GP Malezji: trening 1 - Hamilton najszybszy
Wyniki i opis pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Sepang
02.04.1005:46
12547wyświetlenia
Najszybszym kierowcą pierwszego treningu na malezyjskim torze Sepang był dziś Lewis Hamilton (McLaren) z czasem 1:34,921. Był on jedynym kierowcą tej sesji, który któremu udało się przełamać granicę minuty i trzydziestu pięciu sekund. Pierwszą trójkę uzupełnili Nico Rosberg (Mercedes) oraz Jenson Button (McLaren). Robert Kubica (Renault) był tym razem piąty ze stratą ok. 0,5s. Pogoda podczas tej sesji była stabilna i nie padało, choć nad torem pojawiały się momentami ciężkie chmury.
Sesja rozpoczęła się w dość typowy sposób - od okrążeń instalacyjnych. Wykonali je wszyscy w przeciągu pierwszych 10 minut, po czym zjechali do boksów. Jako pierwszy mierzone okrążenie przejechał Pedro de la Rosa (Sauber), osiągając czas 1:53,855. Jednakże szybko poprawił go o ponad 11 sekund Fairuz Fauzy (Lotus), który był najaktywniejszym kierowcą na początku sesji. Po pierwszych 30 minutach na torze zaczęło pojawiać się coraz więcej bolidów, a na prowadzeniu znalazł się kierowca testowy Force India - Paul di Resta z rezultatem 1:37,209.
Pech dopadł na 58 minut przed końcem sesji Jamie Alguersuariego (STR), w którego bolidzie po 7 okrążeniach pojawiły się problemy z silnikiem. Hiszpanowi udało się jednak dotoczyć do boksów, gdzie mechanicy mogli zająć się bolidem i umożliwić mu ostatecznie powrót na tor. W tym czasie z boksów wyjechali również przedstawiciele czołowych ekip, którzy nieustannie poprawiali rezultaty. Prym wiedli kierowcy McLarena, którzy zajmowali dwie pierwsze pozycje na półmetku - na czele był Hamilton z czasem 1:35,138, mając 0,1s przewagi nad Butonem. Blisko tego duetu trzymał się cały czas Robert Kubica. Kierowcy Ferrari i RBR skupiali się tym razem na dłuższych przejazdach i nie włączali się do walki o najlepszy czas.
Po tym, jak część kierowców zjechała do boksów wykonawszy pierwsze dłuższe przejazdy, na torze pozostało zaledwie kilka bolidów. Czasy osiągane w tym okresie były sporo gorsze od najlepszych, co może sugerować, że wtedy zaczęły się pierwsze przejazdy z naprawdę dużą ilością paliwa. Przez pierwszą godzinę na tor nie wyjechał natomiast Michael Schumacher (Mercedes), którego bolid zaparkowany był w części garażu przeznaczonej dla Nico Rosberga i tam był regulowany. Jednakże od razu po wyjeździe z boksów, starszy z Niemców na swoim pierwszym mierzonym okrążeniu uzyskał trzeci rezultat.
Chwile grozy przeżywali pozostający na torze Pedro de la Rosa oraz Felipe Massa (Ferrari), którzy mieli w odstępie kilku minut wizyty na poboczu przy szybkim zakręcie nr 10. Obaj stracili panowanie nad bolidem po najechaniu na zewnętrzny krawężnik. Udało im się powrócić na tor, jednak naprawdę niewiele brakowało im do uderzenia w bandę. Po raz kolejny problemy pojawiły się u Sebastiana Vettela (RBR), który znacznie zwolnił na ok. 20 minut przed końcem sesji i dotoczył się powoli do boksów. Problem okazał się najwyraźniej niezbyt poważny, ponieważ po kilku minutach Niemiec powrócił na tor i osiągał konkurencyjne czasy.
