Yvan Muller wygrywa pierwszy wyścig WTCC w sezonie 2010
Za nami pierwszy wyścig sezonu 2010 Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych
07.03.1020:35
4308wyświetlenia

Za nami pierwszy wyścig sezonu 2010 Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych. Już po raz czwarty z rzędu sezon rozpoczynają rundy w brazylijskiej Kurytybie. Wielką niespodziankę sprawiła dziś wszystkim pogoda, ponieważ po słonecznych kwalifikacjach tuż przed startem pierwszego wyścigu nad torem przeszła ulewa, co zmusiło organizatorów do rozpoczęcia wyścigu za samochodem bezpieczeństwa.
Zwyciężył Yvan Muller, który wystartował z pole position i nie oddał prowadzenia do samego końca. Podium uzupełnili pozostali dwaj kierowcy Chevroleta - Robert Huff i Alain Menu. Wśród kierowców niezależnych najlepszy był natomiast Sergio Hernandez za kierownicą BMW 320si. Najszybszy czas okrążenia wykręcił Robert Huff - 1:33,904.
Na starcie kierowcy przejechali pod żółtymi flagami dwa okrążenia, które zostały doliczone do dystansu wyścigu. Wielu kierowców nie uniknęło jednak problemów w pierwszym zakręcie i wypadło na pobocze. Pierwszym z nich był startujący z drugiej pozycji Jordi Gene, który popełnił później kolejny błąd i spadł na pozycję 10. Błędy Hiszpana wykorzystali kierowcy Chevroleta, którzy awansowali na 2 i 3 pozycję.
Od tego momentu w czołówce sytuacja się uspokoiła i walka toczyła się przede wszystkim w środku stawki, gdzie o awans do pierwszej ósemki walczyli Gene, Michelisz, Coronel i Farfus. Ostatecznie ósmą pozycję zajął Tom Coronel i to on zapewnił sobie start z pole position do wyścigu drugiego. Najaktywniejszym kierowcą w środku stawki był natomiast Gene, który szybko odzyskał rytm po nieudanym starcie i wyprzedzając kolejno Fredyego Bartha, Norberta Michelisza i Toma Coronela, Hiszpan ukończył wyścig na 7 miejscu.
Końcówka wyścigu przebiegała spokojnie, a kierowcy bardzo uważali na przegrzewające się opony, gdyż tor był już niemal całkowicie suchy i znów świeciło słońce. Jedynym pechowcem, który nie ukończył pierwszego wyścigu był Andrei Romanov, który uderzył na 5 okrążeniu swoim BMW w bandę i musiał zjechać do boksów. Uszkodzenia okazały się na tyle poważne, że niemożliwa okazała się naprawa samochodu przed drugim wyścigiem.
Wkrótce zamieścimy opis drugiego wyścigu, który wygrał z kolei Gabriele Tarquini.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yvan Muller (6) | Chevrolet Cruze LT | 16 | 0h26m57,181 | 25 | |
2 | Robert Huff (7) | Chevrolet Cruze LT | 16 | +0:01,053 | 18 | |
3 | Alain Menu (8) | Chevrolet Cruze LT | 16 | +0:05,582 | 15 | |
4 | Gabriele Tarquini (1) | SEAT Leon TDi | 16 | +0:07,136 | 12 | |
5 | Andy Priaulx (11) | BMW 320si | 16 | +0:11,625 | 10 | |
6 | Augusto Farfus (10) | BMW 320si | 16 | +0:12,098 | 8 | |
7 | Jordi Gene (4) | SEAT Leon TDi | 16 | +0:14,379 | 6 | |
8 | Tom Coronel (2) | SEAT Leon TDi | 16 | +0:14,647 | 4 | |
9 | Freddy Barth (18) | SEAT Leon TDi | 16 | +0:18,733 | 2 | |
10 | Norbert Michelisz (5) | SEAT Leon TDi | 16 | +0:20,359 | 1 | |
11 | Tiago Monteiro (3) | SEAT Leon TDi | 16 | +0:21,691 | ||
12 | Michel Nykjaer (17) | SEAT Leon TDi | 16 | +0:22,645 | ||
13 | Sergio Hernandez (25) | BMW 320si | 16 | +0:34,973 | ||
14 | Franz Engstler (15) | BMW 320si | 16 | +0:38,092 | ||
15 | Darryl O'Young (20) | Chevrolet Lacetti | 16 | +0:44,692 | ||
16 | Harry Vaulkhard (19) | Chevrolet Lacetti | 16 | +0:50,005 | ||
17 | Stefano D'Aste (26) | BMW 320si | 16 | +0:50,742 | ||
18 | Mehdi Bennani (21) | BMW 320si | 16 | +1:20,825 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
19 | Andrej Romanow (16) | BMW 320si | 5 |
Pole position: Yvan Muller - 1:23,725 Najszybsze okrażenie: Robert Huff - 1:33,904 na 0 okrążeniu
KOMENTARZE