Ferrari jest pewne, że F10 stanowi duży krok naprzód

Włoski zespół nastawia się na walkę o mistrzostwo świata w nadchodzącym sezonie
28.01.1015:01
Michał Roszczyn
3309wyświetlenia

Zespół Ferrari jest przekonany, że jego nowe dzieło F10 jest dużym krokiem naprzód w stosunku do ubiegłorocznego samochodu i dlatego nastawia się na walkę o mistrzostwo świata w nadchodzącym sezonie.

Nowy bolid Ferrari został zaprezentowany dzisiaj rano w Maranello, a włoska stajnia ma nadzieję, że dzięki wczesnemu skupieniu swojej uwagi nad nowym modelem wróci do formy po trudnościach minionego sezonu.

Dyrektor techniczny teamu Aldo Costa powiedział: Myślimy, że nowy samochód jest krokiem naprzód w rozwoju aerodynamiki, ustawień bolidu oraz silnika - i jesteśmy dość przekonani o wykonaniu dużego kroku naprzód. Nie wiemy czego dokonali nasi konkurenci i dopiero podczas pierwszego wyścigu przekonamy się o tym. Niemniej nowy bolid niesie w sobie całą naszą pasję i determinację grupy, która chce zapomnieć o zeszłorocznych wydarzeniach i wrócić do bycia konkurencyjnym od pierwszego wyścigu.

Ferrari rozpoczęło prace nad F10 wiosną, by latem w pełni się na nim skupić, porzucając rozwój modelu z 2009 roku. Costa powiedział, że znaczną część pracy poświęcono optymalizacji podwójnego dyfuzora w nowym samochodzie - po zmaganiach się z możliwie najlepszym dopasowaniem tego elementu do zeszłorocznego modelu. Jak wiadomo, podwójne dyfuzory zalegalizowano w poprzednim sezonie. To zrewolucjonizowało i zmieniło projekt samochodów, zatem trzeba było zacząć od zera, od podstaw. Zaadaptowaliśmy tę koncepcję, co nie było możliwe podczas ostatnich mistrzostw, kiedy samochód był już zaprojektowany. Nastąpiły duże zmiany - nie tak dramatyczne, jak pomiędzy sezonami 2008 i 2009, ale bolid zasadniczo różni się od swojego poprzednika.

Team z Maranello planuje szereg usprawnień aerodynamicznych przed pierwszym wyścigiem, oraz istotne aerodynamiczne i mechaniczne ulepszania w ciągu sezonu. Główny projektant Nicolas Tombazis powiedział: F10 jest zupełnie zmieniony w porównaniu do poprzedniego samochodu. Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani z wykonanej przez nas pracy, choć jesteśmy w pełni świadomi, że dopiero na torze zobaczymy, czy dobrze się spisaliśmy. To była dobra praca zespołowa i wszystkie departamenty ciężko pracowały. Jesteśmy przekonani, że ten bolid stanowi krok naprzód i nie możemy się doczekać pierwszych wyścigów.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

18
Aquos
29.01.2010 09:21
Po co te dyskusje na temat kopiowania (lub nie) rozwiązań? Jeśli coś się sprawdza, staje się powszechnie stosowane. To naturalny proces i dotyczący wszystkich zespołów. Tak jest od dawna! Pamiętam nawet wypowiedź sprzed kilkunastu lat (choć niestety nie pamiętam kto był jej autorem - jednak na pewno ktoś osadzony bezpośrednio w świecie F1), że jeśli pojawiłby się bolid z przyczepioną beczką po oleju i wygrałby wyścig, to do następnego GP wszystkie ekipy wystartowałyby z takimi beczkami. Tak było, jest i będzie, a naśladowanie dobrych rozwiązań nikomu tak naprawdę nie przynosi ujmy. Naśladowanie to nie to samo co kradzież - to jedna z podstawowych dróg uczenia się i rozwoju.
michael85
28.01.2010 07:32
andy zapomniał że wielokrotnie to Ferrari było kołem napędowym i pionierem w rozwoju F1. Pomimo, że nie uważam iż F10 to kopia RB z sezonu 2009 to weź ten drobny szczegół pod uwagę. Czy przykładowo "kołpaki" były pomysłem RBR? Raczej kopia rozwiązania SF!
Simi
28.01.2010 07:20
andy - taaa, jasne. Oby ferrari wróciło do wygrywania w 2010.
Matti
28.01.2010 05:33
@andy - dostarczyli im plany i instrukcję montażu? :> to że w F1 zawsze było jest i będzie kopiowanie pomysłów i rozwiązań od innych u których się to sprawdza nie ulega wątpliwości. Od Ferrari także wiele skopiowano pomysłów a pozatym nie próbować zrobić czegoś na wzór dobrze działającego rozwiązania jest lekkim nieporozumieniem tak jak napisał noofaq :) Można podziwiać BrawnGP za zeszłoroczny innowacyjny pomysł z dyfuzorem(skopiowanym później przez większość stawki) czy też inne podejście RBR'a do aerodynamiki (na którym będą się wzorować inni w tym sezonie). A co do wypowiedzi - to innych się nie można spodziewać po sezonie 2009 który był porażką.
arti0801
28.01.2010 05:19
hmmm Ale gdy Ferrari jako pierwsze w 199X wprowadzilo ze wydech znalazł sie u gory i pozniej prawie wszystkie zepoply tak miały a obecnie juz WSZYSTKIE to WSZYSTKO JEST OK???:D ONETOWCY GÓRA:D bolid ładny pewni i tak nie pokazali wszytskiego wiec do pierwszego wyscigu powinno troszke sie w nim zmienic:)
Ferdynand Trąbka
28.01.2010 04:44
noofag, ale oboje wiemy, że to "koło" nie jest idealne, no ale łatwiej skopiować takie jakie jest, niż wyjść z twarzą i pokazać własne, równie dobre bądź lepsze.
noofaq
28.01.2010 03:49
andy: po co wynajdywać koło jeszcze raz?
andy
28.01.2010 03:26
michael85>za ferrari robotę zrobił red bull
fernandof1
28.01.2010 03:25
mclaren Ferrari i Reno popełniło błąd w sezonie 08 bo mogli przenieś wysiłki na nowy bolid a nie do ostatniego wyścigu rozwijac stary teraz wiedzą co zrobili zle i możliwe że je poprawili albo nawet znalazli nowe rozwiązania przy najmiej mam takie nadzieje
barteks
28.01.2010 03:02
Wszyscy tak mówią, bo na tym polega PR.
Owsianny
28.01.2010 03:00
Poprzedni model nie był krokiem w przód ze względu na te śmieszne dyfuzory ...
Maly-boy
28.01.2010 02:54
nie obrażę się jak inni zrobią dwa kroki w przód ;p
Kubecks
28.01.2010 02:48
Nie ważne, że upadasz - ważne, że się podnosisz :P
michael85
28.01.2010 02:43
Nie myli się tylko ten co nic nie robi!
DarkArte
28.01.2010 02:42
A było krokiem do tyłu Czego również w roku pańskim 2010 życzę ]:->
Szadi
28.01.2010 02:40
Oby wszystko poszło dobrze :) jestem optymistą.
IceVentura
28.01.2010 02:36
A było krokiem do tyłu
DarkArte
28.01.2010 02:31
Poprzednie "dzieło" też miało być krokiem na przód ;]