by to tak dokładnie liczyć, to gdy ilość paliwa dostarczona jednorazowo do cylindra powiększyć, powietrza będzie odrobinę mniej i z teoretycznego AFR 12 wyjdzie 12,5 i te 17% bierze w łeb) Ale poza tym spoko. paolo---> NIC dodać, nic ująć!
maciej
31.10.2009 08:56
Już się nie dobrze robi od waszego pisania na temat kto jest szybszy , Nick czy Robert:(:( Naprawdę nie macie ważniejszych problemów i tematów do dyskusji?? Aż strach pomyśleć jeśli Glock zostanie partnerem Kubicy w Renault:( Przecież to też Niemiec prawda??? A w dodatku dla Francuskiego koncernu Renault ważniejszy jest rynek Niemiecki od Polskiego , więc Timo z pewnością będzie faworyzowany (co miało poniektórych takie zdanie w poprzednim sezonie dotyczące Heidfelda) i zaczną się spory kto jest szybszy itp. po prostu żal...
paolo
31.10.2009 08:34
Zaczynam się gubić z tymi argumentami na temat Kubicy. Chyba wiadomo kto podpisał kontrakt na pierwszego kierowcę w cenionym teamie. Czy słusznie cenionym to inna sprawa. Inną kwestią jest też to, że zarówno Nick jak i BMW pokazują, że są cholernie mocni, a dobre wyniki to nie tylko świetna jazda Kubicy. A zdarzało się tak, że dobre wyniki Roberta były mimo błędów zespołu i tylko dzięki jego świetnej dyspozycji. Tutaj wszyscy odwalają świetną robotę, a Nick po raz kolejny pokazuje, że jest świetnym numerem 2. Zadaniem nr 2 jest zdobywanie punktów i wspieranie nr 1. Wystarczy zsumować punkty obu tych kierowców z kilku ostatnich sezonów i wychodzi czarno na białym: Nick nie jest błyskotliwy i świata F1 już nie zwojuje ale bardzo od Kubicy nie odstaje. Jest solidny i pożyteczny choć cholernie zarozumiały. Może Kubicy nie wspiera ale pewnie nie raz swą małostkową upierdliwością może nie tyle zmobilizował co nie pozwolił wpaść w rutynę i usiąść na laurach. Z przykrością muszę stwierdzić, że mimo iż obaj raczej za sobą nie przepadają to tworzą wartościowy duet dla zespołu. Jako kibic nie chciałbym ich widzieć razem w Renault ale gdybym był szefem Renault to Heidfeld byłby bardzo wysoko na mojej liście życzeń. Pomijając Kubicę bo on już jest duchem i prawie ciałem w Renault jeśli taki zespół jak Sauber z takim kierowcą jak Heidfeld nie wystartuje do przyszłego sezonu mimo chęci i kasy to Bernie powinien nie tyle podać się do dymisji co dokonać publicznej autokastracji. On tu ma być mózgiem od kasy i trzymać to wszystko do kupy szczególnie, że jest najstarszy i następuje zmiana warty. Ciężko winić Todta bo dopiero zaczyna chociaż stanowcze działania z jego strony powinny mieć miejsce i będą mile widziane. Jakoś dziwnie mu kibicuję i myślę, że zyskałby spory szacunek w środowisku gdyby przepchnął coś takiego. Coś takiego ważnego i nie dla Ferrari.
MPOWER
31.10.2009 08:18
Pfff....zaraz się tutaj włączyła obrona ;] Nick nie jest słabym zawodnikiem. Wg Was Kubek go we wszytkim bije, zawsze jest lepszy. Nie mówię że Nick tutaj zjada Roberta ale moim zdaniem Niemiec na tym torze jest szybszy. Jakby mu lepiej ten tor leżał. I na nic mi te Wasze tłumaczenie z bogatą mieszanką. Ale liczy się wynik i zobaczymy w jutrzejszym dniu - oby Kubek jakieś pkt zdobył bo będzie miał ciężko. Poza tym Nick jest bardziej zmotywowany bo on walczy o kontrakt i pozostanie w F1 a Kubica ma już wszystko.
