GP Bahrajnu: trening 3 - Alonso najszybszy

Wyniki i opis sobotniej sesji treningowej na torze Sakhir
13.03.1010:12
Marek Roczniak
13762wyświetlenia

Fernando Alonso (Ferrari) zakończył ostatnią sesję treningową przed pierwszym wyścigiem sezonu 2010 z najlepszym czasem, pokonując Nico Rosberga (Mercedes) o 0,269 sekundy. Trzeci czas uzyskał Mark Webber, a pierwszą piątkę zamknęli drudzy kierowcy z zespołów Mercedes i Red Bull - Michael Schumacher oraz Sebastian Vettel. Robert Kubica (Renault) sklasyfikowany został na ósmej pozycji, mając ponad sekundę straty do Alonso.

Pierwsze piętnaście minut kierowcy poświęcili na wykonanie okrążeń instalacyjnych. Na tor nie wyjechali jednak w tym czasie obaj kierowcy HRT i sytuacja hiszpańskiego zespołu nie wyglądała najlepiej, zwłaszcza w przypadku Karuna Chandhoka, który nie przejechał jeszcze ani jednego okrążenia w bolidzie F110.

Jako pierwsi czasy okrążeń w sobotniej sesji ustanowili kierowcy Red Bulla - Vettel (1:55,178) i Webber (+1,1s). Australijczyk zmniejszył wkrótce swoją stratę do 0,647 sekundy, a na torze zaczęli pojawiać się kolejni kierowcy z czołówki. Okrążenie instalacyjne wykonał też pierwszy z kierowców HRT - Bruno Senna. Tymczasem kierowca innego nowego zespołu (Virgin) - Timo Glock zgubił jedno z przednich kół i musiał powoli wrócić do boksów.

Po 25 minutach na czele klasyfikacji znajdowali się kierowcy Ferrari - Massa (1:54,761) i Alonso (+0,337). Po chwili rozdzielił ich jednak Rosberg, wykręcając 1:54,845. Pierwszą piątkę zamykali Vettel i Schumacher (+0,441s). Bez czasu okrążenia był jeszcze między innymi Kubica, a także obaj kierowcy Force India, ale cała trójka była już na torze. Kubica uzyskał ósmy czas na pierwszym okrążeniu pomiarowym, a Sutil i Liuzzi wskoczyli na miejsca 9 i 12.

W końcówce sesji Alonso poprawił się na 1:54,099 i awansował na pierwsze miejsce, poprawiając wcześniejsze osiągnięcie Massy o 0,662 sekundy. Następnie na czwartej pozycji pojawił się Button z czasem 1:55,000, po czym szybciej od mistrza świata pojechali Webber (P2, 1:54,500) i Schumacher (P3, 1:54,533). Rosberg był bliski ustanowienia na koniec najlepszego czasu sesji, jednak w ostatnim sektorze stracił całą przewagę i ostatecznie musiał zadowolić się drugim miejscem (1:54,368).

Kubica trzecią sesję ukończył na ósmej pozycji ze stratą 1,232 do Alonso. Tymczasem Chandhok ponownie w ogóle nie wyjechał na tor i wyglądało na to, że nie pojeździ w ten weekend, jako że drugi bolid HRT najwyraźniej nie jest gotowy do jazdy. Kłopoty wciąż ma także Virgin, jako że Lucas di Grassi nie ustanowił czasu, przejeżdżając tylko dwa okrążenia instalacyjne.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 11%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

REZULTATY TRENINGU 3

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Fernando Alonso (8)Ferrari F101:54,09914
2Nico Rosberg (4)Mercedes GP W011:54,3680,2690,26913
3Mark Webber (6)Red Bull RB61:54,5000,4010,13215
4Michael Schumacher (3)Mercedes GP W011:54,5330,4340,03313
5Sebastian Vettel (5)Red Bull RB61:54,6460,5470,11316
6Felipe Massa (7)Ferrari F101:54,7390,6400,09314
7Jenson Button (1)McLaren MP4-251:55,0000,9010,26114
8Robert Kubica (11)Renault R301:55,3311,2320,33115
9Vitantonio Liuzzi (15)Force India VJM031:55,4321,3330,10111
10Nico Hulkenberg (10)Williams FW321:55,4611,3620,02913
11Adrian Sutil (14)Force India VJM031:55,5211,4220,06013
12Lewis Hamilton (2)McLaren MP4-251:55,8601,7610,3398
13Pedro de la Rosa (22)BMW Sauber C291:56,0631,9640,20314
14Rubens Barrichello (9)Williams FW321:56,2592,1600,19615
15Sebastien Buemi (16)Toro Rosso STR51:56,2952,1960,03617
16Jaime Alguersuari (17)Toro Rosso STR51:56,5042,4050,20916
17Kamui Kobayashi (23)BMW Sauber C291:56,5302,4310,02614
18Witalij Pietrow (12)Renault R301:56,8112,7120,28116
19Timo Glock (24)Virgin VR-011:59,1735,0742,36210
20Heikki Kovalainen (19)Lotus T1271:59,7895,6900,61615
21Jarno Trulli (18)Lotus T1272:01,2597,1601,4705
22Bruno Senna (21)HRT F1102:04,0019,9022,74211
23Lucas di Grassi (25)Virgin VR-01---2
24Karun Chandhok (20)HRT F110---0
107% najlepszego czasu: 2:02,085

