Testy w Andaluzji dzień 3/3: Ricciardo z rekordem tygodnia

Wyniki i opis ostatniego dnia testów dla młodych kierowców w Hiszpanii
03.12.0918:51
Marek Roczniak
5877wyświetlenia

Daniel Ricciardo w najlepszy z możliwych sposobów zakończył swoje pierwsze testy za kierownicą bolidu Formuły 1, uzyskując zdecydowanie najlepszy czas całych testów dla młodych kierowców, jakie w tym tygodniu odbywały się na torze Jerez. Dla mistrza brytyjskiej F3 nie był to jednak bezproblemowy dzień, jako że problemy z silnikiem zmusiły go do wcześniejszego zakończenia jazdy.

Australijczyk zaliczył dzisiaj 77 okrążeń za kierownicą Red Bulla RB5 i swoje najszybsze okrążenie przejechał w czasie 1:17,418, pokonując najbliższego rywala grubo o ponad sekundę. Tak duża różnica może jednak sugerować, że Ricciardo swoje najszybsze kółko przejechał dużo lżejszym bolidem, podczas gdy inne zespoły pozostały do końca testów przy symulowaniu warunków, jakie będą panowały w sezonie 2010 (zakaz tankowania, większa waga minimalna auta).

Drugi czas w końcówce dzisiejszej sesji uzyskał Paul di Resta, dla którego testy w Hiszpanii także okazały się dość udane, choć i on nie uniknął w czwartek problemów. Aktywność Szkota, który ponownie musiał dzielić się bolidem Force India VJM02 z amerykańskim kierowcą JR Hildebrandem, ograniczyły nieco poślizg w szykanie zakończony wizytą na poboczu, a 90 minut później zgaśnięcie silnika w tym samym miejscu toru. Łącznie we wszystkie trzy dni testów di Resta przejechał blisko 700 kilometrów i za każdym razem plasował się w czołowej czwórce.

Najszybszy kierowcy ze środy - Gary Paffett (McLaren MP4-24) oraz Mike Conway (Brawn BGP001) zajęli miejsca 3 i 4, podobnie jak di Resta spędzając tylko połowę dnia w bolidzie. Ich zmiennicy - Oliver Turvey (trzeci czas w porannej sesji) oraz Marcus Ericsson zajęli kolejno miejsca 7 i 8, jako ostatni mieszcząc się poniżej dwóch sekund straty do Ricciardo. Przed Turveyem na miejscach 5 i 6 ostatni dzień testów ukończyli Nico Hulkenberg (Williams FW31) oraz Bertrand Baguette (BMW Sauber F1.09). Ten ostatni kilkukrotnie poprawiał swój czas w ostatniej godzinie testów.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli najbardziej pracowity uczestnik czwartkowych testów - Lucas di Grassi (Renault R29) oraz Hildebrand. Amerykanin zająłby prawdopodobnie nieco wyższe miejsce, jednak dwa przejazdy na jego najlepszych zestawach opon zostały zepsute przez problemy z elektroniką w bolidzie Force India VJM02. Na kolejnych miejscach znaleźli się trzej czołowi kierowcy włoskiej F3, których na testy w Jerez zaprosił zespół Ferrari. Najszybszy okazał się Meksykanin Pablo Sanchez (P11), który jako ostatni wyjechał na tor. Mistrz włoskiej F3 - Daniel Zampieri (P12) jeździł z kolei jako pierwszy i był też sprawcą pierwszego wywieszenia czerwonej flagi po wypadnięciu z toru za szykaną.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli reprezentanci Toro Rosso - Brendon Hartley i Mirko Bortolotti, plasując się w tabeli czasowej na miejscach 14 i 15. Na torze na krótko pojawił się także Ho-Pin Tung w Renault R29, zaliczając zaledwie cztery okrążenia bez uzyskania reprezentatywnego czasu. Były to ostatnie testy Formuły 1 w tym roku - kolejne rozpoczną się dopiero w lutym 2010 roku, już z nowymi bolidami, które poprowadzą wyścigowi kierowcy zespołów.

