Marka Łada znika na dobre z WTCC
Tymczasem znamy więcej szczegółów dotyczących dodatkowej rundy
16.03.1022:40
3735wyświetlenia
Jaap van Lagen może czuć się sfrustrowany swoją sytuacją w świecie wyścigowym. Zaledwie dwa tygodnie przed startem sezonu WTCC Łada zdecydowała, że nie wystartuje w tegorocznych mistrzostwach.
Dowiedziałem się o tym 16 lutego i już było po wszystkim. Było zbyt późno, aby dogadać się z innym zespołem- powiedział van Lagen.
Pomimo opuszczenia WTCC, Łada postanowiła zaangażować swoje środki finansowe w zespół Renault w Formule 1, gdzie od tego roku jeździ pierwszy w historii rosyjski kierowca.
Oni (Łada) powiedzieli, że nie mają wystarczająco dużo pieniędzy. Znaleźli jednak teraz pieniądze na sponsorowanie Renault w Formule Jeden.
W ostatnim czasie pojawiły się plotki, że samochody Łady powrócą do rywalizacji jako prywatny zespół, tak jak miało to miejsce w przypadku Seata.
Musicie zapytać o to Wiktora (Szapowałowa - szefa zespołu), ale nie wierzę, że będzie chciał tutaj wrócić jako prywatny zespół.
Holender jest także przekonany, że Łada mogła być konkurencyjna w WTCC, gdyby tylko była dalej rozwijana.
Wielką zaletą tego samochodu była jego waga. Z dużą ilością testów można było sprawić, że ten samochód będzie konkurencyjny. To nie było zbyt trudne, potrzebni byli tylko odpowiedni ludzie w odpowiednim miejscu.
Van Lagen ma teraz w planach przejście do Porsche Supercup i zaliczenie kilku wyścigów w narodowych mistrzostwach samochodów turystycznych.
Spróbuję teraz zdobyć miejsce w Porsche Supercup, od drugiego weekendu serii. Będę chciał także zaliczyć kilka wyścigów w DTC (duńskie mistrzostwa samochodów turystycznych).
Tymczasem organizatorzy serii wciąż zastanawiają się, czy wprowadzać kolejną rundę do kalendarza po odwołaniu tej w Puebli. Jedną decyzję jednak już podjęli. Jeżeli runda zastępcza się odbędzie, to termin jej rozegrania będzie dopiero jesienią.
Jeśli pojawi się zastępstwo, to będzie to w przerwie między Walencją a Okayamą. To może być coś po drodze z Hiszpanii do Japonii- poinformowała KSO.
Nie jest jednak wykluczone, że kalendarz mistrzostw pozostanie z 11. rundami ze względu na trudną sytuację ekonomiczną, która dotknęła serię. Decyzja ma zostać podjęta jeszcze przed zaplanowaną na pierwszy weekend maja rundą w Marrakeszu.
Źródło: TouringCarTimes.com
KOMENTARZE