Yvan Muller wygrywa pierwszy wyścig WTCC w sezonie 2010

Za nami pierwszy wyścig sezonu 2010 Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych
07.03.1020:35
Konrad Házi
4308wyświetlenia

Za nami pierwszy wyścig sezonu 2010 Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych. Już po raz czwarty z rzędu sezon rozpoczynają rundy w brazylijskiej Kurytybie. Wielką niespodziankę sprawiła dziś wszystkim pogoda, ponieważ po słonecznych kwalifikacjach tuż przed startem pierwszego wyścigu nad torem przeszła ulewa, co zmusiło organizatorów do rozpoczęcia wyścigu za samochodem bezpieczeństwa.

Zwyciężył Yvan Muller, który wystartował z pole position i nie oddał prowadzenia do samego końca. Podium uzupełnili pozostali dwaj kierowcy Chevroleta - Robert Huff i Alain Menu. Wśród kierowców niezależnych najlepszy był natomiast Sergio Hernandez za kierownicą BMW 320si. Najszybszy czas okrążenia wykręcił Robert Huff - 1:33,904.

Na starcie kierowcy przejechali pod żółtymi flagami dwa okrążenia, które zostały doliczone do dystansu wyścigu. Wielu kierowców nie uniknęło jednak problemów w pierwszym zakręcie i wypadło na pobocze. Pierwszym z nich był startujący z drugiej pozycji Jordi Gene, który popełnił później kolejny błąd i spadł na pozycję 10. Błędy Hiszpana wykorzystali kierowcy Chevroleta, którzy awansowali na 2 i 3 pozycję.

Od tego momentu w czołówce sytuacja się uspokoiła i walka toczyła się przede wszystkim w środku stawki, gdzie o awans do pierwszej ósemki walczyli Gene, Michelisz, Coronel i Farfus. Ostatecznie ósmą pozycję zajął Tom Coronel i to on zapewnił sobie start z pole position do wyścigu drugiego. Najaktywniejszym kierowcą w środku stawki był natomiast Gene, który szybko odzyskał rytm po nieudanym starcie i wyprzedzając kolejno Fredyego Bartha, Norberta Michelisza i Toma Coronela, Hiszpan ukończył wyścig na 7 miejscu.

Końcówka wyścigu przebiegała spokojnie, a kierowcy bardzo uważali na przegrzewające się opony, gdyż tor był już niemal całkowicie suchy i znów świeciło słońce. Jedynym pechowcem, który nie ukończył pierwszego wyścigu był Andrei Romanov, który uderzył na 5 okrążeniu swoim BMW w bandę i musiał zjechać do boksów. Uszkodzenia okazały się na tyle poważne, że niemożliwa okazała się naprawa samochodu przed drugim wyścigiem.

Wkrótce zamieścimy opis drugiego wyścigu, który wygrał z kolei Gabriele Tarquini.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Yvan Muller (6)Chevrolet Cruze LT160h26m57,18125
2Robert Huff (7)Chevrolet Cruze LT16+0:01,05318
3Alain Menu (8)Chevrolet Cruze LT16+0:05,58215
4Gabriele Tarquini (1)SEAT Leon TDi16+0:07,13612
5Andy Priaulx (11)BMW 320si16+0:11,62510
6Augusto Farfus (10)BMW 320si16+0:12,0988
7Jordi Gene (4)SEAT Leon TDi16+0:14,3796
8Tom Coronel (2)SEAT Leon TDi16+0:14,6474
9Freddy Barth (18)SEAT Leon TDi16+0:18,7332
10Norbert Michelisz (5)SEAT Leon TDi16+0:20,3591
11Tiago Monteiro (3)SEAT Leon TDi16+0:21,691
12Michel Nykjaer (17)SEAT Leon TDi16+0:22,645
13Sergio Hernandez (25)BMW 320si16+0:34,973
14Franz Engstler (15)BMW 320si16+0:38,092
15Darryl O'Young (20)Chevrolet Lacetti16+0:44,692
16Harry Vaulkhard (19)Chevrolet Lacetti16+0:50,005
17Stefano D'Aste (26)BMW 320si16+0:50,742
18Mehdi Bennani (21)BMW 320si16+1:20,825
Niesklasyfikowani
19Andrej Romanow (16)BMW 320si5
Pole position: Yvan Muller - 1:23,725 Najszybsze okrażenie: Robert Huff - 1:33,904 na 0 okrążeniu

KOMENTARZE

8
marrkj
08.03.2010 04:00
z tego co się orientuje to oni sami wczoraj przyznali że jeszcze cieżko im sie przyzzwyczaic do tych zmian w regulaminie wtcc ogólnie oni komentują chyba wszystkie wydarzenia sportowe związane z motoryzacja więc od czasu do czasu zdarza się im wpadka ale przynajmniej nie jest tak sztywno czasem cos powiedza śmiesznego zaśmieją się a nie to co na polsacie f1 mają tak sztywne żarty że czasem to żal słuchac do tego ten cały zientar w studiu tak przeżywa że czasem z wrażenia wygląda jakby narobił w gacie juz nie będe wspominał dowbora kena co nie miał wogóle pojęcia o f1 a najwięcej się wcinał do tego mylił nazwiska. Póki co wolę eurosport bo przynajmniej od Panów komentujących dowiedziałem się że w najbliższy weekend będzie wyscig PCC i zobaczytmy w nich polaków :)
drajwer
08.03.2010 11:55
No racja, mozna sie z komentatorem zgadzać albo nie zgadzać, ale jeśli przekazuje on błędne wiadomości regulaminowe (ten drugi od razu wyczaił że G. gada bzdury ale nie chciał go kompromitować) to coś jest nie tak. I nie bede szedł na łatwiznę przełączając na angielski komentarz jak ktoś mi zasugerował bo to nie o to chodzi. Może taki komentator zajrzy sobie czasem na takie forum pełne narzekających ludzi i na drugi raz się przygotuje.
marrkj
08.03.2010 10:11
a moim zdaniem komentarze sa fajne wesołe i miło się słucha no i jeden z nich miał racje że to bez sensu ze 10 miejsc sie punktuje a 8 odwraca
noofaq
08.03.2010 07:42
komentarz na polskim eurosporcie jest żenujący.. poczytaliby f1wm i wiedzieliby że dalej odwraca się top8...
George
07.03.2010 08:48
Jak dla mnie nudaaaa... najciekawsze było tylko to jak Seaty nie mieściły się w zakręcie :P
DarkArte
07.03.2010 08:47
Aleja Seata, hyhyhy :)
kovalf1
07.03.2010 08:13
Wyścig był fantastyczny, jak WTCC mi się dziś bardzo podobało, to strach pomyśleć co będzie się działo za niecały tydzień w Bahrainie :D
boby
07.03.2010 08:02
Brawo Chevrolet.