Pogoda
Temperatura powietrza: 14-18°C
Temperatura toru: 15-22°C
Rano sucho i słonecznie, lekki deszcz w porze lunchu, potem znowu sucho i słonecznie

Źródło: Autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Daniel Ricciardo (-)Red Bull Renault RB5771:17,418
2Paul di Resta (-)Force India Mercedes VJM02531:18,7361,318 1,318
3Gary Paffett (-)McLaren Mercedes MP4-24591:18,7461,328 0,010
4Mike Conway (-)Brawn Mercedes BGP001771:19,0961,678 0,350
5Nico Hulkenberg (-)Williams Toyota FW311061:19,2261,808 0,130
6Bertrand Baguette (-)BMW Sauber F1.09701:19,3561,938 0,130
7Oliver Turvey (-)McLaren Mercedes MP4-24321:19,3581,940 0,002
8Marcus Ericsson (-)Brawn Mercedes BGP001491:19,3821,964 0,024
9Lucas di Grassi (-)Renault R291231:19,6022,184 0,220
10John R. Hildebrand (-)Force India Mercedes VJM02411:19,8732,455 0,271
11Pablo Sanchez Lopez (-)Ferrari F60391:21,0683,650 1,195
12Daniel Zampieri (-)Ferrari F60421:21,2793,861 0,211
13Marco Zipoli (-)Ferrari F60411:21,7254,307 0,446
14Brendon Hartley (-)Toro Rosso Ferrari STR4501:22,4935,075 0,768
15Mirko Bortolotti (-)Toro Rosso Ferrari STR4341:23,2715,853 0,778
16Ho-Pin Tung (-)Renault R2941:32,47715,059 9,206

KOMENTARZE

12
SirKamil
03.12.2009 07:23
Można mówić, że to tylko testy, że muszą się wyszumieć, że mają różne programy, ale permanentna obecność w czołówce di Resty przez 3 dni testów w takich konstrukcji jak Force India (szybka tylko na dwóch obiektach sezonu, których Jerez nie przypomina) o czymś świadczy. uprzedzając- nie podniecam się, tylko kibicuję;)
tommyline
03.12.2009 06:04
O! Sen Ferrari się spełnił - trzy bolidy w stawce :)
Bart125
03.12.2009 05:31
a właśnie zapomniałem o Kamui'm ;D Też jest niezły
maciej
03.12.2009 05:28
Gie, no możesz mieć rację , też mi się tak wydaje:) Di Grassi czy Kamui to i tak będę zadowolony:) Obaj zasługują moim zdaniem na drugi fotel w Renault.
Gie
03.12.2009 05:22
Te 123 okrążenia mogą sugerować że już się przyzwyczajał do Renówki.
Bart125
03.12.2009 05:12
Ja tam bym widział di Grassi'ego razem z Robertem...W sumie jest według mnie najlepszy z kierowców proponowanych na obsadzenie drugiego bolidu Renault... A wy co sądzicie???
luki14
03.12.2009 05:09
17,4 - niezły czas. Baguette o 1s szybciej niż w Renault.
Maly-boy
03.12.2009 05:09
di grassi jezdzil tak jak wczoraj ,czyli testując czesci na 2010 i jezdzac z duza iloscia paliwa .. to są testy ..
Master
03.12.2009 05:03
Di Resta jest po prostu rewelacyjny.
michal132
03.12.2009 04:51
wyjechal na sam koniec sesji
Bart125
03.12.2009 04:50
A co z Ho-Pin Tungiem??? Czemu tak słabo i tylko 4 kółka???
archibaldi
03.12.2009 04:48
di Grassi sie najezdził ale czasu nie wykręcił rewelacyjnego - chyba testował rozwiązania na 2010