zawias
31.10.2009 08:01
Webber nie pomoże Vettelowi, natomiast But raczej pomoże Bariczowi, chyba że będzie miał szansę na p1. Cała druga połówka stawki jedzie na 1 pit bo wyjazd jest długi a opony się nie niszczą. Ogólnie dużo zagadek jutro się wyjaśni.
fernandof1
31.10.2009 07:51
DamianF@ nie najsłabszy zespół jedzie po podium a co im pozostało ren bolid już jest za słaby na konkurencje tylko Fisco i FI im dorównują
kingmaster86
31.10.2009 07:37
Jest ogólnie przyjęte ze optymalnie ustawiona bogatsza mieszanka o AFR = 12 spala się 17% szybciej niż mieszanka o AFR=14,75(czyli normalna) AFR(Air/Fuel Ratio)- czyli stosunek paliwa do powietrza / w normalnej mieszance na spalenie 1kg paliwa potrzeba 14,75kg powietrza.
marios76
31.10.2009 07:28
Corvi78---> Jak zatankuje dużo paliwa to może się w tej grupie ciągnąć:) Potem 10-12 kółek na miękkich i się co niektórzy zdziwią... chyba, że taktyka będzie jak w Brazylii- krótki stint- twarde gumki, długi - miękkie i nie wytrzymują... ;) SKĄD wy wzięliście te 17% :) No proszę was... ;)
kingmaster86
31.10.2009 07:25
Dodając 17% do średniego zużycia wychodzi ok 3,158 kg/okr ,2 okrążenia odjęte na dojazd na start i okr. formujące daje nam zjazd do pit-stopu na ok 13-14 okrążeniu .
marios76
31.10.2009 07:24
Jędruś---> Nie chcemy- On jest szybszy, tylko wielu "znawców" z tego forum w to nie wierzy i Robert musi to ciągle udowadniać:) Piekielnie zmotywowany, faworyzowany, kibiców od groma... a jutro co powiecie jak będzie na mecie za Kubicą? Jak silnik wytrzyma będzie niespodzianka... Wydaje mi się , że Robert był szybszy od Nicka jakieś 0,3 sekundy- przez 20 kółek odjedzie spokojnie na 5-6 sekund i na boksie nie straci. Chora sprawa z dociskiem BMW- tor z najdłuższą prostą i brak szans na wyprzedzanie, nawet na obronę!!! Ustawienia skrzyni i zużycie silnika pomijam- to da sie zgrać... Kolejny błąd zespołu, dla obu kierowców. O ile zwycięstwo Hamiltona jest pewne, to walka o 2 miejsce w klasyfikacji zależy od... geniuszu Brawna! Taktyka może mieć duże znaczenie, Barichello wciąż się liczy w walce, mimo, że ma dwa RedBulle przed sobą.
Pokwa
31.10.2009 07:21
"@MPOWER To nie jest kwestia szybkości... Robert ma najprawdopodobniej ustawioną delikatniejszą mapę silnika, bo ma on większy przebieg, a lepiej byłoby, żeby w ogóle dojechał do mety w punktach... Pamiętaj również, że to dla Roberta był pierwszy przejazd bolidem o tej porze dnia... Sam mówi o tym, że ze względu na inną temperaturę toru zmieniła się przyczepność opon i balans bolidu... Poczytaj: http://f1.sport.pl/Artykul.82+M5656eaffa1e.0.html" Co do silnika to Vettel jedzie już 5 GP na jednym, więc to nie jest argument :)
push_mss
31.10.2009 07:16
@Corvi78 - tym postem pokazałeś że taki sam z Ciebie "znawca" jak i ze mnie - drugim myślnikiem zaprzeczyłeś sam sobie ;] Zresztą, widziałem już parę takich wyścigów gdzie wczesny postój się opłacił więc z tym "znawstwem" różnie bywa - jutro się okaże czy "Dusia ma rację a January blefuje" :D:D:D @Jędruś : "Wy zawsze chcecie,aby Robert był szybszy od Nicka" - pewnie że chcemy, może Ty wolisz żeby Heidfeld był szybszy ? Ta jasne, i tak Ci nie wierzę :P
DamianF
31.10.2009 07:15
Coś mi się wydaje, że Renault z takim dużym obciążeniem paliwa testuje już rozwiązania na kolejny sezon .