Tłoczno na torze zrobiło się po raz kolejny na 15 minut przed końcem treningu. Czołowi zawodnicy nie walczyli jednak w końcówce o poprawę najlepszego rezultatu, a skupili się na dłuższych przejazdach z większą ilością paliwa. Do góry w tabeli z czasami przesunął się w czołówce jedynie Nico Rosberg, awansując na drugie miejsce. Nowe zespoły mogą być zadowolone z przebiegu tej sesji, ponieważ żaden z ich kierowców nie miał większych problemów z bolidem i byli oni w stanie przejechać sporą liczbę okrążeń. Malezyjski tor nie jest łatwym obiektem, ponieważ zawodnicy wciąż muszą bardzo ostrożnie operować pedałem gazu w długich łukach, by nie stracić przyczepności i nie wypaść z toru. Taki styl jazdy powoduje jednak duże straty.
Największe problemy ze swym bolidem miał dziś Witalij Pietrow (Renault), w którego bolidzie doszło, jak donosi BBC, do wycieku paliwa. Co prawda nie było pożaru, jednak Rosjanin nie pojawił się już na torze po tym, jak zjechał do boksów w celu sprawdzenia bolidu. Sesja przebiegała bez większych zakłóceń, a oprócz wyżej wspomnianych wizyt na poboczu kłopotów nie uniknęli też Mark Weber oraz Jarno Trulli, którym przytrafiły się widowiskowe poślizgi.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 2.0m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (2) | McLaren MP4-25 | 1:34,921 | 19 | |||
2 | Nico Rosberg (4) | Mercedes GP W01 | 1:35,106 | 0,185 | 0,185 | 19 | |
3 | Jenson Button (1) | McLaren MP4-25 | 1:35,207 | 0,286 | 0,101 | 25 | |
4 | Michael Schumacher (3) | Mercedes GP W01 | 1:35,225 | 0,304 | 0,018 | 14 | |
5 | Robert Kubica (11) | Renault R30 | 1:35,402 | 0,481 | 0,177 | 22 | |
6 | Mark Webber (6) | Red Bull RB6 | 1:35,479 | 0,558 | 0,077 | 22 | |
7 | Adrian Sutil (14) | Force India VJM03 | 1:35,955 | 1,034 | 0,476 | 20 | |
8 | Fernando Alonso (8) | Ferrari F10 | 1:35,959 | 1,038 | 0,004 | 20 | |
9 | Sebastian Vettel (5) | Red Bull RB6 | 1:36,043 | 1,122 | 0,084 | 19 | |
10 | Sebastien Buemi (16) | Toro Rosso STR5 | 1:36,100 | 1,179 | 0,057 | 20 | |
11 | Felipe Massa (7) | Ferrari F10 | 1:36,451 | 1,530 | 0,351 | 22 | |
12 | Kamui Kobayashi (23) | BMW Sauber C29 | 1:36,503 | 1,582 | 0,052 | 28 | |
13 | Jaime Alguersuari (17) | Toro Rosso STR5 | 1:36,645 | 1,724 | 0,142 | 18 | |
14 | Witalij Pietrow (12) | Renault R30 | 1:36,712 | 1,791 | 0,067 | 9 | |
15 | Paul di Resta (15) | Force India VJM03 | 1:36,891 | 1,970 | 0,179 | 25 | |
16 | Pedro de la Rosa (22) | BMW Sauber C29 | 1:36,899 | 1,978 | 0,008 | 24 | |
17 | Nico Hulkenberg (10) | Williams FW32 | 1:37,802 | 2,881 | 0,903 | 27 | |
18 | Rubens Barrichello (9) | Williams FW32 | 1:38,278 | 3,357 | 0,476 | 18 | |
19 | Jarno Trulli (18) | Lotus T127 | 1:39,460 | 4,539 | 1,182 | 21 | |
20 | Timo Glock (24) | Virgin VR-01 | 1:39,755 | 4,834 | 0,295 | 17 | |
21 | Lucas di Grassi (25) | Virgin VR-01 | 1:40,159 | 5,238 | 0,404 | 25 | |
22 | Fairuz Fauzy (19) | Lotus T127 | 1:40,721 | 5,800 | 0,562 | 19 | |
23 | Bruno Senna (21) | HRT F110 | 1:41,832 | 6,911 | 1,111 | 27 | |
24 | Karun Chandhok (20) | HRT F110 | 1:41,966 | 7,045 | 0,134 | 24 |
107% najlepszego czasu: 1:41,565
KOMENTARZE