GP Australii: trening 2 - Hamilton na czele na koniec dnia
Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Albert Park
26.03.1008:17
14762wyświetlenia
Najszybszym kierowcą drugiej sesji treningowej był Lewis Hamilton (McLaren), który zszedł z czasem, jako jedyny w piątek, poniżej 1 minuty i 26 sekund. Brytyjczyk dokonał tego w pierwszej połowie sesji, zanim zaczął padać deszcz. Tuż za nim uplasowali się Jenson Button (McLaren) oraz Mark Webber (Red Bull), będąc jednym z nielicznych kierowców, którzy poprawili swój czas w końcówce treningu. Robert Kubica (Renault) był tym razem jedenasty.
Drugi trening rozpoczął się w nieco odmiennych warunkach niż te, które widzieliśmy podczas pierwszego, a mianowicie nad torem pojawiły się przelotne opady deszczu. Kierowcy rozpoczęli więc bardzo ostrożnie, a zespół Force India spróbował nawet wyjazdu na tor na oponach przejściowych, które zostały założone w bolidzie Adriana Sutila. Było jednak zbyt wcześnie na takie posunięcie i Niemiec szybko wrócił do boksów.
Wszelkie opady ustały bardzo szybko i kierowcy powrócili na tor. Po raz pierwszy podczas tego weekendu wykorzystane zostały miękkie opony, co sprawiło, że już po 30 minutach osiągnięcie Roberta Kubicy z pierwszej sesji zostało poprawione przez Lewisa Hamiltona o prawie 1,2s (1:25,801). W tym samym czasie na końcu prostej start-meta zatrzymał się Karun Chandhok (HRT), którego bolid uległ awarii tuż po wyjeździe z boksów. Hindus w wywiadzie dla BBC powiedział, że w jego bolidzie zepsuła się skrzynia biegów, jednak nie wiadomo jeszcze, jakie podłoże miała ta awaria.
Po nieco ponad pół godzinie, po raz kolejny zaczęło padać. Tym razem rozpadało się na dobre, co spowodowało, że tor stał się momentalnie mokry, a wszyscy kierowcy zjechali znów do alei serwisowej. Trudne chwile przeżywał Jaime Alguersuari (STR), który musiał przejechać pełne okrążenie na miękkich oponach po mokrym torze. Nie zniechęciło to młodego Hiszpana i 10 minut później powrócił na tor, jednak tym razem w jego bolidzie zostały założone opony przejściowe. W jego ślady poszli również inni kierowcy. Czasy, które osiągali byłe jednak o około 13-14 sekund gorsze niż te osiągane na suchej nawierzchni. Godna odnotowania była też aktywność Alguersuariego, który przebywał prawie cały czas na torze i przejechał łącznie 43 okrążenia.
Kilku kierowców, w tym Schumacher i Kubica, zaczęło narzekać po pewnym czasie na ziarnienie opon, ponieważ tor okazał się wkrótce zbyt mokry, by jeździć na oponach przeznaczonych na suchy tor, a zarazem zbyt suchy dla opon przejściowych, przez co te niszczyły się bardzo szybko. Niemniej kilku kierowców - Alguersuari, Buemi, Kubica i Pietrow - wykonało na tych oponach dłuższe przejazdy i wygląda na to, że udało im się przezwyciężyć problemy z ich degradacją.
Na 15 minut przed końcem sesji większość kierowców powróciła na tor, który był już tylko wilgotny. Użyte zostały po raz kolejny opony na suchą nawierzchnię, jednak czasy czołówki z pierwszej połowy sesji były cały czas niezagrożone. W końcówce przygodę zaliczył Sebastian Vettel (RBR), który wylądował na poboczu między zakrętami numer 6 i 7 po tym, jak podczas hamowania wyjechał tylnym kołem poza tor i obróciło jego bolid. Niemiec powrócił na tor i zdołał dojechać do boksów.