hawaj
31.10.2009 07:15
Poprzednicy mają rację - bogatsza mieszanka oznacza mniejszą szansę przegrzania silnika (część nieprzepalonego paliwa służy do studzenia - tak musi być zawsze w mocno wysilonych jednostkach) co niesie za sobą większe zużycie paliwa. Zmniejszenie max rpm z jednej strony wydłuża żywotność poprzez zmniejszenie sił działających na silnik, lecz z drugiej strony spadek mocy z powodu obniżenia obrotów powoduje, że silnik jest bardziej eksploatowany przez kierowcę co zmniejsza jego żywotność :) Tak czy siak jednostka napędowa Kubicy z pewnością będzie łykać sporo paliwa :-)
Corvi78
31.10.2009 07:07
@push_mss " - Moim zdaniem w tym szaleństwie jest metoda, taktyka Kubicy nie jest głupia, bo akurat wtedy kiedy wszyscy zaczną zjeżdżać na postoje, on już będzie dawno po swoim i będzie mógł grzać ile mu się podoba." też widze jesteś "znawca"... - raczej nie będzie "grzać ile mu się podoba", bo po swoim postoju wpierdzieli się w grupe jadącą na 30 i więcej okrążeń - no chyba, że tam bardzo łatwo się wyprzedza...
Dżejson
31.10.2009 06:50
Czechosłowak ale silnik Kubicy nie będzie pracował na takiej samej mieszance przy 17k jak przy 18k. W tak zużytym silniku trzeba walnąć najbogatszą mieszankę żeby nie zdechł w połowie wyścigu. Już pomijam fakt, że ten silnik nie będzie pracował na 17000 RPM tylko co najmniej 17500, ba, nie wiadomo czy w ogóle obroty obniżą. Bogatsza mieszanka = mniejsze obciążenie silnika, co przy mocno zajechanym silniku skutkuje dużo większym spalaniem. Obniżenie obrotów do 17k w takim przypadku to samobójstwo bo tracisz od groma mocy.
kingmaster86
31.10.2009 06:48
Czechoslowak -> 1000obr/min nie ma wielkiego znaczenia przy tej samej mieszance . Mam na myśli to że silnik Kubicy(po przeżyciu 3 GP to jest ponad 1000km) będzie miał ustawioną bogatszą mieszankę (dla nie wtajemniczonych większa ilość paliwa) w ten sposób silnik będzie mniej wysilony oraz mniej narażony na przegrzewanie , oczywiście są też minusy bogatej mieszanki jednym z nich jest szybsze o jakieś 17% jej spalanie. Inni kierowcy z mało wyeksploatowanymi silnikami będą mieli troszeczkę uboższą mieszankę paliwa co niesie za sobą +4% mocy i mniejsze zużycie paliwa , minusem w tym przypadku jest możliwość wystąpienia spalania detonacyjnego, oraz wyższe temperatury pracy silnika - co może doprowadzić do uszkodzenia jednostki napędowej . Oczywiście to tylko moje zdanie, a mieszanka zależy od inżynierów każdego z zespołów .:)
Jędruś
31.10.2009 06:46
Wy zawsze chcecie,aby Robert był szybszy od Nicka. Heidfeld jest piekielnie zmotywowany, bo on jeszcze walczy o posadę na 2010, a Robert ma już ją zapewnioną. Przy zużyciu paliwa różnica wynosi około 0,1s a to nie jest dużo przecież.To nowy tor i być może Heidfeldowi po prostu podchodzi lepiej. W tą czy w tą jutro o punkty będzie cholernie ciężko, chyba że Robert świetnie by wystartował. Co do Kimasa to jeśli dobrze będzie używał na starcie KERS również jest szansa na punkty. Webber będzie pewnie chciał pomóc Vettelowi w walce o wicemistrzostwo.Szkoda, bo według mnie to to bardziej zasługiwał Barichello.Mam nadzieję, że na koniec przygody z Brawnem powalczy jutro o podium.
