Virgin: Inne zespoły też mogą mieć problemy z bakami na paliwo

Nick Wirth: "Prawdopodobnie nie jesteśmy jedynymi ludźmi, którzy popełnili taką pomyłkę"
27.03.1018:08
MDK
3260wyświetlenia

Więcej aut niż tylko te zaprojektowane przez Virgin Racing może nie mieć wystarczająco dużego zbiornika na paliwo, aby móc dojeżdżać do mety wyścigów bez konieczności oszczędzania benzyny.

Takie sugestie padły w sobotę z ust głównego sponsora zespołu Virgin - Richarda Bransona oraz szefa technicznego tego zespołu - Nicka Wirtha, w reakcji na krążące po padoku informacje o tym, że nowy brytyjski zespół popełnił głupi błąd konstrukcyjny, projektując zbyt mały zbiornik paliwa.

W wywiadzie dla BBC, Wirth utrzymywał, że podjęcie w ostatniej chwili decyzji o zastosowaniu w sezonie 2010 paliwa o mniejszej gęstości zafałszowało ich przewidywania. Działaliśmy na granicy potrzeb i coś poszło nie tak, ale prawdopodobnie nie jesteśmy jedynymi ludźmi, którzy popełnili taką pomyłkę - powiedział.

Z kolei brytyjski miliarder dodał zapytany w padoku: Myślę, że spokojnie znajdziecie tu kilka aut, dla których problem zbyt małych zbiorników stanowi wyzwanie. Innymi zespołami poza Virgin, których żadne auto nie dojechało do mety w Bahrajnie, były Sauber oraz HRT i być może właśnie do nich odniósł się Branson.

Szef zespołu Mercedes - Ross Brawn potwierdził, że właściwe dobranie pojemności zbiornika paliwa na ten rok stanowiło nie lada wyzwanie. Myślę, że większość czołowych zespołów ma oczywiście wystarczające doświadczenie z lat ubiegłych, aby właściwie ocenić rozmiar zbiornika i nikt z nas nie zbudował baku większego, niż to jest konieczne - powiedział. Nowe zespoły mogły zatem nie ustrzec się tych błędów.

Źródło: Motorsport.com

KOMENTARZE

13
marcinp
27.03.2010 10:22
Ja też mam wrażenie że "pije" do RBR. Cała strategia Vettela to było PP i odskoczyć za wszelką cenę. A potem jak się nie udało to nagle awaria po czym nagle znowu dobre czasy. Dziwne to było maksymalnie.
AliAs99
27.03.2010 09:34
Może Wirth wspominając o innych zespołach ma na myśli także Red Bulla. Dennis nie byłby chyba taki głupi, żeby ot tak sobie, bez żadnych podstaw, snuć hipotezę, że Vettelowi mogło w Bahrajnie zabraknąć nieco paliwa.
kamil - fan f1
27.03.2010 09:22
Jeśli Virgin chce mieć dobrą reklamę to mają do wyboru albo zostać jak Ferrari, McLaren czempionami, albo być jedną z największych fajtłap bo o kim najwięcej się mówi: O wielkich mistrzach i największych fajtłapach, a z reguły dla reklamy ważniejszy i lepszy jest niezły rozgłos niż przesłanie. Zauważcie ile się obecnie w światowym paddocku F1 mówi się o Reno, Williamsie, Force Indii (typowi średniacy w tym sezonie, przynajmniej na razie), na pewno więcej mówi się o odpadających kołach, skrzydłach i małym baku Virgina, niż o postępach Reno.
lubczyk
27.03.2010 07:59
@pmiejsky_, aczkolwiek popatrz się na Lotusa. Idą powolutku do przodu, bez większych problemów technicznych a dziewice mają problem przejechać 10 okrążeń bez problemu. To chyba świadczy o swego rodzaju porażce. Może to się nagle odmieni. Ale na tą chwilę taka jest moja opinia.
Sir Wolf
27.03.2010 07:15
"Podobno Sauber ma najdłuższy bolid w stawce, więc jeżeli to nie zbiornik, to co zrobili z miejscem? koło zapasowe? :P" Mitcom, widziałeś może ich NOS? Jest długi jak ch... huczne wesele.
pmiejsky_
27.03.2010 06:34
lubczyk, chyba nie rozumiesz. Nie możesz oczekiwać cudów od debiutującego zespołu, zwłaszcza, że celem Bransona na ten sezon nie było zdominowanie przez VR mistrzostw, a po prostu znalezienie się w stawce. F1 stanowi dla niego platformę reklamową i chyba żaden w chwili obecnej interes. No, ale jeśli serio jest taki przedsiębiorczy, to za rok powinny już być punkty.
Gie
27.03.2010 06:20
Sauber może mieć problem przez silniki Ferrari. Mogli projektować bolid pod silnik BMW a okazało się że silnik Ferrari jest bardziej paliwożerny.
Lukas
27.03.2010 06:14
lubczyk - po 2 wyścigach to jego porażka? xD
mitcom
27.03.2010 06:07
Podobno Sauber ma najdłuższy bolid w stawce, więc jeżeli to nie zbiornik, to co zrobili z miejscem? koło zapasowe? :P
patgaw
27.03.2010 06:02
"Innymi zespołami poza Virgin, których żadne auto nie dojechało do mety w Bahrajnie, były Sauber oraz HRT i być może właśnie do nich odniósł się Branson." niekoniecznie to musi oznczac. to sie sie ukonczylo wyscig w bahrajnie to nie znaczy ze sie ukonczy na monzy czy innym torze gdzie uzywa sie wiecej pedalu gazu.
lubczyk
27.03.2010 05:27
Cóż, w życiu Bransonowi udał się każdy interes o czym mówił przed sezonem. Jak widać F1 jest jego pierwszą życiową porażką.
Maraz
27.03.2010 05:16
To mogą być tylko przypuszczenia i rozpaczliwa próba wytłumaczenie się z pomyłki :) A i tak w przypadku Virgin pojemność baku to chyba najmniejszy problem, bo nie wydaje mi się, żeby udało im się choć raz przejechać więcej niż 10 okrążeń bez usterki.
lubczyk
27.03.2010 05:12
Jeśli to prawda z Sauberem to co jak co ale po nich bym się takiej amatorszczyzny w życiu nie spodziewał.