Tuż przed zakończeniem treningu pojawił się również problem tłoku na torze oraz problemów z omijaniem wolniejszych bolidów, zwłaszcza jeśli taki pojawił się w ostatnim sektorze. Pedro de la Rosa (Sauber) w ostatnich sekundach sesji aż trzykrotnie utrudnił życie swoim rywalom, będąc od nich sporo wolniejszym.
Kierowcom Ferrari oraz Sebastianowi Vettelowi nie poszło tym razem tak dobrze i uplasowali się oni w dole stawki, wyprzedzając jedynie kierowców nowych teamów oraz jeżdżącego ciężkim bolidem Jaime Alguersuariego. Ta sesja nie była tak udana dla nowych ekip, jak pierwsza, a zwłaszcza dla HRT, ponieważ zawodnicy tego zespołu nie zdołali, podobnie jak Lucas di Grassi (Virgin), wykonać ani jednego okrążenia pomiarowego.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,4m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Przelotne opady deszczu
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (2) | McLaren MP4-25 | 1:25,801 | 13 | |||
2 | Jenson Button (1) | McLaren MP4-25 | 1:26,076 | 0,275 | 0,275 | 16 | |
3 | Mark Webber (6) | Red Bull RB6 | 1:26,248 | 0,447 | 0,172 | 22 | |
4 | Michael Schumacher (3) | Mercedes GP W01 | 1:26,511 | 0,710 | 0,263 | 16 | |
5 | Witalij Pietrow (12) | Renault R30 | 1:26,732 | 0,931 | 0,221 | 26 | |
6 | Sebastien Buemi (16) | Toro Rosso STR5 | 1:26,832 | 1,031 | 0,100 | 29 | |
7 | Adrian Sutil (14) | Force India VJM03 | 1:26,834 | 1,033 | 0,002 | 22 | |
8 | Vitantonio Liuzzi (15) | Force India VJM03 | 1:26,835 | 1,034 | 0,001 | 17 | |
9 | Rubens Barrichello (9) | Williams FW32 | 1:26,904 | 1,103 | 0,069 | 25 | |
10 | Nico Rosberg (4) | Mercedes GP W01 | 1:26,956 | 1,155 | 0,052 | 22 | |
11 | Robert Kubica (11) | Renault R30 | 1:27,108 | 1,307 | 0,152 | 28 | |
12 | Pedro de la Rosa (22) | BMW Sauber C29 | 1:27,108 | 1,307 | 0,000 | 25 | |
13 | Kamui Kobayashi (23) | BMW Sauber C29 | 1:27,455 | 1,654 | 0,347 | 23 | |
14 | Nico Hulkenberg (10) | Williams FW32 | 1:27,545 | 1,744 | 0,090 | 25 | |
15 | Fernando Alonso (8) | Ferrari F10 | 1:29,025 | 3,224 | 1,480 | 20 | |
16 | Sebastian Vettel (5) | Red Bull RB6 | 1:29,134 | 3,333 | 0,109 | 19 | |
17 | Felipe Massa (7) | Ferrari F10 | 1:29,591 | 3,790 | 0,457 | 21 | |
18 | Heikki Kovalainen (19) | Lotus T127 | 1:29,860 | 4,059 | 0,269 | 15 | |
19 | Jaime Alguersuari (17) | Toro Rosso STR5 | 1:30,510 | 4,709 | 0,650 | 43 | |
20 | Jarno Trulli (18) | Lotus T127 | 1:30,695 | 4,894 | 0,185 | 17 | |
21 | Timo Glock (24) | Virgin VR-01 | 1:32,117 | 6,316 | 1,422 | 9 | |
22 | Lucas di Grassi (25) | Virgin VR-01 | - | - | - | 2 | |
23 | Karun Chandhok (20) | HRT F110 | - | - | - | 1 | |
24 | Bruno Senna (21) | HRT F110 | - | - | - | 0 |
107% najlepszego czasu: 1:31,807
KOMENTARZE