push_mss
31.10.2009 06:45
@slawek86 - pewnie Kubica podłoży podczas swojego wyjazdu z pit-lane skórkę od banana :P @Pawel J - właśnie, olać ich :D
Paweł J
31.10.2009 06:40
@push mss Powiedziałeś w zasadzie to co ja chciałem powiedzieć (dosłownie) i powiedziałeś niestety ale bolesną prawdę :) Wielu tu narzeka jaki Kubica słaby, że Nick i inni lepsi, ale tacy "snafcy" myślą że prawdziwymi znawcami :) Ale szkoda słów na takich ludzi, więc kończę :D Taktyka Kubicy, nie wiem :D Chcę zobaczyć wyścig. I wygra raczej także przeze mnie nie lubiany ale Hamilton. Ma w tej chwili jeden z najlepszych bolidów i zapewne odniesie zwycięstwo.
slawek86
31.10.2009 06:33
@Czechoslowak Z tego co czytałem to Kubica w związku z obniżonymi obrotami będzie miał bogatszą mieszankę, co powoduje większe spalanie. Nadzieją dla Kubicy jest wypadek (kogoś innego) podczas wyjązdu z pit-lane. Wtedy inni nie będą mieli jak wyjechać.
Czechoslowak
31.10.2009 06:21
kingmaster86-> chcesz mi powiedzieć, że silnik pracujący na takiej samej (przyjmijmy że bogatej) mieszance przy 17krpm spali więcej niż przy 18krpm?? niby w jaki sposób?
push_mss
31.10.2009 06:07
Ale ***cie bzdury tutaj... Nagle znalazło się mnóstwo anty-kubicomaniaków którzy cały czas psioczą jaki to on beznadziejny, jak to on narzeka, jaki to jest słaby itd. (pasiora pomijam, to inna liga). Założę się że jakby pojechał dobrze i miał P2 albo PP to byście robili pod siebie z podniety. Pseudo-fani i "znafcy" :P Moim zdaniem w tym szaleństwie jest metoda, taktyka Kubicy nie jest głupia, bo akurat wtedy kiedy wszyscy zaczną zjeżdżać na postoje, on już będzie dawno po swoim i będzie mógł grzać ile mu się podoba. Wczesny pit-stop nie zawsze oznacza przegrany wyścig. Generalnie stawiam jutro na zwycięstwo Hamiltona. Choć gościa nie lubię i nie ucieszy mnie jego zwycięstwo, prawda jest taka że ma cholernie mocny samochód i pewnie jak wyrwie na starcie przed siebie to inni będą mogli tylko wąchać jego spaliny.
kingmaster86
31.10.2009 05:57
Czechoslowak -> Przy bogatszej mieszance paliwowej , niższe obroty silnika zawsze oznaczają większe zużycie paliwa
Czechoslowak
31.10.2009 05:45
kingmaster86 -> od kiedy to niższe obroty oznaczają wyższe zużycie paliwa??? z tego co mi wiadomo istnieje dokładnie odwrotna zależność;]
maciec010481
31.10.2009 05:41
skc a jak wyjedzie za kims wolnym to bedzie d..a byle byly punkty ostatnie gp bylo milym zaskoczeniem ale jutro:/ silnik, paliwo, ale kto wie moze bedzie dobrze
AutoryteT
31.10.2009 05:39
Być może Robert ma tak wyliczone, że wtedy gdy będzie już sztuczne oświetlenie on będzie na innych oponach z innym cisnieniem opon, a inni z gorszym ciśnieniem opon...
