Virgin potwierdza, że zbiornik paliwa w VR-01 jest za mały
Nick Wirth: "Jesteśmy zadowoleni, że FIA udzieliła nam zgody"
26.03.1009:01
3568wyświetlenia
Zespół Virgin Racing potwierdził ostatnie doniesienia, że FIA udzieliła im pozwolenia na skonstruowanie nowego zbiornika paliwa do bolidu VR-01.
Według wczorajszych doniesień z Niemiec, pomimo obowiązującego w tym roku wymogu homologacji podwozi, dyrektor techniczny angielskiej ekipy - Nick Wirth złożył wniosek o zgodę na zmiany w konstrukcji samochodu, ponieważ obecny bak nie mieści wystarczającej ilości paliwa potrzebnej do przejechania całego dystansu wyścigu.
Co prawda Wirth nie przyznał, że zbiornik jest zdecydowanie zbyt mały, ale stwierdził, że jego rozmiar jest na granicy.
Podczas przedsezonowych testów i wyścigu w Bahrajnie stało się jasne, że wielkość naszego zbiornika jest na pograniczu i jeśli nie zostanie to zmienione, istnieje możliwość, że jego pojemność może stanowić problem w pewnych okolicznościach.
Jesteśmy zadowoleni, że FIA udzieliła nam zgody. W czasie projektowania zbiornika w czerwcu 2009 roku, pojemność była zdeterminowana przez szereg czynników, z których kilka uległo zmianie od tamtego czasu i teraz pojemność ta musi zostać odpowiednio zwiększona- powiedział w Melbourne dodając, że poprawiona wersja bolidu powinna zostać wprowadzona na początku europejskiej części sezonu w maju.
Mały zbiornik oznacza, że zespół Virgin będzie miał problemy podczas weekendu w Australii - gdzie zużycie paliwa jest szczególnie wysokie - i być może będzie zmuszony zmniejszyć osiągi silnika, by ukończyć wyścig. Znacząco zmodyfikowane podwozie, ze zbiornikiem mieszczącym oczekiwane 15-20 litrów paliwa więcej, wymagać będzie przejścia nowych testów zderzeniowych FIA.
Źródło: OneStopStrategy.com, Formula1.com
KOMENTARZE