KOMENTARZE

33
Simi
13.03.2010 11:26
Ładny czas Alonso. Teraz na Q1 ponownie był najszybszy.
Speedster
13.03.2010 10:56
senna 107% czasu póki co w practice 3 wyrobil, a wiec nie ma nerwow... moim zdaniem jak sie ogarną to będzie ok, nie będą tak duzo odstawac
Sebastian_89
13.03.2010 10:51
Żal... Idź zbuduj bolid i zobaczymy. Ludzie wyluzujcie. Po 4-5 weekendowych GP jak się nie poprawią to wtedy możecie ich komentować. Jak na nowe bolidy i niedoświadczonych kierowców wyjątek Lotus i Glock w Virgin to i tak nieźle im idzie. Nie liczcie, że w tym roku zdobędą jakiekolwiek pkt. O pkt to najwcześniej w 2011 będą walczyć... Ten pomysł padł już, więc niech wielka 4 zbuduje po 4 bolidy i niech się ścigają? Zgadzam się tylko, że ich "latające" części stanowią niebezpieczeństwo, ale niedługo powinni już nabrać wprawy. Pogadamy w połowie sezonu... A na razie dajcie im spokój...
Adam1970
13.03.2010 10:48
NADEJSZŁA wiekopomna chwila!! Za 10 minut się zaczyna :D :D P.S.Dajcie spokój nowym zespołom!!
rafaello85
13.03.2010 10:41
HRT kompromituje się na całej linii... Co oni robią w F1? Po co się tu pchali?:|
Jędruś
13.03.2010 10:38
Uspokójcie hormony bo śmiać się z was chce. Te bolid jest ledwo złożony, nie mówiąc o szukaniu jakiś ustawień. Dziś Senna na prostej radził sobie już bardzo dobrze więc pewnie bolid potencjał ma. Ja na ich ocene poczekam jeszcze przynajmniej z miesiąc jak zbiorą wszystko do kupy.
dxx91
13.03.2010 10:33
"Zgodnie z tą zasada - wprowadzoną w w życie w 1996 roku - jeśli podczas kwalifikacji kierowca nie zdołał uzyskać czasu nie gorszego niż 107% czasu zawodnika z P1, to nie mógł brać udziału w niedzielnej rywalizacji. Przepis przestał obowiązywać wraz z wprowadzeniem zmian w regulaminie F1 w sezonie 2003." Kibice...
Amalio
13.03.2010 10:29
No to w końcu obowiązuje ta zasada?
Tomos
13.03.2010 10:28
Niech HRT weźmie przykład Loli z 1997 roku, kiedy to nieprzygotowany team zwinął manatki po pierwszym GP i tyle było ich widać. Byli nieprzygotowani i woleli się wycofać niż nadal trwonić kasę i robić z siebie pośmiewisko.
Cinek
13.03.2010 10:25
taka że senna nie zakwalifikuje się do wyścigu
dxx91
13.03.2010 10:24
a co to za różnica, czy dadzą rade 107% czy nie??
gnt3c
13.03.2010 10:21
jak widać HRT ma tylko jedno auto zdatne do jazdy, drugie to atrapa ... może dadzą radę 107% ale będzie ciężko ... najważniejsze że są sekundę szybsi od Lotusa i Virgin wg Senny :) paolo - na jakiej podstawie tak sądzisz? wg mnie Pietrov jest jakieś 0,5 sekundy wolniejszy w tym momencie od Roberta, w Quali na pewno będzie to kilka miejsc ... najlepsze jest to, że nie ma strategii paliwowej i wyniki rywalizacji pomiędzy teammates będą w tym sezonie sprawiedliwe...
paolo
13.03.2010 10:20
Czołówka zgodnie z planem choć stawka się dość mocno rozjechała. McLaren jak na razie nie rzuca na kolana swoim patentem. O Renault to chyba trzeba zacząć per Kubica bo w sumie to już nie Renault i wygląda jednak na to że kierowcy jeżdżą w innych ligach. Innymi słowy Łada słabo ale Kubica tak bardzo nie odstaje. Nie ma się co podniecać bo strata jest i to nie mała ale szanse na Q3 są realne więc nie jest źle. Największym rozczarowaniem jest Sauber. Może nawet nie tyle Sauber co Kamui. Niby zna ten tor itd. a Pedro mu 0,5s włożył. Gdyby Kamui był 0,5s z przodu na pograniczu Q2/Q3 to byłoby w normie. No i nie sposób nie wspomnieć o tych co ich jest ponad miliard. Fi bardzo, bardzo solidnie się