SkC
31.10.2009 05:33
Ludzie 2-4 okrążenia to nie jest znowu taka wielka strata. Wystarczy że przed zjazdem wypracuje sobie przewagę góra 5s i starczy na np. Heidfelda. Ale musi przynajmniej wyprzedzić Jarno i uciekac przed za brawnami przed resztą. Trzy punkty są realne...
LUKE
31.10.2009 05:24
robert popełnił chyba jakiś błąd w s3 bo był niezły czas w s2 i przeważnie świetny s3 , a tu ledwo poprawił poprzedni czas... jezeli wyprzedzi trullego może nie będzie tak źle.
pasior
31.10.2009 05:22
MPOWER, mama nadzieję że Nick na zakończenie kariery w BMW pokaże gwiazdeczce kubicy że jest szybszy i w ogólnej po pokona. a z tym narzekanie to fakt, sprawdza się że " złej baletnicy......"
bogoz
31.10.2009 05:21
no to robert ma po punktach..
Gie
31.10.2009 05:17
Są jakieś dane ile trwa przejazd przez boksy i standardowe tankowanie na tym torze?
kingmaster86
31.10.2009 05:08
Właśnie niższe obroty silnika + bogatsza mieszanka paliwowa = większe zużycie paliwa, tak więc już na 14 okrążeniu możemy zobaczyć Roberta w boksach.
kemot
31.10.2009 05:04
Odjąć spalanie BMW to będzie jedno okrążenie mniej - tragedia. Jak Robert nie przebije się ostro do przodu to ma po wyścigu, nie rozumiem optymizmu Roberta po kwalifikacjach ; o
Ranger
31.10.2009 05:04
Mpower chciałbyś :P "Zużycie paliwa jest niewysokie – około 2,59 kg/okrążenie (stosunkowo długie – 5,554 km). W związku z tym, współczynnik zużycia paliwa to około 0,32 sekundy na 10 kg paliwa (czyli każde 10 kg paliwa spowalnia bolid o 0,32 sekundy)"
MPOWER
31.10.2009 05:03
Ja tam po prostu uważam że Nick jest szybszy na tym torze i tyle. A Kubica zawsze narzeka ;] - nie pamiętam żeby kiedyś powiedział coś dobrego. Pomijam fakt że zaczyna powoli grać gwiazdę.
quickmick
31.10.2009 04:59
@MPOWER To nie jest kwestia szybkości... Robert ma najprawdopodobniej ustawioną delikatniejszą mapę silnika, bo ma on większy przebieg, a lepiej byłoby, żeby w ogóle dojechał do mety w punktach... Pamiętaj również, że to dla Roberta był pierwszy przejazd bolidem o tej porze dnia... Sam mówi o tym, że ze względu na inną temperaturę toru zmieniła się przyczepność opon i balans bolidu... Poczytaj: http://f1.sport.pl/Artykul.82+M5656eaffa1e.0.html
jan5
31.10.2009 04:57
kubica z taka waga i pozycja startowa nie ma szans nawet na pierwsza dziesiątke
dragon92
31.10.2009 04:57
Mysle ze Kubica bedzie tankowal na 14-15 okrążeniu.
zawias
31.10.2009 04:54
Wielu pojedzie na 1 pit. Słabo to widzę dla Roberta. Chyba, że wypruje na początku.
MPOWER
31.10.2009 04:51
No ciekawe.... Nick jest cięższy od Kubka aż o 10 kg ;] Czyżby jest szybszy niż Robert na tym torze ? Kimi - 692kg ;] - chyba jeszcze aż tyle nie miał :) Czyżby testy przed nowym sezonem :))) Liczę że Vettel wygra. Na podium będzie jeszcze Webber i Lewis. Kimi też zdobędzie jakieś pkt-y. Wicemistrz Vettel a wśród konstruktorów McL na 3-cim miejscu. Niestety tym szrotem jakim Kimi jeździ nie wygra z Lewisem, bo jego bolid jest w wyśmienitej formie.
golakr
31.10.2009 04:45
Chyba tylko w przypadku startu z P7 na P1
archibaldi
31.10.2009 04:39
Licze na świetny start KUB - to jest szansa na punkty