prezentuje. Wygląda na to, że dość regularne punkty są w ich zasięgu. Mimo kierowców powiedziałbym takich sobie. Bez wątpienia ten zespół przesunął się wyraźnie do przodu. Na pewno już nie są czerwoną latarnią i to nie tylko dlatego, że dołączyli... no właśnie. I tutaj mamy drugi hinduski akcent. Jak na razie najbardziej osobliwy debiut w F1 jaki pamiętam. Hamilton w 2007 stanął w debiucie na podium i to było coś ale wygląda na to, że Karun może go przebić nie wyjeżdżając w ogóle na tor. Chyba trzeba przepisy lekko "stuningować" bo niektóre zespoły gotowe są chyba w ramach cięcia kosztów wystawiać jeden bolid. 10s to dubel co 12 okrążeń jeśli nie będą mieć problemów. A pewnie będą mieć. Tak czy inaczej co najmniej 4 duble w trakcie wyścigu
Czechoslowak
13.03.2010 10:19
nie chodzi mi o czasy uzyskiwane przez nowe zespoły, niech sobie jeżdżą i w 3 minuty po torze, ale jeśli takiemu Virginowi koło urwie się przy 250 kph to może wydarzyć się prawdziwe nieszczęście, jeśli takie HRT znowu straci parę części zawieszenia przy ostrym dohamowaniu to w następnym zakręcie może nie wyhamować już wcale. Te samochody są zwyczajnie niebezpieczne, zwłaszcza w rękach tak "doświadczonych" kierowców jak Chandhok
omen10
13.03.2010 10:13
HRT może nie być w wyścigu, skoro nie wyciąga 107% :/
pawlok1
13.03.2010 10:11
@Loxley, @GroM zgadzam się z wami w 100%
Fan1
13.03.2010 10:09
No i pozamiatane, może jeszcze Łada coś wyciągnie podczas wyścigu.
Hideko
13.03.2010 10:07
W Q1 ma odpaść 7 kierowców i potem chyba znowu 7,co daje nam 24-14=10 na Q3.
oliveira
13.03.2010 10:05
HRT żenada i nie zamierzam więcej tego w Bahrajnie komentowac(chyba ze mnie czyms zaskoczą:)........jak to jest z kwalifikacjami? ilu kierowców odpada w Q1? ja miało byc 13 teamów to mikało odpadac po 8 driverów w Q1 i Q2...a jak jest teraz? 18 wchodzi fo Q2 czy "symetryczn" 17?
GroM
13.03.2010 10:05
@Loxley w pełni popieram Twoją wypowiedź i sam od wczoraj chciałem już napisać coś podobnego, bo szlag człowieka trafia jak ludzie jadą po nowych zespołach. Nowe zespoły dostały prawo do startu. Obecnie na świecie ekonomiczna sprawa wszystkich przedsięwzięć wygląda bardzo kiepsko. Z tego powodu właśnie nie ma USF1. Z tego samego powodu HRT nie mogło szybciej testować, ponieważ nie znaleźli sponsorów, którzy pewnie wycofali się z projektu. Bolid HRT był zbudowany pewnie od dłuższego czasu, tylko nie mieli jak zapłacić Dallarze, dlatego nie testowali. HRT tak jest o wiele lepszy niż Virgin obecnie, bo ci drudzy na testach zrobili parę kółek i już nie startowali, a skupiali się na jednym bolidzie. HRT odrazu odpaliło pierwszy bolid, który nakręcił więcej kółek niż Virgin podczas przedsezonowych testów! Oni praktycznie bez testów, bez ustawień są 2 - 3 sekundy za Lotus i Virgin. Ja tam jestem w pełni za nowymi zespołami i nie obchodzi mnie to, że są wolniejsi od 8 - 12 sekund za najszybszymi. Chcą mogą wprowadzić 107% czasu najszybszego, ale według mnie nowe zespoły w przeciągu trzech wyścigów odpowiednio się poprawią. Oczywiście nie będzie to poprawa w sensie 12 sekund, ale na pewno te 1 - 3 sekund się poprawią, a wtedy będą już obok najsłabszych ze starej ekipy. Jak już pisał Loxley, w ostatnich latach tylko Toyota była budowana od zera, tak chyba z 10 lat nie było nowego zespołu. Super Aguri był zbudowany na podstawie Arrowsa wykorzystali ich fabryki a dodatkowo dostali bolid w spadku po Hondzie. Żaden nowy zespół tak nie miał. Cała infrastruktura jest budowana od zera włącznie z ludzmi. Wszystko zgrać jest bardzo ciężko. Dlatego bardzo proszę o skończenie z krytyką nowych zespołów. Ja bardzo się ciesze z nowych ekip i będę bardzo zadowolony jak będą się poprawiać w swoich osiągach, nawet jeżeli będą na końcu.
Hideko
13.03.2010 09:52
Zamo,Hamilton miał jakieś problemy bo tylko 8kółek zrobił..
Loxley
13.03.2010 09:49
dalibyście sobie siana z tym radosnym jechaniem po nowych zespołach. czego się spodziewaliście, że od razu będą na poziomie ogona dotychczasowej stawki? co do takich na przykład latających części - a w zeszłym sezonie to nie leciały kawałki np. takiego brawna? koło z renault nie odpadło? naprawdę, dajcie spokój. nowe zespoły musiały zbudować bolidy i całą infrastrukturę od ZERA. z niczego. przez ostatnich kilka(naście?) lat czegoś takiego nie było, bo "nowe" zespoły praktycznie tylko zmieniały właścicieli i opierały się na już istniejących teamach. sry, ale musiałem się wyżalić. ;d
bukuć
13.03.2010 09:47
No , czasy Williamsa są dosyć dobre , jak jeszcze Baricz wejdzie do punktowanej dziesiątki w wyścigu , a Nico utrzyma swoją pozycję , Buemi się poprawi (może 9 lub 10 pozycja) to nabiję pierwsze punkty w GPM;)
fitipaldi666
13.03.2010 09:45
Ten to jest do niczego żeby porównać czasy trzeba poczekać do Australii ale chyba bolidy będą wolniejsze . . .
Zomo
13.03.2010 09:41
smialiscie sie z Senny a tu prosze - kolo odpadlo nie jemu a Glockowi :-) Co do dominacji to ciezko cos wyrokowac bo np. HAmilton wyladowal za Force India a Massa pojechal "tylko" 6 czas i gorzej niz oba Red Bulle. Przykro bylo patrzec na krecacego sie po picie Chandhoka i "szczatki" jego polidu przy ktorych ktos grzebal chyba tylko dla sciemy...
Norbi123
13.03.2010 09:33
Ciekawe jak HRT poradzi sobie w późniejszej fazie sezonu, nie ma to jak upychać stawkę na siłę nowymi zespołami gdy testy w trakcie sezonu są zabronione
ewreteyrytu
13.03.2010 09:32
Alonso trzeci tytuł w tym sezonie, oby! :) Ludzie zejdźcie z z hrt 1. debiutanci za kierownicą, 2. debiut dopiero co złożonego bolidu. Nie ma się co podniecać słabymi czasami narazie przynajmniej.
Robin Hood
13.03.2010 09:30
Czekaliśmy na nowy sezon i w końcu przyszedł ten weekend. Wspaniale.
Sallerek
13.03.2010 09:29
smiechu warte .... według mnie zespoły które nie brały udziału w przed sezonowych testach nie powinny brać udziału w sezonie... jak na początku byłem za powiększeniem stawki to teraz jestem zdecydowanie przeciw ... myśłałem że to będzie całkiem inaczej wyglądało ale cóż myliłem sie ;] a walka o pp chyba odbędzie się miedzy Mercedesem a Ferrari ;]
Czechoslowak
13.03.2010 09:27
Te nowe teamy to jakaś kpina! ich "wyczyny" przestają być już śmieszne, a stają się niebezpieczne, odpadające części, urywające się koła, debiutanci którzy nie przejechali ani jednego kółka... Nie chcę być złym prorokiem, ale żeby ta cała zabawa z poszerzeniem na siłę stawki nie zakończyła się tragicznie!
Wrzatek
13.03.2010 09:21
Jak patrzę na to HRT, to przypomina mi się Andrea Moda, bo oni też mieli ,,półtora" bolidu :P. W miarę klarownie widać, że przynajmniej w tym wyścigu jakąś przewagę ma McLaren, Ferrari, Mercedes i Red Bull. Ale w sumie chciałbym, abym się mylił o 12, aby walka była jeszcze mocniejsza :D.
Schumiro
13.03.2010 09:20
jak mu bolidu nie naprawią to nie wystartuje
marcinek_com
13.03.2010 09:18
czyli Karun Chandhok nie ma prawa wystartować w kwalifikacjach, dobrze rozumiem?